Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Regulamin LF PC - opinie, poprawki, niedociągnięcia
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Scena LF2 » Zasady gry LF PC
 Drukuj temat
Regulamin LF PC - opinie, poprawki, niedociągnięcia
Danken
W związku z ostatnią dyskusją na temat komfortu gry na obecnych zasadach LFPC, zamierzam rozpętać kolejny raz rozmowę o zmianach - koniecznych lub nie. Tak więc każdy, kto widzi potrzebę modyfikacji regulaminu może napisać o tym tutaj. Możecie żądać dodania ograniczeń albo ich zniesienia. Równie dobrze możemy pogadać o zmianach kosmetycznych, które po prostu będą zapobiegać pewnych sporów na przyszłość. Burza mózgów panowie!

Ważne tylko, żeby wypowiedźkażdego rewolucjonisty zawierała powód - czemu uważa się daną zasadę za wartą dodania/zmodyfikowania oraz wyczerpujące uzasadnienie (!) - odpowiedzi w stylu "tak chcę więc tak będzie lepiej" nie są mile widziane.
Poza tym zamierzam przekopiować całość zasad LFPC do tego tematu i będę zaznaczać te, które są niezawodne i nikomu nie przeszkadzają. W związku z tym dopiszcie też w swojej wypowiedzi, które zasady mogą zostać nienaruszone.

Takie zasady proponuję. Gotowi, do kłótni, start!


Zasady walk:
1. Korzystamy z wersji LF2 2.0 lub 2.0a. W szczególnych przypadkach (problemy sprzętowe itp.) dozwolone jest użycie wersji 1.9 lub 1.9c.
2. Walczymy w trybie VS Mode.
3. Pojedynki odbywają się wyłącznie na mapie HK Coliseum.
4. Walkę wygrywa ten z graczy, który utrzyma się przy życiu.
5. W wyjątkowych sytuacjach stosuje się powtórzenie walki. Do tych sytuacji należą:
- Gdy rezultatem walki jest śmierć obu postaci (np. w wyniku zderzenia);
- Przerwanie gry przez łącze internetowe;
- Problemy techniczne z grą;
- Śmierć spowodowana spadającą skrzynią lub kamieniem, lecz tylko w przypadku gdy przeciwnik ma mniej niż połowę HP.
6. W przypadku wyboru postaci "random", gracz który dokonał tejże elekcji, nie ma prawa używać opcji "reset random", chyba że postać, która została wylosowana to Rudolf bądźHenry.
7. Używanie klawiszy od F2 do F9 podczas gry jest zabronione.
8. Używanie klawisza F1 (pauza) podczas wykonywania ataku jest zabronione.


Ograniczenia:
1. Dozwolone w walce postacie:
- Davis;
- Deep;
- Dennis;
- Firen;
- Freeze;
- John;
- Louis;
- Woody.
2. Ograniczenia ataków na walkę:
- Woody: 4 razy Tiger Dash (D>J);
- Davis: 2 razy Dragon Punch (D^A);
- Dennis: 3 razy Chasing Blast (D^A), Whirlwind Kick (D>J) podczas trzymania przeciwnika jest zabroniony;
- John: 3 razy Energy Disk (D^A) i 2 Heal (DvJ lub D^J);
- Louis: transformacja w Louisa Ex (D+J+A) jest zabroniona.
3. PP (passive playing, czyli unikanie walki, ucieczka od przeciwnika lub wyłącznie bierne czekanie na jego ruch), które wykracza grubo ponad normę jest zabronione.
4. DoP (dance of pain, czyli atak, który zabiera przeciwnikowi więcej niż połowę [250] punktów życia*, nie pozwalając przy tym na zblokowanie ani uniknięcie go w żaden sposób ), jest zabroniony.
5. Spam (spamowanie, czyli powtarzanie wciąż tych samych ataków i łączenie tych samych kombinacji), wykraczający grubo ponad normę jest zabroniony.
6. Przedłużanie stanu oszołomienia ( "kiwania się" ) u przeciwnika więcej, niż dwoma ciosami (pięściami, kulkami etc.) jest zabronione.
7. Picie mleka i piwa jest zabronione.

-> Złamanie przez zawodnika któregokolwiek z paragrafów 2-7 regulaminu oznacza punkt dla jego rywala w walce, w której nastąpiło wykroczenie.

*Regeneracja, czyli odnawianie życia u postaci w miarę upływu czasu nie ma wpływu na liczenie obrażeń w kombosie. Jeżeli suma obrażeń zadawanych przez ataki wchodzące w skład komba przekracza 250 punktów życia, jest ono uznane za DoP.

"Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich.
Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie."


