1. Wstęp
Master of Characters jest to cykl na który składa się aż pięć turniejów. W każdym z nich gramy jedną postacią (np. pierwszy rozgrywany był Markiem, drugi Firenem itd.). Triumfator każdego turnieju zostaje mistrzem danej postaci. Za każdy turniej przyznawane sąpunkty do tabeli Master of Characters, a po zakończeniu całego cyklu, zostaną one zsumowane i osoba, która uzbiera ich najwięcej zostanie oficjalnym mistrzem postaci LF2 na polskiej scenie.
Postać jaką rozgrywany jest każdy turniej, wybierają użytkownicy strony, oddając swój głos w ankiecie przed każdym turniejem. Dzięki temu gracze mają własny udział w tworzeniu turnieju, a dodatkowo demokratycznie zostają wybrane najbardziej lubiane postacie przez społeczność Little Fighter Polish Center.
2. Wprowadzenie
2.1. Freeze - opis
3 edycja drugiego sezonu Master of Characters rozgrywana będzie Freezem. Freeze jest to postać podstawowa występująca w Little Fighter 2. Włada żywiołem lodu. Cechą charakterystyczną dla wszystkich umiejętności Freeze'a jest to, że zamrażają. Freeze jest dość popularną postacią w Polsce, istnieją znani gracze używający tej postaci. Główną zaletą Freeze'a jest jego zamrażanie, które pozwala na konstruowanie długich combosów bez zbytniego wysiłku. Wadą zaś pewna powolność.
2.2. Ataki
Podstawowym atakiem tej postaci jest lodowa kulka (D>A), która leci w lewo lub prawo. Lodowa kula jest powolna, lecz po uderzeniu zamraża wroga, pozwalając na zadanie kolejnych obrażeń i tworzenie combosów.
Na szczególną uwagę pośród wszystkich innych umiejętności postaci w całym LF2 zasługuje przywoływanie mieczyka, z angielskiego summon sword (D\/J). Dzięki tej kombinacji Freeze małym kosztem many tworzy lodowy miecz, zamrażający za każdym uderzeniem. Drugą najważniejszą zaletą tej broni jest zasięg, większy od nóg Dennisa. Jak mamy do czynienia z Panem Kopiącym, miecz okazuje się bardzo przydatny. Broń ta posiada równocześnie trzy istotne wady. Po pierwsze, zadaje stosunkowo małe obrażenia, ale to akurat tak bardzo nie boli, zamrażanie rekompensuje to 'zło'. Po drugie, miecz może dostać się w niepowołane ręce, a przeciwnik będzie już umiał użyć go jako śmiercionośną broń. Po trzecie, jak przy wszystkich broniach średnich, długi jest czas pojedynczego ataku, więc szybki przeciwnik po nietrafionym ciosie będzie miał cię na widelcu.
Trzecią umiejętnością Freeze'a są tym zwane sopelki (Icicle, D>J). Niestety, podczas gry nie są często używane. Przede wszystkim, długi jest czas wykonywania, przez co przeciwnik bez problemu może uciec, albo nawet uderzyć Freeze'a (dziwnie to zabrzmiało, uderzyć). Krótki zasięg ataku dodatkowo osądza o małej popularności sopelków. Cios ten używa się przede wszystkim podczas gry w stage'a, kiedy to dziesiątkami biegną na nas bandity. Wtedy sopelki okazują się dla nich śmiercionośne. Jeśli przeciwnik znajduje się w miejscu tworzenia sopelka, to jeśli nie jest to Julian, musi zostać zamrożony, żadna obrona nie pomoże.
Najlepszym atakiem, zabierającym Freeze'owi dużo many, a przeciwnikowi HP jest Whirlwind. Freeze tworzy tornado, które zamraża i wyrzuca w górę przeciwników. W połączeniu z lodowym mieczem może stworzyć bardzo silnego combosa.
2.3. Combosy
3. Master of Characters #4
3.1. Faza grupowa
Pierwszym etapem turnieju tradycyjnie będzie faza grupowa. Stworzone zostały 4 grupy, a do każdej z nich wylosowano po 5 graczy. W każdej z nich każdy gracz ma do rozegrania pojedynki z każdym przeciwnikiem, na zasadzie „każdy z każdym”. Każdy pojedynek składać się będzie z 5 walk, a zwycięży ten który wygra ich większą ilość. Za wygrany pojedynek dostajemy duży punkt, natomiast za przegrany nie dostajemy punktu. Dodatkowo zliczany będzie bilans walk, tak aby w przypadku remisu zadecydować o tym kto awansuje do dalszej fazy rozgrywek. Awans otrzymają trzy najlepsze osoby każdej z grup.
3.2. Wygląd grup
Grupa A |
Pendzik |
Koczko |
2Fast |
Karlord |
Skiba |
|
Grupa B |
Dark |
SirApczu |
Hubi |
Pudzian |
Grzany |
|
Grupa C |
Broda |
Verleo |
Mefju |
yBanan |
As098 |
|
Grupa D |
Bleeq |
Walsemore |
Indiger |
Fioletix |
Pub |
|
3.2. Analiza
Jak widać w grupie pierwszej mamy sporą różnorodność, gdyż każdy z graczy reprezentuje barwy innego klanu. Faworytem wydaje się być świeżo upieczony vice mistrz Polski - Koczko. O kolejne miejsca walczyć będą Pendzik, 2Fast, Skiba oraz nowość na naszej scenie - Karlord. W grupie B mamy aż 3 graczy, którzy uplasowali się w czołowej ósemce mistrzostw OPC. Jest to Dark, Pudzian oraz Hubi. Stawkę uzupełnia duet z AF w postaci SirApcza oraz Grzanego. Grupa C to młodzi gniewni - Broda, Verleo, As098 oraz stare konie yBanan i Mefju. O grupie D można powiedzieć tyle, że na pewno awansuje z niej gracz z klanu Legitimate Team, gdyż znalazło się w niej aż 3 członków tej ekipy. Do tego gracz, dla którego Freeze to żywioł - Walsemore oraz Fioletix, który ma coś do udowodnienia po nieudanym OPC.
4. Kącik typera
Jak wiadomo, zgodnie z turniejową tracją na początku każdej z edycji nie może zabraknąć kącika typera. W tym dziale możemy obstawić jak według nas wyglądać będzie czołowa trójka turnieju. Chętne osoby zapraszam do specjalnie stworzonego tematu na forum (
klik). Typowac można tylko do końca czwartku, tak więc zwlekanie niewskazane.
5. Podsumowanie
Master of Characters #4 – Freeze edition czas zacząć. Walki można rozgrywać przez najbliższy tydzień - od dziś do środy 27 stycznia do godziny 22:00. Wyniki należy umieszczać na forum w odpowiednich tematach (
klik). Do wyników prosimy dołączać repki, które posłużą do rozwiązania sytuacji spornych, tworzenia breakdownów oraz do celów statystycznych.
Tak więc klawiatury w dłoń i widzimy się za tydzień w kolejnej fazie turnieju.