Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Skala lagów
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Rozrywka » OFF Topic
 Drukuj temat
Skala lagów
Zakuba
Siema, to ja.
Chciałbym zaprezentować wam moją skalę lagów, którą opracowałem. Co prawda pomysł wydaje się dziwny i każdy z was pewnie pomyśli "co to za gó*no?", ale dobra. Oto i ona:


1. 0.00 - 0.25 = lagi minimalne(czyli po krótce żadne)
2. 0.26 - 0.50 = lagi bardzo słabe(szybkość gry spada o 2%)
3. 0.51 - 1.00 = lagi słabe(szybkość gry spada o 5%)
4. 1.01 - 2.00 = lagi widoczne(spowolnienie gry przekracza 10%)
5. 2.01 - 3.50 = lagi "nie do zniesienia"(spowolnienie gry sięga 25%)
6. 3.51 - 6.00 = lagi typu "jak można tak grać?"(spowolnienie gry przekracza 50%)
7. powyżej 6.00 = lagi typu "już nigdy nie zagram w LF2"(spowolnienie gry sięga 70%)


Skala była robiona stylem "na szybko", więc może nie być dokładna. Dalsze badania nad skalą oraz jej systemem oceniania lagów będę prowadził na bieżąco. Jeżeli macie jakieś zastrzeżenia co to skali piszcie pod spodem.
Hey there, hater...
Hey there, hater!
x1
 
http://lf2.tnb.pl
ybnn
Fajna skala, tylko..... jaki jest jej cel ? ;d
Poza tym mylisz pojęcia, lagi to przycięcia gry, a Ty opisałeś tutaj spowolnione tempo..
Edytowane przez ybnn dnia 04-12-2011 16:07:15
 
brejnless
dzieki za ta skale, zmienila ona moje zycie.
p0wned?
/Twoja sygna została usunięta na prośbę byłego właściciela/
x1
 
Gad
1. W jakich jednostkach podajesz pierwszą wartość? Na sekundy to nie wygląda, bo skoro pół sekundy spowalnia grę o 2% to chyba coś nie tak.

2. Nie mam pojęcia do czego to służy i na jakiej podstawie to wszystko opisałeś.

3.@ybnn Lag - opóźnienie między wysyłaniem kolejknych pakietów informacji. Nie tyle przycięcia, co po prostu opóźnienie. Jeżeli opóźnienie będzie takie same dla każdego kolejnego pakietu, to przycięć nie będzie, tylko ogólna prędkość przesyłu danych spadnie (chociaż to jeszcze zależy od programu, ale LF potrafi lagować bez przycięć).

4. Brakuje jeszcze lagów typu "megatron".
Edytowane przez Gad dnia 04-12-2011 18:32:07
 
Caesar
brejnless napisał/a:
dzieki za ta skale, zmienila ona moje zycie.


Podbijam, od dziś podążam inną ścieżką. To jest piękne.


"I know you wanna see me follow but it's better to lead."
 
frecel
Też ostatnio nad czymś takim myślałem, wymyśliłem bardzo dobry system.
Myślę, że moglibyśmy, mierzyć opóźnienie od wysłania do odebrania pakietów w milisekundach i po prostu podawać sobie ten numer. Wiem, że na początku będzie to trochę dziwne ale po pewnym czasie jak już się przyzwyczaimy to będziemy mogli ocenić opóźnienie w grze po samym wyniku takiego testu opóźnienia.

Co o tym sÄ…dzicie?



/Ok przyznaję się. We mnie też Dark rozpala ambicje/
 
http://jak podam
Gri
Twój system jest po stokroć gorszy.
 
brejnless
popieram
p0wned?
/Twoja sygna została usunięta na prośbę byłego właściciela/
 
Gad
Frecel. SÅ‚abo.
Na podstawie samych milisekund nie jesteś w stanie podać, czy np. "Już nigdy więcej nie zagrasz w LF'a" albo "jak można w to grać?". Twoja skala jest niedokładna i mało użyteczna.
 
Zakuba
no więc... co mam w skali zmienić?


śmiało, nie gryzę
Hey there, hater...
Hey there, hater!
 
http://lf2.tnb.pl
ybnn
Po pierwsze powinna być bardziej konsekwentna. Od 0.26 do 0.50 mamy spadek szybkości gry o 2%, od 0.51 do 1.00 spadek o 5%. Można z tego wywnioskować, że na 0.5 jednostek prędkość gry spada o 3%. W takim razie przy 6 jednostkach spadek powinien wynosić 36%, a nie powyżej 70%.
Po drugie opisać co to za jednostki, w czym są podawane czy coś.
Po trzecie - jak mamy je mierzyć ? Jeśli 'na oko' to to mija się z celem.
 
frecel
Wymyśliłem jeszcze jedną rzecz, opóźnienie w moim systemie będziemy nazywali lagiem ale program do mierzenia tego opóźnienia będzie się nazywał ping i po jakimś czasie wszyscy będą nazywali opóźnienie ping a nie lag. Co wy na to?


/Ok przyznaję się. We mnie też Dark rozpala ambicje/
 
http://jak podam
Zakuba
już wiem

więc tak, spadek prędkości nie będzie pokazywany w %, tylko w fps/s czyli dokładniej w ilości klatek na sekundę. czy ybnn zgadza się z tym pomysłem?
Hey there, hater...
Hey there, hater!
 
http://lf2.tnb.pl
ybnn
Pewnie, tylko dwie sprawy..
Po 1 - jak chcesz liczyć te klatki nie obciążając przy tym procesora, co za tym idzie spowalniając klatki..
Po 2 - po co to komu ? Wystarczy 'laguje' 'trochÄ™ laguje' 'nie laguje'
 
Rybkon
Myślę, że fps/s to świetna jednostka! Biorąc pod uwagę, że fps oznacza frames per second, klatka przez sekundę przez sekundę daje nam klatkę. Mierzmy lagi w klatkach!
 
ybnn
Klatka na sekundę podzielona przez sekundę nie daje klatki, tak samo jedna druga podzielona na 2 nie daje jedynki, uważaj bardziej na matematyce..
Aczkolwiek słuszna uwaga - fps/s nie ma sensu

 
Gad
Klatka na sekundÄ™ kwadrat.
Bo prędkość zmiany klatek rośnie z każdą sekundą!!!
 
Rybkon
Nie, nie macie racji

edit: Żartowałem. Swoją drogą, powoli zaczynam dostrzegać sens - klatka przez sekundę do kwadratu, to prawie jak metr przez sekundę do kwadratu, czyli jednostka przyśpieszenia! GENIUSZ : o
Edytowane przez Rybkon dnia 05-12-2011 17:48:09
 
Gad
Brawo, mistrzu!! Pewnie piszesz maturę z fizyki i stąd ta głęboka wiedza.! Myślę, że zakuba11 to doceni i zmieni swoje nastawienie do jednostek, w których chce mierzyć lagi. fps/s nie przejdzie.
 
Sirrah
Wyobraźmy sobie to w praktyce:
"Walczyłem ale jednak przegrałem z nim, było 7.50 w skali Zakuby, masakra!'"

Swoją drogą, świetna próba, przydałaby się jeszcze aplikacja, program która to zmierzy ;)
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018