Friedrich Nietzsche
 
ybnn
Dobra, tak ja to wiedzę :

Zasady walk:
1. Korzystamy z wersji LF2 2.0 lub 2.0a. W szczególnych przypadkach (problemy sprzętowe itp.) dozwolone jest użycie wersji 1.9 lub 1.9c.
2. Walczymy w trybie VS Mode.
3. Pojedynki odbywają się wyłącznie na mapie HK Coliseum.
4. Walkę wygrywa ten z graczy, który utrzyma się przy życiu.
5. W wyjątkowych sytuacjach stosuje się powtórzenie walki. Do tych sytuacji należą:
- Gdy rezultatem walki jest śmierć obu postaci (np. w wyniku zderzenia);
- Przerwanie gry przez łącze internetowe;
- Problemy techniczne z grą;
- Śmierć spowodowana spadającą skrzynią lub kamieniem, lecz tylko w przypadku gdy przeciwnik ma mniej niż połowę HP.
6. W przypadku wyboru postaci "random", gracz który dokonał tejże elekcji, nie ma prawa używać opcji "reset random", chyba że postać, która została wylosowana to Rudolf bądźHenry.

Pierwsze 5 punktów zostawiłbym bez zmian, natomiast ten bym zmienił. Do zakazu reset random dodałbym także zakaz reset all po wybraniu randoma, no i wyrzuciłbym Rudolfa i Henryka
7. Używanie klawiszy od F2 do F9 podczas gry jest zabronione.
8. Używanie klawisza F1 (pauza) podczas wykonywania ataku jest zabronione.

Punkt 7 i 8 również mogłyby zostać bez zmian

Ograniczenia:
1. Dozwolone w walce postacie:
- Davis;
- Deep;
- Dennis;
- Firen;
- Freeze;
- John;
- Louis;
- Woody.

Tutaj wprowadziłbym Rudolfa, Henryka i ewentualnie Templejta
2. Ograniczenia ataków na walkę:
- Woody: 4 razy Tiger Dash (D>J);
- Davis: 2 razy Dragon Punch (D^A);
- Dennis: 3 razy Chasing Blast (D^A), Whirlwind Kick (D>J) podczas trzymania przeciwnika jest zabroniony;
- John: 3 razy Energy Disk (D^A) i 2 Heal (DvJ lub D^J);
- Louis: transformacja w Louisa Ex (D+J+A) jest zabroniona.

Ten punkt również nieco bym zmienił,
Freeze, Firen zostaliby bez ograniczeń
Davis, Woody, John i Louis zostaliby z takimi samymi ograniczeniami
Deep mógłby wykonać atak mieczem z wyskoku z miejsca tylko 2 razy pod rząd (licząc trafione ataki, później musiałby zadać dmg w jakiś inny sposócool
Dennis mógłby robić 3 kulki, lecz kulki robione podczas trzymania przeciwnika nie wliczałyby się do tego, poza tym bez zmian.
No i ponieważ 2 postacie byłyby dodane ograniczyłbym je tak jak na LF2Cup czyli:
Henry 2x flet (należy przerwać gdy przeciwnik wzleci na maksymalną wysokość)
Rudolf, 1x klony, 1x znikanie, zakaz zmiany w przeciwnika.

3. PP (passive playing, czyli unikanie walki, ucieczka od przeciwnika lub wyłącznie bierne czekanie na jego ruch), które wykracza grubo ponad normę jest zabronione.
Tutaj bym sprecyzował - przeciwnik przez 10 sekund pod rząd unika walki, nie inicjuje ataków, biega ciągle za przedmiotami, które leżą, wyrzuca je i biegnie znów BAM, PP - przegrana walka.
4. DoP (dance of pain, czyli atak, który zabiera przeciwnikowi więcej niż połowę [250] punktów życia*, nie pozwalając przy tym na zblokowanie ani uniknięcie go w żaden sposób ), jest zabroniony.
Również bym sprecyzował. DoP - atak, który zabiera ponad 250hp, nie pozwalając przy tym na zablokowanie ani uniknięcie go w żaden sposób (nie licząc możliwości zablokowania trzech inicjujących ciosów )Przykład - według obecnego regulaminu, jeśli Dennisem zrobię 'wiatrak', później złapię przeciwnika, kopnę 5 razy i zrobię DvA nie będzie to DoP, mimo tego, że około 300hp, ponieważ przeciwnik mógł kliknąć blok podczas mojego 'wiatraka', zablokować jego 1, 2, lub 3 cios. Po wprowadzeniu tej poprawki Dennis po zrobieniu 'wiatraka' mógłby kopnąć tylko 2x i zrobić DvA - czyli tak jak wszyscy robią teraz. Nie zmieniłoby to niczego, ponieważ wszyscy tak interpretujemy tę zasadę, aczkolwiek możemy ją interpretować inaczej, tak więc zmieniłbym ją tak jak opisałem
5. Spam (spamowanie, czyli powtarzanie wciąż tych samych ataków i łączenie tych samych kombinacji), wykraczający grubo ponad normę jest zabroniony.
6. Przedłużanie stanu oszołomienia ( "kiwania się" ) u przeciwnika więcej, niż dwoma ciosami (pięściami, kulkami etc.) jest zabronione.
7. Picie mleka i piwa jest zabronione.

-> Złamanie przez zawodnika któregokolwiek z paragrafów 2-7 regulaminu oznacza punkt dla jego rywala w walce, w której nastąpiło wykroczenie.

