Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Propozycje zmiany regulaminu by SirApczu
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Scena LF2 » Zasady gry LF PC
 Drukuj temat
Propozycje zmiany regulaminu by SirApczu
Alladyn
1. Należy w końcu jeszcze lepiej sprecyzować PP. Zapytacie co mam na myśli i czy mam na to jaki kolwiek pomysł zapewne. A więc chodzi mi o wyjaśnienie czy te 3 przykładowe sytuacje są zgodne z obecnym regulaminem czy też nie.

Odnosi się to do "- unikanie kontaktu z przeciwnikiem (np. wyłączne podnoszenie i rzucanie przedmiotami);
- wykonywanie ataków, które uniemożliwiają podejście przeciwnika (np. blokowanie tarczami);)"

3 przykładowe sytuacje to:
-Gra w stylu Shiny Psyducka Deepem (odskoku z aurą miecza coś jak Dark + używanie wyskoku tego normalnego z cięciem) niemalże przez cały mecz tak że NIE DA SIĘ doprowadzić do walki wręcz
- Gra Freezem w stylu Walsa (nie mam tu na myśli samego Walsa lecz graczy wykorzystujących jego technikę ze skokami z lodowym mieczem od pierwszej do ostatniej sekundy meczu) czy to przypadkiem nie łamie drugiej linijki/ analogiczna sytuacja z Louisem i jego dashami z pałką
- Stanie w miejscu Deepem/Louisem z kosą i czekanie aż ktoś się nadzieje i tak przez cały mecz

Trzeba by sprecyzować czy to PP czy też nie.

2. Mam dwie sugestie dotyczÄ…ce zasad Louisa EX:

-Zmienić zasadę "LouisEX: 2 razy POD RZĄD Phoenix Palm (D>A)" na po prostu dwa razy. nie dość że sam EX jest potężny to jeszcze ma combo biorące pół życia które może używać ile mu się podoba

-Możnaby wprowadzić zasadę że nie można bić Louisa podczas przemiany w EX bo zazwyczaj z bardziej ogarniętymi graczami niby warto grać Louisem bo można się przetransformować w EX ale potem i tak nie da się tego zrobić bo Louis jest za wolny żeby uciec w dogodne miejsce więc zaraz po przetransformowaniu się dostaje kilka ciosów na twarz ginie/ zostaje mu minimalna ilość HP. Może po wprowadzeniu tego ktoś zaczął by grać Louisem.

3. Osobiście uważąm że wprowadzenie ograniczenia TD Woody było niepotrzebne. Teraz Woody zrobił się trochę bezużyteczny jak dla mnie. Owszem Woody ma mocne pięści ale każda postać ma coś takiego co może wykończyć przeciwnika na low HP. John dyski, Davis DP, Dennis kulka samonaprowadzająca itd. a 2 TD Woody bardzo łatwo zablokować, biorą mało HP, nie są zbyt celne a Woody innej dobrej magii po prostu nie ma. Podobnie z jego combosami. Jak Woody nas złapie mamy 3 możliwości: przeturlać się, odskoczyć albo się położyć (czyli że combo wejdzie mamy około 33% w praktyce jeszcze mniej) a jak już wejdzie to i tak zabiera mało ( w porównaniu do np. Dennisa) HP. Kiedyś można było je jeszcze przedłużyć TD. Ale obecnie skoro są dwa to już nikt tego nie robi. Więc to jeszcze bardziej pogrążyło magie Woodyiego i jego combosy a osoby grające nim dla jego pięści nadal to robią. Z tego powodu uważam że powinniśmy wrócić do 4 TD.

4. Ograniczenie dysków Johna i ewentualnie albo podwyższenie TD albo limit na podbitki Deepa

- Dyski Johna powinny być ograniczone po pierwsze dla tego że nie rozumiem dlaczego kulki samonaprowadzające Dennisa są ograniczone ale niezniszczalne dyski Johna już nie. A po drugie że gra na Johna bez tego ograniczenia pod koniec rundy jak dwaj gracze mają mało HP wygląda zazwyczaj tak (tarcza albo nawet 2-> heal ->dysk ->dash itd.)

