Skala lagów
|
Zakuba |
Dodany dnia 04-12-2011 15:14:24
|
Level 10
Postów: 1234
Data rejestracji: 09-10-2010
|
Siema, to ja.
Chciałbym zaprezentować wam moją skalę lagów, którą opracowałem. Co prawda pomysł wydaje się dziwny i każdy z was pewnie pomyśli "co to za gó*no?", ale dobra. Oto i ona:
1. 0.00 - 0.25 = lagi minimalne(czyli po krótce żadne)
2. 0.26 - 0.50 = lagi bardzo słabe(szybkość gry spada o 2%)
3. 0.51 - 1.00 = lagi słabe(szybkość gry spada o 5%)
4. 1.01 - 2.00 = lagi widoczne(spowolnienie gry przekracza 10%)
5. 2.01 - 3.50 = lagi "nie do zniesienia"(spowolnienie gry sięga 25%)
6. 3.51 - 6.00 = lagi typu "jak można tak grać?"(spowolnienie gry przekracza 50%)
7. powyżej 6.00 = lagi typu "już nigdy nie zagram w LF2"(spowolnienie gry sięga 70%)
Skala była robiona stylem "na szybko", więc może nie być dokładna. Dalsze badania nad skalą oraz jej systemem oceniania lagów będę prowadził na bieżąco. Jeżeli macie jakieś zastrzeżenia co to skali piszcie pod spodem.
Hey there, hater...
Hey there, hater!
|
|
x1
|
|
|
|
ybnn |
Dodany dnia 04-12-2011 16:06:37
|
Redaktor
Postów: 1062
Data rejestracji: 26-12-2007
|
Fajna skala, tylko..... jaki jest jej cel ? ;d
Poza tym mylisz pojęcia, lagi to przycięcia gry, a Ty opisałeś tutaj spowolnione tempo..
Edytowane przez ybnn dnia 04-12-2011 16:07:15
|
|
|
|
brejnless |
Dodany dnia 04-12-2011 18:09:18
|
Level 6
Postów: 266
Data rejestracji: 03-11-2011
|
dzieki za ta skale, zmienila ona moje zycie.
p0wned?
/Twoja sygna została usunięta na prośbę byłego właściciela/
|
|
x1
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 04-12-2011 18:31:09
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
1. W jakich jednostkach podajesz pierwszą wartość? Na sekundy to nie wygląda, bo skoro pół sekundy spowalnia grę o 2% to chyba coś nie tak.
2. Nie mam pojęcia do czego to służy i na jakiej podstawie to wszystko opisałeś.
3.@ybnn Lag - opóźnienie między wysyłaniem kolejknych pakietów informacji. Nie tyle przycięcia, co po prostu opóźnienie. Jeżeli opóźnienie będzie takie same dla każdego kolejnego pakietu, to przycięć nie będzie, tylko ogólna prędkość przesyłu danych spadnie (chociaż to jeszcze zależy od programu, ale LF potrafi lagować bez przycięć).
4. Brakuje jeszcze lagów typu "megatron".
Edytowane przez Gad dnia 04-12-2011 18:32:07
|
|
|
|
Caesar |
Dodany dnia 04-12-2011 18:51:48
|
Level 7
Postów: 453
Data rejestracji: 09-07-2007
|
brejnless napisał/a:
dzieki za ta skale, zmienila ona moje zycie.
Podbijam, od dziś podążam inną ścieżką. To jest piękne.
"I know you wanna see me follow but it's better to lead."
|
|
|
|
frecel |
Dodany dnia 05-12-2011 03:04:30
|
Level 4
Postów: 95
Data rejestracji: 10-04-2008
|
Też ostatnio nad czymś takim myślałem, wymyśliłem bardzo dobry system.
Myślę, że moglibyśmy, mierzyć opóźnienie od wysłania do odebrania pakietów w milisekundach i po prostu podawać sobie ten numer. Wiem, że na początku będzie to trochę dziwne ale po pewnym czasie jak już się przyzwyczaimy to będziemy mogli ocenić opóźnienie w grze po samym wyniku takiego testu opóźnienia.
Co o tym sÄ…dzicie?
/Ok przyznaję się. We mnie też Dark rozpala ambicje/
|
|
|
|
Gri |
Dodany dnia 05-12-2011 10:21:01
|
Level 8
Postów: 532
Data rejestracji: 10-07-2006
|
Twój system jest po stokroć gorszy. |
|
|
|
brejnless |
Dodany dnia 05-12-2011 11:16:06
|
Level 6
Postów: 266
Data rejestracji: 03-11-2011
|
popieram
p0wned?
/Twoja sygna została usunięta na prośbę byłego właściciela/
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 05-12-2011 11:47:20
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Frecel. SÅ‚abo.