To też zostawiłbym bez zmian
*Regeneracja, czyli odnawianie życia u postaci w miarę upływu czasu nie ma wpływu na liczenie obrażeń w kombosie. Jeżeli suma obrażeń zadawanych przez ataki wchodzące w skład komba przekracza 250 punktów życia, jest ono uznane za DoP.
To jest w ogóle nie potrzebne, atak zawsze zabiera tyle samo HP, a regeneracja nie ma na to wpływu

No, to tyle.
Podsumowując:
Propozycje moich zmian:

-Zakaz wciskania 'reset random' I 'reset all' po wybraniu randoma. Przy ewentualnym wciśnięciu nie chcący należy wybrać taką postać jaką wcześniej nam wylosowało.
-Wprowadzenie dwóch postaci: Henry, Rudolf
-Zmiany w ograniczeniach:
Dennis: 3 kulki (liczone tylko gdy nie trzyma przeciwnika 'za fraki';)
Rudolf: 1x klony, 1x znikanie, zakaz przemiany w przeciwnika
Henry: 2x flet (gdy przeciwnik wzleci na maxymalną wysokość należy przerwać czar)
Deep: 2x atak mieczem skacząc z miejsca (licząc tylko trafione, po 2 trafieniach w taki sposób pod rząd należy zadać dmg w inny sposócool
-Sprecyzowanie PP:
~10 sekund pod rząd unikania walki (czyli uciekania, stania w miejscu, biegania za rzeczami, lub symulowania ataku, czyli specjalnego nie trafiania dashami) = PP, punkt dla przeciwnika. Ofc jeśli ktoś unikałby walki przez 9 sekund, powalczył troszkę, znów unikał przez 9 również byłoby to uznane za PP.
-Nie liczenie 3 inicjujących ciosów jako 'takie, przed którymi można się obronić', lecz liczenie zabranego przez nie HP w DoPach.

Takie dokonałbym zmiany, oraz wprowadziłbym jeszcze jeden punkt.

*Obowiązkowa walka rozgrzewkowa randomami, sprawdzająca połączenie (po tej walce jeśli ktoś by się rozłączył 'bo lagi', mógłby przegrać przez w/o, chyba, że faktycznie NAGLE dopiero w połowie walk zaczęłoby się strasznie zacinać, lub tempo gry by się zwolniło)
Ta walka determinowałaby również kolejność wybierania postaci, ktokolwiek by ją przegrał musiałby wybrać swoją postać jako pierwszy, później odbywałoby się to na zmianę. Przykład:
P1 wygrywa walkę rozgrzewkową z P2
W 1 walce o punkty P2 wybiera postać jako pierwszy
W 2 walce o punkty P1 wybiera postać jako pierwszy
W 3 walce o punkty P2 wybiera jako pierwszy, i tak dalej.

*Można pominąć tę walkę jeśli obaj walczący się na to zgadzają.

No, to tyle.
Mam pełno argumentów, więc jeśli nie podoba wam się któryś z moich pomysłów piszcie, argumentujcie, a ja chętnie wam odpowiem i spróbuję przekonać.
Możecie też liczyć na moje obiekcje poparte rozsądną argumentacją, jeśli któryś z waszych pomysłów uznam za denny.
 
Dark SoR
Ja dodam tylko że co ustalicie to zaakceptuje :) tylko chce dowiedzieć się jak zostanie rozwiązana sprawa PP bo temat z tym nie jest łatwy.
 
Roxi
Zasady walk:
1. Korzystamy z wersji LF2 2.0 lub 2.0a. W szczególnych przypadkach (problemy sprzętowe itp.) dozwolone jest użycie wersji 1.9 lub 1.9c (lub Lobby?).
2. Walczymy w trybie VS Mode.
3. Pojedynki odbywają się wyłącznie na mapie HK Coliseum.
4. Walkę wygrywa ten z graczy, który utrzyma się przy życiu.
5. W wyjątkowych sytuacjach stosuje się powtórzenie walki. Do tych sytuacji należą:
- Gdy rezultatem walki jest śmierć obu postaci (np. w wyniku zderzenia);
- Przerwanie gry przez łącze internetowe;
- Problemy techniczne z grą;
- Śmierć spowodowana spadającą skrzynią lub kamieniem, lecz tylko w przypadku gdy przeciwnik ma mniej niż połowę HP.
6. W przypadku wyboru postaci "random", gracz który dokonał tejże elekcji, nie ma prawa używać opcji "reset random", chyba że postać, która została wylosowana to Rudolf bądźHenry.
7. Używanie klawiszy od F2 do F9 podczas gry jest zabronione.
8. Używanie klawisza F1 (pauza) podczas wykonywania ataku jest zabronione.
Punkt 1-8 jest dobrze, dodałbym że powtarzanie walki, odbywa się TYMI SAMYMI POSTACIAMI, argumentacja dla tego pkt będzie na samym końcu.

Ograniczenia:
1. Dozwolone w walce postacie:
- Davis;
- Deep;
- Dennis;
- Firen;
- Freeze;
- John;
- Louis;
- Woody.
I tak powinno pozostać.
2. Ograniczenia ataków na walkę:
- Woody: 4 razy Tiger Dash (D>J);
- Davis: 2 razy Dragon Punch (D^A);
- Dennis: 3 razy Chasing Blast (D^A), Whirlwind Kick (D>J) podczas trzymania przeciwnika jest zabroniony;
- John: 3 razy Energy Disk (D^A) i 2 Heal (DvJ lub D^J);
- Louis: transformacja w Louisa Ex (D+J+A) jest zabroniona.