- Dlaczego DP zostało ograniczone do 2 bo można tym zablokować i jeszcze zadać DMG na prawie wszystkie ataki a podbitka nie ? Ja wiem że podbitka zadaje mniej DMG ale to nadal zamało żeby ona była unlimited a DP nie.

5. Przytoczę autorski pomysł yBanana z którym osobiście sam się zgadzam:

"Również bym sprecyzował. DoP - atak, który zabiera ponad 250hp, nie pozwalając przy tym na zablokowanie ani uniknięcie go w żaden sposób (nie licząc możliwości zablokowania trzech inicjujących ciosów )Przykład - według obecnego regulaminu, jeśli Dennisem zrobię 'wiatrak', później złapię przeciwnika, kopnę 5 razy i zrobię DvA nie będzie to DoP, mimo tego, że około 300hp, ponieważ przeciwnik mógł kliknąć blok podczas mojego 'wiatraka', zablokować jego 1, 2, lub 3 cios. Po wprowadzeniu tej poprawki Dennis po zrobieniu 'wiatraka' mógłby kopnąć tylko 2x i zrobić DvA - czyli tak jak wszyscy robią teraz. Nie zmieniłoby to niczego, ponieważ wszyscy tak interpretujemy tę zasadę, aczkolwiek możemy ją interpretować inaczej, tak więc zmieniłbym ją tak jak opisałem "

6. Ograniczenie grania Dennisem do dwóch walk na pięć punktowanych

Dennis ma dosyć dobrą " walkę wręcz" a po dodaniu do tego kręciołka, kulek naprowadzających i jego comba biorącego 50% życia robi się za bardzo OP i ostatnio jest na niego moda jak kiedyś na Woody. Nie widzę za bardzo możliwości aby go ograniczyć tak zwyczajnie jak inne postacie więc może zezwólmy tylko na granie nim w 2 walkach na 5 żeby w turniejach nie było cały czas Dennis vs Dennis.

7. Dołączenie do grona zezwolonych postaci Marka

Cała reszta postaci po wpisaniu kodu albo jest zbyt słaba ( np. Bandit) albo zbyt mocna (np.Bat ) albo ma umiejętności występujące u innej postaci i niczym się nie wyróżnia (np. Sorcerer) a Mark ma idealny balans, własne umiejętności, własne combo i ciekawe właśniwości to mogło by urozmaicić scenę taktycznie

8. Nowe zasady wybierania postaci

Czasem trafiam na kogoś kto czeka aż ja wybiorę postać wtedy on wybiera kontre ja resetuje aby wybrać coś czym on nie będzie mnie contrował on znów wybiera contre i wpadamy w błędne koło. A można by to rozwiązać w łatwy sposób. W pierwszej rundzie obie osoby grają z randoma a w kolejny przegrany w poprzedniej rundzie ma prawo wybrać postać jako drugi.

Co sądzicie o tych pomysłach ? Zapraszam do dyskusji :)
 
Com
Przeczytałem całe. zabijcie mnie, prosze...
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Verleo
3 przykładowe sytuacje to:
-Gra w stylu Shiny Psyducka Deepem (odskoku z aurą miecza coś jak Dark + używanie wyskoku tego normalnego z cięciem) niemalże przez cały mecz tak że NIE DA SIĘ doprowadzić do walki wręcz
- Gra Freezem w stylu Walsa (nie mam tu na myśli samego Walsa lecz graczy wykorzystujących jego technikę ze skokami z lodowym mieczem od pierwszej do ostatniej sekundy meczu) czy to przypadkiem nie łamie drugiej linijki/ analogiczna sytuacja z Louisem i jego dashami z pałką
- Stanie w miejscu Deepem/Louisem z kosą i czekanie aż ktoś się nadzieje i tak przez cały mecz


Wszystkie te sytuacje są tak banalne do ogarnięcia że nie wiem w czym problem. Ktokolwiek robiąc tak non stop tak na prawdę tylko czeka na manto.