Na podstawie samych milisekund nie jesteś w stanie podać, czy np. "Już nigdy więcej nie zagrasz w LF'a" albo "jak można w to grać?". Twoja skala jest niedokładna i mało użyteczna.
|
|
|
|
Zakuba |
Dodany dnia 05-12-2011 14:57:28
|
Level 10
Postów: 1234
Data rejestracji: 09-10-2010
|
no więc... co mam w skali zmienić?
śmiało, nie gryzę
Hey there, hater...
Hey there, hater!
|
|
|
|
ybnn |
Dodany dnia 05-12-2011 15:04:20
|
Redaktor
Postów: 1062
Data rejestracji: 26-12-2007
|
Po pierwsze powinna być bardziej konsekwentna. Od 0.26 do 0.50 mamy spadek szybkości gry o 2%, od 0.51 do 1.00 spadek o 5%. Można z tego wywnioskować, że na 0.5 jednostek prędkość gry spada o 3%. W takim razie przy 6 jednostkach spadek powinien wynosić 36%, a nie powyżej 70%.
Po drugie opisać co to za jednostki, w czym są podawane czy coś.
Po trzecie - jak mamy je mierzyć ? Jeśli 'na oko' to to mija się z celem.
|
|
|
|
frecel |
Dodany dnia 05-12-2011 16:32:59
|
Level 4
Postów: 95
Data rejestracji: 10-04-2008
|
Wymyśliłem jeszcze jedną rzecz, opóźnienie w moim systemie będziemy nazywali lagiem ale program do mierzenia tego opóźnienia będzie się nazywał ping i po jakimś czasie wszyscy będą nazywali opóźnienie ping a nie lag. Co wy na to?
/Ok przyznaję się. We mnie też Dark rozpala ambicje/
|
|
|
|
Zakuba |
Dodany dnia 05-12-2011 16:39:43
|
Level 10
Postów: 1234
Data rejestracji: 09-10-2010
|
już wiem
więc tak, spadek prędkości nie będzie pokazywany w %, tylko w fps/s czyli dokładniej w ilości klatek na sekundę. czy ybnn zgadza się z tym pomysłem?
Hey there, hater...
Hey there, hater!
|
|
|
|
ybnn |
Dodany dnia 05-12-2011 16:51:11
|
Redaktor
Postów: 1062
Data rejestracji: 26-12-2007
|
Pewnie, tylko dwie sprawy..
Po 1 - jak chcesz liczyć te klatki nie obciążając przy tym procesora, co za tym idzie spowalniając klatki..
Po 2 - po co to komu ? Wystarczy 'laguje' 'trochÄ™ laguje' 'nie laguje'
|
|
|
|
Rybkon |
Dodany dnia 05-12-2011 16:57:17
|
Level 7
Postów: 433
Data rejestracji: 26-04-2011
|
Myślę, że fps/s to świetna jednostka! Biorąc pod uwagę, że fps oznacza frames per second, klatka przez sekundę przez sekundę daje nam klatkę. Mierzmy lagi w klatkach! |
|
|
|
ybnn |
Dodany dnia 05-12-2011 17:18:33
|
Redaktor
Postów: 1062
Data rejestracji: 26-12-2007
|
Klatka na sekundę podzielona przez sekundę nie daje klatki, tak samo jedna druga podzielona na 2 nie daje jedynki, uważaj bardziej na matematyce..
Aczkolwiek słuszna uwaga - fps/s nie ma sensu
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 05-12-2011 17:27:54
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Klatka na sekundÄ™ kwadrat.
Bo prędkość zmiany klatek rośnie z każdą sekundą!!!
|
|
|
|
Rybkon |
Dodany dnia 05-12-2011 17:45:22
|
Level 7
Postów: 433
Data rejestracji: 26-04-2011
|
Nie, nie macie racji
edit: Żartowałem. Swoją drogą, powoli zaczynam dostrzegać sens - klatka przez sekundę do kwadratu, to prawie jak metr przez sekundę do kwadratu, czyli jednostka przyśpieszenia! GENIUSZ : o
Edytowane przez Rybkon dnia 05-12-2011 17:48:09
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 05-12-2011 17:52:11
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Brawo, mistrzu!! Pewnie piszesz maturę z fizyki i stąd ta głęboka wiedza.! Myślę, że zakuba11 to doceni i zmieni swoje nastawienie do jednostek, w których chce mierzyć lagi. fps/s nie przejdzie.
|
|
|
|
Sirrah |
Dodany dnia 05-12-2011 18:45:52
|
Level 6
Postów: 318
Data rejestracji: 02-07-2011
|
Wyobraźmy sobie to w praktyce:
"Walczyłem ale jednak przegrałem z nim, było 7.50 w skali Zakuby, masakra!'"
Swoją drogą, świetna próba, przydałaby się jeszcze aplikacja, program która to zmierzy |
|
|