Ten punkt również nieco bym zmienił. Skoro Woody i Deep maja mieć ograniczenia to w takim razie:
Freeze 2 x Wirlwind
Firen zostaliby bez ograniczeń
Davis, Woody, John i Louis zostaliby z takimi samymi ograniczeniami
Deep mógłby wykonać atak mieczem z wyskoku z miejsca tylko 2 razy pod rząd (licząc trafione ataki, później musiałby zadać dmg w jakiś inny sposócool
Dennis mógłby robić 3 kulki, kulki robione podczas trzymania przeciwnika wliczałyby się do tego, poza tym bez zmian.

3. PP (passive playing, czyli unikanie walki, ucieczka od przeciwnika lub wyłącznie bierne czekanie na jego ruch), które wykracza grubo ponad normę jest zabronione.
Tutaj bym sprecyzował - przeciwnik przez 10 sekund pod rząd unika walki, nie inicjuje ataków, biega ciągle za przedmiotami, które leżą, wyrzuca je i biegnie znów BAM, PP - przegrana walka.

Do ilu razy można tak sobie podbiec po przedmiot? W sumie po to są żeby je zbierać. Hk nie jest duże więc to różnicy nie robi chyba zbytnio. Zasada antyPP powstało po to żeby ograniczyć PP na Lee on Road, gdy jeszcze się na tej mapce grało.

4. DoP (dance of pain, czyli atak, który zabiera przeciwnikowi więcej niż połowę [250] punktów życia*, nie pozwalając przy tym na zblokowanie ani uniknięcie go w żaden sposób ), jest zabroniony.
Również bym sprecyzował. DoP - atak, który zabiera ponad 250hp, nie pozwalając przy tym na zablokowanie ani uniknięcie go w żaden sposób (nie licząc możliwości zablokowania trzech inicjujących ciosów ), Przykład - według obecnego regulaminu, jeśli Dennisem zrobię 'wiatrak', później złapię przeciwnika, kopnę 5 razy i zrobię DvA nie będzie to DoP, mimo tego, że około 300hp, ponieważ przeciwnik mógł kliknąć blok podczas mojego 'wiatraka', zablokować jego 1, 2, lub 3 cios. Po wprowadzeniu tej poprawki Dennis po zrobieniu 'wiatraka' mógłby kopnąć tylko 2x i zrobić DvA - czyli tak jak wszyscy robią teraz. Nie zmieniłoby to niczego, ponieważ wszyscy tak interpretujemy tę zasadę, aczkolwiek możemy ją interpretować inaczej, tak więc zmieniłbym ją tak jak opisałem


5. Spam (spamowanie, czyli powtarzanie wciąż tych samych ataków i łączenie tych samych kombinacji), wykraczający grubo ponad normę jest zabroniony.

Sprecyzowałbym spam, ale nie mam pomysłu jak.

6. Przedłużanie stanu oszołomienia ( "kiwania się" ) u przeciwnika więcej, niż dwoma ciosami (pięściami, kulkami etc.) jest zabronione.

Dodałbym że przedłużanie zamrożenia powyżej 2 razy, jest również zabronione.

7. Picie mleka i piwa jest zabronione.

-> Złamanie przez zawodnika któregokolwiek z paragrafów 2-7 regulaminu oznacza punkt dla jego rywala w walce, w której nastąpiło wykroczenie.
To też zostawiłbym bez zmian
*Regeneracja, czyli odnawianie życia u postaci w miarę upływu czasu nie ma wpływu na liczenie obrażeń w kombosie. Jeżeli suma obrażeń zadawanych przez ataki wchodzące w skład komba przekracza 250 punktów życia, jest ono uznane za DoP.

Zostawiłbym to żeby później nie było niedomówień, a nikomu nic się nie stanie jeśli to będzie.



-Sprecyzowanie PP:
~10 sekund pod rząd unikania walki (czyli uciekania, stania w miejscu, biegania za rzeczami, lub symulowania ataku, czyli specjalnego nie trafiania dashami) = PP, punkt dla przeciwnika. Ofc jeśli ktoś unikałby walki przez 9 sekund, powalczył troszkę, znów unikał przez 9 również byłoby to uznane za PP.

A tutaj jest stosunkowo zabawnie ^^. Bo po pierwsze od którego momentu liczymy to 10s. Po drugie, jak określić kto unikał walki, lub symulował walkę? Przykład, znana sprawa Deepa, który stoi i macha mieczem przy przeciwniku, jednak do niego nie podchodzi. Deep wyraźnie chce walczyć, nie ucieka, stoi przy przeciwniku, przeciwnik lata dookoła żeby podejść, no ale się nie da. Pytanie, kto unika tutaj walki?( I rozumiem że walczymy ze stoperem?)


-Nie liczenie 3 inicjujących ciosów jako 'takie, przed którymi można się obronić', lecz liczenie zabranego przez nie HP w DoPach.