Zmienić zasadę "LouisEX: 2 razy POD RZĄD Phoenix Palm (D>A)" na po prostu dwa razy. nie dość że sam EX jest potężny to jeszcze ma combo biorące pół życia które może używać ile mu się podoba


Jeśli uciekniesz przed drugim Phoenix Palm to nikt Ci nie zabierze pół życia. Już bardziej sensowna byłaby próba zmiany granicy dop, np. na 200 hp? 150 hp? Tylko czy ma to sens?

Co do przemiany Louisa, to właśnie o to chodzi, żeby przemienić się tak aby się przemienić. xD Jak nie umiesz się przemieniać to się nie przemieniaj, w końcu skoro wybierasz Louisa to umiesz nim grać, tak? Czy bierzesz go tylko dla EXa, czyli dla gry postacią którą zamiast 500 hp masz 125?

Osobiście uważąm że wprowadzenie ograniczenia TD Woody było niepotrzebne. [...] Z tego powodu uważam że powinniśmy wrócić do 4 TD.


Żeby znowu Woody był najczęściej wybieraną postacią? Nie bez powodu większość sceny stwierdziła że ograniczenie TD Woody'ego jest potrzebne.

Woody ma mocne pięści ale każda postać ma coś takiego co może wykończyć przeciwnika na low HP. John dyski, Davis DP, Dennis kulka samonaprowadzająca itd. a 2 TD Woody bardzo łatwo zablokować, biorą mało HP, nie są zbyt celne a Woody innej dobrej magii po prostu nie ma.


John ma dyski przed którymi łatwo uciec, nawet przed dwoma na raz, a jak ktoś zacznie robić ich więcej to traci walkę za spam. Davis ma DP. Davis ma 2 DP które łatwiej zablokować niż TD Woodyego. Dennis ma 3 kulki samonaprowadzające. Z czego każda zadaje ile? 35 dmg? 40 dmg? No raczej tym nikogo nie wykończysz. Czy TD zabiera mało hp? O tym także już była dyskusja. nie sądzę że 85 dmg to mało. Bo to więcej niż dash. Jeśli skaczesz TD na oślep z nadzieją że trafisz to faktycznie, zadaje mało, bo pod koniec TD zadaje 35 dmg. Trzeba grać z głową a nie skakać TD na lewo i prawo. O to m.in. chodzi w ograniczeniu TD do dwóch. Co do tego że Woody nie ma dobrej magii... Faktycznie, bo jego najmocniejsze strony nie są magią. Podbitka? Nie ograniczysz bo to jego cios kończący. Pięści? Nie ograniczysz, bo to pięści. A tak na prawdę to dodaj do tego jeszcze dashe i niczego więcej nie potrzebujesz żeby kosić Woodym.

Dyski Johna powinny być ograniczone po pierwsze dla tego że nie rozumiem dlaczego kulki samonaprowadzające Dennisa są ograniczone ale niezniszczalne dyski Johna już nie.


O tym też już dawno temu była dyskusja. Kulki Dennisa nie są ograniczone ze względu na siłę kulek. One są ograniczeniem siły POSTACI. Dennis sam w sobie jest silniejszy od Johna. Więc trzeba było ograniczyć siłę Dennisa. Choć i tak zostało to zrobione w ubogi sposób bo tylko przez ograniczenie jego kulek samonaprowadzających. Z tego samego powodu ograniczono TD, nie dlatego że TD jest przepotężne, tylko dlatego że Woody jest silniejszy od innych. Taka jest idea ograniczania. A nie taka żeby ograniczyć skill sam w sobie.

