Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Deep by Dark part 1.
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Little Fighter 2 » Dyskusje
 Drukuj temat
Deep by Dark part 1.
Dark SoR
Jako że idea klanów padła już dość dawno a członkostwo liczy się już tylko w zdobywaniu punktów do rankingu na stronie lf2.pl postanowiłem udostępnić trochę swojej wiedzy na temat gry Deepem oraz taktyki z nim związanym, oczywiście poradnik jest mocno subiektywny i nie każdy zgodzi się zapewne z tym co piszę ale myślę że przyda się wam również parę informacji :)

Info Ogólne :

Chciałbym zacząć od tego że gracze dzielą się na dwa typy ( Dash oraz Control )

Dash - gracz grający ofensywnie cały czas wywierający presje atakiem, zawsze szuka ataku na dystans oraz comb.

Control - gracz grający defensywnie dążący do walki w zwarciu i contrach bardzo często prowokuje zastawiając pułapki

Taktyka do walki Wręcz [ TANK ]

1. Wyłącz rywalowi Dasha ! - brzmi skomplikowanie ale to proste, wystarczy ustawiać się tak aby rywal nie miał możliwość nas dashować, czyli najlepiej i najbezpieczniej pod nim lub nad nim ( na tej samej wysokości ). Skupiamy się na tym aby nasza postać była cały czas w bezpiecznej pozycji dla siebie. Dążmy do walki w zwarciu ! nie wdajemy się z wymiany ciosów na dystans chyba że macie pewność że dany atak dojdzie do celu. Jeżeli postać rywala upadła na ziemie po waszym ataku nie zmieniamy pozycji cały czas jesteśmy przy rywalu ale w bezpiecznej odległości.

2. Prowokowanie rywala ! - czyli wyczekanie momentu w którym rywal zaszarżuje na nas dashem, my w tym czasie robimy lekki unik chodzeniem do tyłu czy też w bok jak kto woli, po czy nasz wróg nie trafia nas a my mamy piękną okazje do contry

3. Nie wiem co zrobić ! - jeżeli się pogubiłeś i widzisz że jesteś w tarapatach naciśnij klawisz obrony ! zawsze to lepsze niż oddawanie HP za darmo

4. Nie wdawaj się w wymiany - widzisz że gość jest demonem ataku to daj im się wyszumieć i cały czas trzymaj się planu taktycznego czyli ! Blokuje dashe ! i dążę do walki wręcz. zaufaj mi że jeżeli będziesz się dobrze ustawiał i twoja obrona będzie szczelna to zaczną się gubić i twoja wygrana to tylko kwestia czasu i skupienia.

5. Zapamiętuj schematy ludzi - każdy gracz ma swój schemat ataku czy też obrony warto zapamiętywać ich systemy gry i contrować combosami

6. Ciosy zaczepne ! - nie można w walce wręcz tylko stać i bić ( wyjątek Deep ) ale i jego da się łatwo sforsować musicie mieć wizje swojej gry, zaczepianie polega na zwodzeniu rywala np : Woody vs Deep - uderzam zwykłym uderzeniem ręką Deppa tylko raz, gdyż dobry gracz który stresuje deppem będzie chciał odrazu nas pobić mieczem, w momencie kiedy on wykonuje takie podbicie my lekko odchodzimy Woodem żeby nas nie trafił i wracamy aby zlać go do końca albo Davidsem zaczepiamy kulkami rywala ( kulki nie są po to żeby atakować ) tylko po to żeby wyszukać sobie dogodnej pozycji do planowanego ataku !

7. Rywal prowadzi grę - mi osobiście gra się lepiej jak ktoś prowadzi gre tzn wywołuje na mnie presje, ja moją wyżej wymieniają techniką dopasowuje się tylko pod niego jak ktoś nie lubi biegać to polecam

8. zwalnianie tempa gry ! - jak widzicie że ktoś chce grać szybko to poruszajcie się tak aby został zmuszony zwolnić ( zacznie się gubić )

9.regeneracja HP bez PP - widzicie że rywal ma więcej HP bo zlał was w poprzednich akcjach, to jeszcze nie koniec rundy ! należy ustawiać się tam przy rywalu aby wyglądało to tak że chce walki wręcz a tak naprawdę szukaniem pozycji do zwarcia przeskokami przez niego poziomo smiley ładuje się wam życie i nikt nie jest w stanie masz zarzucić PP bo jesteście przy rywalu cały czas smiley wymaga to wprawy polecam trening uciekania chodzeniem bez biegu przed botem mając red HP

podsumowanie !

- ustawanie się to klucz to wygranej !
- wyłącz dashe rywalowi o 50 % więcej szansy na wygraną
- nie wdawaj się w wymiany chyba że jesteś pewny że twój cios dojdzie
- regeneruj sobie HP
- graj tak jak sobie zaplanowałeś przed meczem ! ( trzymaj się planu )
- nie wiesz co robić ! naciśnij klawisz obrony !
- biegaj tylko jak jest taka potrzeba !
- nie skacz bez klawisza ataku
- nie skacz bez sensu bo to zmiesza twoją obronę i HP
- prowokuj rywala planując pułapki
- Myśl jak grasz ! wyobrażaj sobie sytuacje

Gra Tankiem to typowa defensywna gra która polega na kontrolowaniu środka pola walki Nie skupiamy się na szaleńczych atakach lecz na powolnej destrukcji przeciwnika z contry Nie prowadzimy gry bo robi to za nas przeciwnik my tylko dostosowujemy się do jego tempa gry Jesteśmy skupieni wtedy na zastawaniu pułapek, controwaniu dashów, wyczekiwania okazji do pobić oraz szarż, staramy się mało biegać i ustawiać tak aby przeciwnik nie miał możliwości ataku dashem dążymy z walki z zwarciu nie wdajemy się w wymiany ciosów, jedynie wtedy gdy mamy pewność że atak może dojść celu i jego wyprowadzenie jest słuszne. Tak gra zakrawa o PP lecz w istocie nią nie jest gdyż nie uciekamy od rywala a cały czas krążymy przy nim lecz w bezpiecznej odległości, bardziej doświadczeni gracze Deppem potrafią regenerować swoje HP kręcąc się przy rywalu i symulując pojedyncze ataki lub walkę wręcz.