*Obowiązkowa walka rozgrzewkowa randomami, sprawdzająca połączenie (po tej walce jeśli ktoś by się rozłączył 'bo lagi', mógłby przegrać przez w/o, chyba, że faktycznie NAGLE dopiero w połowie walk zaczęłoby się strasznie zacinać, lub tempo gry by się zwolniło)
Ta walka determinowałaby również kolejność wybierania postaci, ktokolwiek by ją przegrał musiałby wybrać swoją postać jako pierwszy, później odbywałoby się to na zmianę. Przykład:
P1 wygrywa walkę rozgrzewkową z P2
W 1 walce o punkty P2 wybiera postać jako pierwszy
W 2 walce o punkty P1 wybiera postać jako pierwszy
W 3 walce o punkty P2 wybiera jako pierwszy, i tak dalej.

Fajny pomysł.

No i oczywiście, żeby było mniej kłótni odnośnie regulaminu to zrobiłbym pkt, w którym jeśli któryś zawodnik, ewentualnie klan, niesłusznie wysunie oskarżenie o złamanie regulaminu, zostaną odjęte pkt z rankingu, odpowiednio do "rangi" zawodnika". Rozumiem to tak że jeśli zawodnik/klan, jest wysoko w klasyfikacji to raczej nie powinien niesłusznie kogoś oskarżać, wiadomo że ktoś nowy i słabszy, ma prawo się mylić, nie znać wartości obrażeń poszczególnych ciosów itp.
Punkt ten po to, żeby oszczędzić zbędnych nerwów w kłótniach na forum.
Edytowane przez Roxi dnia 27-11-2012 08:56:12
 
Danken
Roxi napisał/a:
1. Korzystamy z wersji LF2 2.0 lub 2.0a. W szczególnych przypadkach (problemy sprzętowe itp.) dozwolone jest użycie wersji 1.9 lub 1.9c (lub Lobby?).

Lub Lobby warto dodać, bo gra na lobby zmienia styl walki - spadają same bumerangi. IMO nie trzeba z kolei pisać o Multi Serverze, bo nie robi żadnej różnicy gra na nim w stosunku do gry po ludzku, bez "supli".

Roxi napisał/a:
Punkt 1-8 jest dobrze, dodałbym że powtarzanie walki, odbywa się TYMI SAMYMI POSTACIAMI, argumentacja dla tego pkt będzie na samym końcu.

No i nie wiem w końcu do czego posłuży ten dodatek ;x

ybnn napisał/a:
Pierwsze 5 punktów zostawiłbym bez zmian, natomiast ten bym zmienił. Do zakazu reset random dodałbym także zakaz reset all po wybraniu randoma, no i wyrzuciłbym Rudolfa i Henryka


Z dodaniem reset all do zasad się zgodzę, żeby faktycznie uściślić zasadę. Z Henrym i Rudym.. poczekamy na więcej rozmówców.

ybnn napisał/a:
Tutaj wprowadziłbym Rudolfa, Henryka i ewentualnie Templejta

Ja myślę że Templacza lepiej sobie odpuścić bo umie być podły. Ja wiem że się nada do "wyrównania szans" m-dzy pro graczem i nowym graczem (delikatnie mówiąc, bo przecież nikomu nei chodzi o ośmieszanie przeciwnika, prawda?), ale ostatecznie też nie jest standardową postacią, tylko.. Template, szablonem.

ybnn napisał/a:
Deep mógłby wykonać atak mieczem z wyskoku z miejsca tylko 2 razy pod rząd (licząc trafione ataki, później musiałby zadać dmg w jakiś inny sposób
Dennis mógłby robić 3 kulki, lecz kulki robione podczas trzymania przeciwnika nie wliczałyby się do tego, poza tym bez zmian.


Dash 2x pod rząd, ja jestem na tak. Tylko pytanie, mówimy o jakotakim ataku dashem czy o każdym ataku mieczem z wyskoku?
I kulka podczas trzymania za fraki, gdyby nie była liczona, to by trochę zbalansowała Dennisa. Trochę rzadziej obserwowalibyśmy shrafe po pięciu hitach za fraki. I da to szansę na lepsze combo Dennisa. IMO OK.

ybnn napisał/a:
*Regeneracja, czyli odnawianie życia u postaci w miarę upływu czasu nie ma wpływu na liczenie obrażeń w kombosie. Jeżeli suma obrażeń zadawanych przez ataki wchodzące w skład komba przekracza 250 punktów życia, jest ono uznane za DoP.
To jest w ogóle nie potrzebne, atak zawsze zabiera tyle samo HP, a regeneracja nie ma na to wpływu

\/
Roxi napisał/a:
Zostawiłbym to żeby później nie było niedomówień, a nikomu nic się nie stanie jeśli to będzie.


Może i tak, ale dzięki temu zawodnik sprawdza dokładniej repka z walki, z którym chce się poskarżyć u organizatora. "Uściślacz" (*) uściśla sprawę.

ybnn napisał/a:
-Nie liczenie 3 inicjujących ciosów jako 'takie, przed którymi można się obronić', lecz liczenie zabranego przez nie HP w DoPach.