A po drugie że gra na Johna bez tego ograniczenia pod koniec rundy jak dwaj gracze mają mało HP wygląda zazwyczaj tak (tarcza albo nawet 2-> heal ->dysk ->dash itd.)


No, i robisz tak 2 razy i wszyscy rzucają się na Ciebie, że robisz spam. xD

Dlaczego DP zostało ograniczone do 2 bo można tym zablokować i jeszcze zadać DMG na prawie wszystkie ataki a podbitka nie ? Ja wiem że podbitka zadaje mniej DMG ale to nadal zamało żeby ona była unlimited a DP nie.


50 dmg a 120 dmg to jest pewna różnica. I to dość znacząca. Poza tym, żeby blokować wszystko podbitką to jest też pewien skill. Poza tym podbitka nie jest aż tak szybka jak DP. Teoretycznie można by ograniczyć podbitkę, nawet sam Dark to proponował, ale najwidoczniej nikt nie uznał tego za konieczne.

6. Ograniczenie grania Dennisem do dwóch walk na pięć punktowanych


A może ograniczmy grę KAŻDĄ postacią do 2/5? Wtedy nikt by nie grał non stop tylko jedną postacią. Kiedyś padł taki pomysł, ale chyba został zapomniany, a szkoda. I tu nie chodzi o to kim łatwiej wygrać a kim łatwiej przegrać. Tu chodzi o jakieś urozmaicenie może.

. Dołączenie do grona zezwolonych postaci Marka


Wiesz czym różni się każda postać którą można grać od takiego Marka? Albo Bata? Albo Juliana? Tym, że nie trzeba wpisywać kodu żeby nimi grać. Nie chce mi się nawet o tym dyskutować. Póki co scena nie potrafi sobie poradzić z urozmaiceniem taktycznym którym jest wprowadzenie Rudolfa i Henrego.

8. Nowe zasady wybierania postaci


Pomysł spoko, ale jak udowodnisz komuś, że tak robi? Poza tym przecież każdą postacią można grać przeciwko każdej innej.
"Patrz Verleo, tak ich łoimy, że nie wiedzą w którą stronę robić PP." ~Fioletix
Dobry podpis.
 
Alladyn
1. Pytanie czy to DoP a nie jak trudno na to grać

2. To że Woodem nie gra pół sceny to nie zasługa ograniczenia a mody na Deepa i Dennisa

3. DP Davisa nie da się zablokować po trzymaniu,

4. Czy chcesz mi powiedzieć że o sile Dennisa stanowią kulki ? Nie sądze

5. Owszem pomysł ograniczenia każdej postaci do 2/5 jest dobry

6. Tak trudno wpisać kod ? Na LFEmpire dało się to zrobić czemu tutaj nie ?

7. Frapsem ? Teoretycznie siÄ™ da ale powodzenia w meczu np. Louis vs Henry
 
Com
6. Tak trudno wpisać kod ? Na LFEmpire dało się to zrobić czemu tutaj nie ?

Bo jesteÅ› kretynem, nie pozdrawam.

Ost, nie wyzywamy siÄ™.
Edytowane przez Verleo dnia 02-10-2016 19:36:03
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Verleo
1. Pytanie czy to DoP a nie jak trudno na to grać


Ale co?

2. To że Woodem nie gra pół sceny to nie zasługa ograniczenia a mody na Deepa i Dennisa


Tak, to zasługa ograniczenia, wystarczy spojrzeć na statystyki z poprzedniego OPC.

3. DP Davisa nie da się zablokować po trzymaniu,


Tak jak TD kiedy się kiwiesz. Albo shrafe Dennisa po trzymaniu. Albo TD w linii prostej. Albo wiele różnych skili w konkretnych sytuacjach. A co do głównej myśli tej sprawy to podbitki Deepa (bo do niej było porównanie DP) w ogóle nie da się zrobić z trzymania.


