Nieco ponad 5 miesięcy od premiery LF2 Remastered, gra otrzymała aktualizację (V2.15), która umożliwia grę przez internet ze znajomymi poprzez lobby z poziomu gry, bez konieczności podawania IP, otwierania portów czy też używania zewnętrznych programów.
Po uruchomieniu w menu gry sieciowej, mamy do wyboru opcje połączenia:
-> Steam Network / Steam - nowe lobby wbudowane w grę
-> Private Server - klasyczny tryb łączenia się przez IP
Po wybraniu opcji Steam Network, mamy do wyboru stworzenie własnego servera lub dołączenie do już istniejących.
Aby stworzyć własny server, musimy podać jego nazwę oraz opcjonalnie możemy zabezpieczyć go za pomocą hasła.
Po utworzeniu servera, gra wyświetla nam tabelę z listą graczy (obecnie max. 4, natomiast w wersji beta testowane jest już połączenie dla 8 graczy). Grę możemy wystartować po dołączeniu przynajmniej jednej osoby.
Jako właściciel servera mamy również do wyboru parametr "latency", który określa czas reakcji gry na naciśnięcie klawiszy. Niskie latency powoduje, że reakcja na wciśnięcie klawiszy jest szybsza, natomiast może to powodować lagi, z kolei wysokie latency powoduje że reakcja na wcisnięcie klawiszy jest wolniejsza, natomiast zapewnia to większą płynność rozgrywki. W zależności od jakości połączenia rekomendowane są wartości od 1-2 dla gry przez wifi/w jednej lokalizacji, po wartości 10 dla gry z osobami z innych krajów.
Natomiast jeśli chcemy dołączyć do stworzonych serverów, otrzymujemy listę utworzonych gier, która oprócz nazwy roomu zawiera informacje o kraju hosta, liczbie graczy czy wymaganego hasła.
|