Nie, odpuśćmy to sobie. Od ataku z pięści takiego Johna, Deepa, Wooda, Louisa, w sumie każdego pięściarza, którym kieruje dobry gracz, ciężko jest się wybronić. Ostatecznie wyszłoby na to, że dopuszczamy do obiegu combo silniejsze o te +-50hp, praktycznie za darmo - bo nie da się wprowadzić w kiwanie przeciwnika bez odebrania mu hp ;o

Roxi napisał/a:
Freeze 2 x Wirlwind
Firen zostaliby bez ograniczeń
Davis, Woody, John i Louis zostaliby z takimi samymi ograniczeniami
Deep mógłby wykonać atak mieczem z wyskoku z miejsca tylko 2 razy pod rząd (licząc trafione ataki, później musiałby zadać dmg w jakiś inny sposób
Dennis mógłby robić 3 kulki, kulki robione podczas trzymania przeciwnika wliczałyby się do tego, poza tym bez zmian.


Freeze'a można przedyskutować. Pytanie czy wystarczą dwa wiry, które sprawiają dużo problemów przy sklecaniu combo, ładują się długo i zabierają dużo many. Ja proponuję cztery, na przykład.
Deep wstępnie przyjęty.
Dennis.. stoję jednak przy opcji yBnna

Roxi napisał/a:
Dodałbym że przedłużanie zamrożenia powyżej 2 razy, jest również zabronione.


Okej, przedłużanie zamrożenia - w takim razie też poparzenia - powyżej 2 razy.

ybnn napisał/a:
*Obowiązkowa walka rozgrzewkowa randomami, sprawdzająca połączenie...

Cała zasada się nadaje.

ybnn napisał/a:
-Sprecyzowanie PP:
~10 sekund pod rząd unikania walk...

Ja tego jakoś nie widzę. Tak jak mówi Roxi, trzeba by siedzieć ze stoperem podczas gry, wtf. I argument latania za bronią też jest trochę naciągany - popraw mnie jeśli się mylę, ale chyba u schyłku kariery taki Kozi opierał swoją grę na rzucaniu przedmiotami/maskowaniu rzucania we wroga.

__________________________________________

Ode mnie:

4. DoP (dance of pain, czyli atak, który zabiera przeciwnikowi więcej niż połowę [250] punktów życia*, nie pozwalając przy tym na zblokowanie ani uniknięcie go w żaden całkowicie bezpieczny sposób ), jest zabroniony.

Tak bym to widział. Całkiem bezpieczny sposób, czyli taki, który nie wprowadzi nas w jakieś kolejne combo albo nawet nie zatrzyma tego które trwa.

5. Spam (spamowanie, czyli powtarzanie wciąż tych samych ataków i łączenie tych samych kombinacji), wykraczający grubo ponad normę jest zabroniony.

Może by po prostu uściślić sprawę liczbami - np 3 powtórzenia jednego comba pod rząd, max 5 kulek Dennisa/Davisa, max 3 Firena pod rząd?

-Sprecyzowanie PP:
Tutaj bym zaczął od zakazania gry, która ma na celu regenerację hp - taka jest moja odpowiedźna pytanie czy lepsze PP podczas podskakiwania we wszystkie strony, czy też wycofane stanie w miejscu.
Osoba której wzrośnie 10-15% hp bez strat życia, mimo że jeszcze przed chwilą dostawała potężne baty, gra PP.
"Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich.
Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie."


Friedrich Nietzsche
 
Roxi
No racja, zapomniałem o dodatku na koniec. ^^

No bo to ma być powtórka walki, a nie próba znalezienia nowej strategi na kogoś inna postacią. Można by myśleć o ponownym wyborze z zachowaniem kolejności z walki wyznaczonej randomami, jednak jest problem w przypadku gdy gracz który obrywał wybiera jako pierwszy. Stąd też walki należałoby powtarzać tymi samymi postaciami, żeby uniknąć jakichkolwiek dziur.

Co do tego "uściszlacza", to właśnie po to byłby ten dodatkowy punkt, który napisałem na samym dole o bezpodstawnych oskarżeniach. Wtedy na pewno repki byłby oglądane bardzo uważnie ^^

Sprecyzowanie PP jeszcze coś nie gra w takiej jedynie formie, bo równie dobrze można grać PP bez straty życia, chyba że źle coś zrozumiałem.
Edytowane przez Roxi dnia 27-11-2012 12:29:58
 
ybnn
*Regeneracja, czyli odnawianie życia u postaci w miarę upływu czasu nie ma wpływu na liczenie obrażeń w kombosie. Jeżeli suma obrażeń zadawanych przez ataki wchodzące w skład komba przekracza 250 punktów życia, jest ono uznane za DoP.

Moim zdaniem niczego to nie uściśla, tylko gmatwa sprawę. DoP = atak zabierający więcej niż 250HP, każdy gry ma podejrzenia czy był DoP czy nie, powinien włączyć vs mode, zrobić taki sam kombos jak na repku i sprawdzić ile HP zabrał. Regeneracja nie ma tutaj nic do rzeczy, bo zasada nie mówi nic o tym ile komuś ubędzie HP (tutaj regeneracja się liczy), tylko o tym ile ktoś zada HP (tutaj w ogóle się nie liczy).