4. Czy chcesz mi powiedzieć że o sile Dennisa stanowią kulki ? Nie sądze


Chcesz mi powiedzieć że o sile Woodyego stanowią TD? Nie sądzę.
A co do Dennisa no na pewno ograniczają możliwość spamowania samonaprowadzającymi kulkami. A skoro nie chcesz ograniczać kulek to może zamiast tego ograniczymy shrafe dennisa? Ja nie mam nic przeciwko. A nawet byłbym jak najbardziej za.

5. Owszem pomysł ograniczenia każdej postaci do 2/5 jest dobry


Tylko że wielu osobom się to nie spodoba w efekcie czego liczba aktywnych graczy na scenie z 5 spadnie na 1? 2? xD

6. Tak trudno wpisać kod ? Na LFEmpire dało się to zrobić czemu tutaj nie ?


Spoko, a ja dzięki wpisanemu kodowi zmienię się na początku walki w Louisa Exa. To będzie dopiero zabawa. Poza tym tu nie chodzi o trudność wpisania kodu, ale o to, że Mark się po prostu nie nadaje.

7. Frapsem ? Teoretycznie siÄ™ da ale powodzenia w meczu np. Louis vs Henry


Ale co?
"Patrz Verleo, tak ich łoimy, że nie wiedzą w którą stronę robić PP." ~Fioletix
Dobry podpis.
 
Alladyn
1. No te 3 sytuacje.
2. Ten argument jest jak "100% ludzi pijÄ…cych wode umiera"
3. Tu DP odnosiło się do sprawy z TD. Niby możesz zrobić TD przy kiwaniu ale jest to bez sensu. Podobny a nawet większy DMG zadajesz to złapaniu przeciwnika i 5 ciosach i to bez zużywania many. W 99% TD możesz zablowować lub uniknąć. DP po trzymaniu nie
4. Ograniczenie Dennisowi shrafe to dobry pomysł. A spamowanie kulkami samonaprowadzającymi podchodzi pod... spam. O sile Woodyiego nie stanowi TD jak napisałeś i dlatego chce to ograniczenie zwiększyć spowrotem do 4.
6. Zmiane widać na repku i wtedy będzie punkt dla przeciwnika. A walki Mark vs Louis to będzie może z 1% wszystkich walk. Masz jakiś argument czemu Mark się nie nadaje ?
7. Odnosi siÄ™ do nowych zasad wybierania postaci.
 
Com
Ej to ja mam pomysł, może ogólnie zakażmy grać wszystkimi postaciami i zacznijmy grać tylko templakiem, myśle że to urozmaici grę w dużym stopniu. :^)

Albo zawsze możemy jeszcze zakazać grać ludziom ze słabym internetem, bo lagi to też zło i powinno sie za to banować.

Ogólnie zbanujmy też wszystko co nas irytuje bo przecież tak nie wolno, to właśnie przez to że postacie mają jakiekolwiek skille i sie czymś od siebie różnią sypiemy cały czas solą podczas gier, bo przecież gdyby nie ta postać to gra byłaby lepsza.

Zabijcie mnie
Edytowane przez Com dnia 02-10-2016 19:22:31
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Verleo
Nie rozumiem Cię. Nie rozumiem o co Ty walczysz. Nie rozumiem co do mnie piszesz. Nie chce mi się uczestniczyć w tej rozmowie.
"Patrz Verleo, tak ich łoimy, że nie wiedzą w którą stronę robić PP." ~Fioletix
Dobry podpis.
 
Alladyn
Bjori napisał(a):

6. Tak trudno wpisać kod ? Na LFEmpire dało się to zrobić czemu tutaj nie ?

Bo jesteÅ› kretynem, nie pozdrawam.


Bjori napisał(a):

Ej to ja mam pomysł, może ogólnie zakażmy grać wszystkimi postaciami i zacznijmy grać tylko templakiem, myśle że to urozmaici grę w dużym stopniu. :^)


Walcze o 3 ost i ban dla Grzanego.

OK
Edytowane przez Verleo dnia 02-10-2016 19:35:42
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018