Co do dwóch tornad dla Freeza.. jestem zdecydowanie na nie..
Zwykły dash Freezem zabiera 70HP, tornado zabiera 75HP, to tylko 5 HP róznicy...
Dla porównania z inną postacią, zionięcie ogniem Firena zabiera 85 HP, to więcej niż tornado i nikomu nawet nie przechodzi przez głowę aby to ograniczyć.
 
ybnn
Więc Twoim zdaniem heal Johna powinien być ograniczony, a DP Davisa nie ?
Jasne, wszystkie skille stanowią esencję gry, dlatego prawie wszystkie są dozwolone - w odpowiednich ilościach. Po co skille są ograniczane ? Żeby zbalansować grę, jeśli nie byłoby ograniczeń wszyscy graliby najsilniejszą postacią w grze 1v1 - Davisem. A gdy Davis jest ograniczony, ludzie szukają innych alternatyw.

Btw, dlaczego przemiana Rudolfa moim zdaniem nie powinna być dozwolona ? Żeby ludzie wybierający Rudolfa, grali Rudolfem, a nie np Davisem czy kimkolwiek innym z możliwością przemiany. Będąc zmienionym w inną postać, można się odmienić w dowolnej chwili - będąc bitym przez przeciwnika, leżąc, będąc w trakcie kombosa, lub skracając animacje swojego ataku - to uczyniłoby Rudolfa zbyt silną postacią.
Myślę Bukorl, że brakuje Ci doświadczenia w grze na scenie, stąd tak dziwne i nierozsądne pomysły :)
 
Fioletix
Jak dla mnie zmiany są niepotrzebne, 3 lata grałem na starych i nie płakałem :)
FPS - Wiersz dwustrofowy - autor Fioletix

FPS is the best
Pod warunkiem, że surv grany jest
Luj ma neta niezbyt fest
I nie włącza go na VS


Siekiera motyka
Luj w cupach fpsa nie tyka
Metan etan propan butan
Luj fpsa nie tyka w cupach


'Zimna fala' - Wiersz zachęcający do aktywności bydlątka. - autor Fioletix 2012

Poza tym, co się jeszcze meczów tyczy,
ćwiczmy szybkie rozgrywanie niczym ciosy biczy,
bo z KoN na koniec meczu czekam,
zrywając mlecze tu narzekam,
ten kto czerstwy ten kto skacze,
raczy szczodrze ograć klacze.
Dlatego chciałem zaaplikować Wam dawkę tych słów,
by do czynnego życia przywrócić Was znów,
to być musi balsamem dla Waszych oczu,
niczym zamarznięta fontanna krystalicznego moczu,
za to swe mroźne pazury ostrzyć trzeba,
by jednym szarpnięciem rozbryzgiwać trzewia,
by los przeciwników był w naszych szponach,
i w naszych paszczach krwawa agonia,
a gdy rozgrzani zostaniemy gorącą epidemią,
dostaniecie lodowaty zastrzyk z hipotermią,
bo dla nas nic nie jest lepsze od oziębienia,
twardy mróz czy delikatny chłód naszym stanem ukojenia.
 
ybnn
Część mojej odpowiedzi jest faktycznie zawarta w Twoim ostatnim zdaniu. Reszta to bzdury, część tego co piszesz całkowicie się nie zgadza z częścią....tego co piszesz.
Z jednej strony uważasz, że zasady można znieść i nie każdy grałby Davisem, bo niektórzy wolą grać Firenem. No właśnie, ktoś woli teraz grać Firenem, ponieważ Firen nie jest ograniczony, Davis jest, więc to porównywanie mija się z celem. Jeśli postacie nie byłyby ograniczone, każdy grałby tymi lepszymi, a nie tymi, którymi lepiej mu się gra. Przynajmniej w turniejach o punkty. Wiem co możesz pomyśleć lub napisać i od razu odpowiadam - jeśli ktoś nie gra po to żeby wygrywać, tylko żeby mieć super zabawe, to niech sobie gra bez zasad - ze znajomymi, na hamachi, 4fun.

Jednak większość ludzi na scenie (moim zdaniem) gra po to, żeby wygrywać, głównie w turniejach o punkty, dlatego ograniczenie postaci balansuje gre, jest dobre ponieważ mamy jakąś różnorodność. Przed ograniczeniem Davisa jak było na scenie ? Przed ograniczeniem Woodka jak było na scenie ? No właśnie.

Kolejna sprawa, jeśli gra od razu byłaby dostosowana dla 'słabszych', zamiast dla 'lepszych' to nowi gracze zostaliby słabsi, zamiast dążyć do tego by stać się lepszymi.

Kolejna sprawa - czy walki byłyby szybsze i PP mniej uciążliwe ? Szczerze bardzo wątpię. Weźmy przykład Johna, który mógłby robić masę tarcz i masę uleczań. Lub Woody, który mając mało życia latałby po całej mapie spamując TD (jak kiedyś) - jak wielka frajda by to była dla jego przeciwnika ?

Podsumowując - masz swoje zdanie, fajnie - to się chwali. Niestety Twoje argumenty w ogóle do mnie nie przemawiają i z pewnością nie przemówią też do większości sceny. Gdy pisałem o braku Twego doświadczenia nie miałem na myśli poziomu gry, lecz brak WIEDZY, na temat tego jak kiedyś było na scenie, gdy regulamin wyglądał zupełnie inaczej. Kiedyś było bliżej braku zasad niż tego co jest teraz, jak myślisz, dlaczego się to zmieniło ?
Edytowane przez ybnn dnia 03-12-2012 21:28:13
 
ybnn
Nie chodzi o 10 hitowe kombo, takie rzeczy nie są zabronione. Chodzi o poszczególne czary, zrozum. Nie da się wygrać z Davisem na pięści jeśli ma nieograniczone DP. Gdyby faktycznie nie był ograniczony nikt nie stawałby się lepszy, każdy polegałby tylko na DP i w obronie i w ataku, tak jak bot w survivalu. Gracze zamiast próbować to obejść i nauczyć się grać bez tego i używać tego jako dodatku opieraliby na tym cała swoją grę.

Niech ktoś z administracji napisze co sądzi na temat Twoich pomysłów, żeby Cię już więcej nie kusiło... ;x
 
ybnn
Właśnie tutaj się przejawia Twój brak doświadczenia i pojęcia o grze. Teoretycznie masz racje - w praktyce jest zupełnie inaczej.
 
ybnn
Nie napisałem nic takiego, ale brawo za spostrzegawczość.
To proste - w praktyce gracz zawsze ma manę na DP, szczególnie pod koniec walki. Jeśli u Ciebie jest inaczej to po prostu jesteś super chujowy jeśli chodzi o grę.
Odezwij się na gg 5877914, pokażę Ci o co mi chodzi.
 
ybnn
I znowu wszystko pomieszałeś.
Nie obrażam ludzi bez powodu, w tym przypadku miałem powód.
Umiem prowadzić dyskusję nie używając wulgaryzmów, czasem po prostu chcę ich używać - tak jak w tym przypadku.
Koniec końców poskutkowało to tym, że przyznałeś mi racje. Jasne - możesz sobie tłumaczyć to w ten sposób, że po prostu nie chciałeś się kłócić i zrobiłeś to ironicznie, ale kogo to obchodzi.
No i na końcu - jestem ybnn, mogę robić co tylko mi się podoba jeśli chodzi o LFa :)
 
Danken
Bukorl, ja rozumiem że forma wypowiedzi yBnna Cię boli i bulwersuje, ale jako dosyć wiekowy chłopak, spróbuj się przez formę przebić i zrozumieć co ma Ci do powiedzenia doświadczony gracz.

Sam Twój pomysł o tym, żeby usunąć wszystkie ograniczenia dla praktycznie wszystkich postaci, jest strasznym strzałem w kolana zarówno doświadczonych jak i niedoświadczonych graczy. Dlaczego?
A bo walka by się opierała głównie na wykorzystywaniu najlepszych ataków danej postaci. Już widzę ten wielki spam biszkoptów Johna, DP, TD, te wspaniałe kręciołki podczas trzymania przeciwnika Dennisem. Próbowaliśmy już tak grać, wierz mi, niejednokrotnie zdążyliśmy sobie tak pogrywać. Ostatecznie pojedynki bez zasad nie pomagają wyłonić najlepszego gracza, tylko najlepszą postać. Dobry przykład tutaj podawaliście, niekończący się dragon punch. I możesz się śmiać z ybnn który magicznie znajduje manę na uderzanie DP co parę sekund, ale kiedy tylko włączysz grę i popatrzysz jak szybko rośnie mana kiedy masz mało życia, to mu przyznasz rację.
Davis jest niepokonany w walce w zwarciu jeśli używa swojego największego atutu.
Natomiast John z nieograniczonymi dyskami i tarczami to ulubiony wśród niedoświadczonych graczy przykład gry ultra pasywnej, czyli chowania się za tarczą i naparzania z broni samonaprowadzającej. Czy właśnie takich przeciwników chcemy podejmować w walce? Wyobraźsobie dwóch zawodników którzy grają przeciwko sobie w ten sam sposób. Jak sprawdzić który jest lepszy?

Nie żebym oczekiwał odpowiedzi. Oczekuję bardziej tego, żebyś podsłuchał swojego rozmówcy, zamiast negowania wszystkich jego argumentów. My też kiedyś nie byliśmy doświadczeni, a po latach przyznajemy rację tym zasadom, które dla nas stworzyli dziadkowie lfa.
"Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich.
Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie."


Friedrich Nietzsche
 
Dark SoR
Ustaliliście już coś oficjalnego ?
 
Danken
Konkretnie nie powiemy jeszcze nic, w każdym razie do następnego OPC na pewno się pojawią jakieś zmiany, choćby kosmetyczne
"Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich.
Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie."


Friedrich Nietzsche
 
Danken
Bo dopiero wtedy będzie niezbędna zmiana. Masz jakiś lepszy powód?
"Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich.
Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie."


Friedrich Nietzsche
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018