Gra Berserkiem :
Agresywna mocno chaotyczna gra nastawiona na szaloną wymianę ciosów, zapominamy wtedy o tankowaniu wyprowadzamy serie szarż, aur miecza i innych kombinacji. Powinna być używana tylko wtedy gdy przeciwnik ma mało HP a my mamy zapas many oraz życia i chcemy już go dobić lub gdy złapiemy rywala od ścianą. Błędem wielu graczy którzy próbują grać Deepem jest tylko i wyłącznie takie nastawienie od początku rundy co kończy się przeważnie przegraną z kretesem bo berserka da się łatwo contrować. Powinno się przechodzić w zależności od sytuacji w tryb ( Tank/Berserk ) rzadko kiedy udaje się wygrać rundę grając tylko jednym z wyżej wymienionych sposób.
 
Shade
Darku, a co robić jak są mega przerywane lagi. Np. z Asem, gram swoją utartą taktyką i przeciwnik mi się wystawia jak na widelcu i nagle lag albo zastawiam na przeciwnika "pułapkę" i nagle lag i zamiast zadać przeciwnikowi dmg to dostaje jeszcze w mordę od zwykłego dasha.

Albo kiedy przeciwnik robi makabryczne PP jak Grzany ale z jakiegoś powodu nie chcę/nie mogę pozwać go o PP to jak grać?

Tak w ogóle mega propsy za ten poradnik, choć większość tej taktyki już znałem :P
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Shift
Jak idea klanów upadła to teraz nie ma po co starać się o dojście do klanów, zawsze można zrobić kilka zmian w klanie, wprowadzić kilka pomysłów w życie żeby idea wróciła.

Co do poradnika to Propsy bo widać efekty ;)
 
Dark SoR
Odpowiadam Pub :) na lagach taktyki się nie sprawdzają gdyż nie jesteś w stanie zaskoczyć w swojego przeciwnika, wynik meczu na lagach ni jak trzyma się do rzeczywistości, jedyne co mogę ci poradzić to nie grać takich meczów w warunkach które są ciężkie i oszczędzać przy tym swoje nerwy, lub dogadać się ze swoim rywalem na to że w momencie pojawienia się lagów nie atakujecie siebie i czekacie na poprawę warunków. Lecz jeśli już trzeba zagrać na tych lagach polecam dążyć do walki z zwarciu jest to zdecydowanie lepsze niż złe dashe i nadziewanie się na contry.

Co do PP, polecam nagrywać walki, rozegraj mecz do końca a potem wszystkie repy wyślij administracji lf2.pl oni powinni to rzetelnie sprawdzić, nawet jeśli przegrałeś 5-0 a na repach twój rywal robił bezczelne PP przez 5 walk to tobie należy się wygrana 5-0
problem polega na tym że jak nie masz repów to nikomu niczego nie jesteś w stanie udowodnić wiec repy to jest podstawa !

Dzięki za propsy :)
 
bleeq
Niedługo zrobimy turniej klanowy. Idea klanów powróci. :P
 
Shade
@Dark, tylko, że często gram z ludźmi, którzy klikają f4 po walce, więc niszczą dowody, czasami proszę, żeby tak nie robili ale w większości mają to w dupie.
A nie chce mi się wykłócać kiedy chodzi np. o jakąś ligę :P

@blq, będzie OPCL? :D
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Dark SoR
Liga to tam wiesz ... ja to traktuje jak trening, ale jeśli chodzi o ważne mecze to pisz odrazu im przez walką żeby było bez F4 kto ma trochę rozumu to to uszanuje.
 
Danken
Propsy w pełni zasłużone, raczej nie podjąłbym się opisania stylu gry czy strategii, trudno coś takiego ubrać w słowa. A Tobie Dark się udało.

Pytanie: jakie taktyki mógłbyś zaproponować na match-up Deep vs Deep, gdzie nie ma mowy o wyłączeniu dasha (przeciwnik ma opcję zadawania obrażeń przy pomocy kombinacji skok+atak)
"Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich.
Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie."


Friedrich Nietzsche
 
Dark SoR
Odpowiadam Danken :) Deep vs Deep to wielka niewiadoma ale proponuje grę bardzo blisko rywala i wyczekanie na odpowiedni moment ( prosty skok z cięciem w linii z góry na dół lub dół skok lub góra skos ) zmiany ataków zaczepnych na zasadzie ( Aura miecza ... Aura miecza ... szarża ) oczywiście odsuwanie się przy dashach rywala czyli popularna pułapka ... polecam również celowe ustawianie się przy ścianie aby wyczekać zabójczego comba z aurą miecza lub podbiciami, oczywiście należy również po każdym ataku odejść od rywala w bezpieczną odległość :) jeżeli ktoś gra mocno dashem należy grać tak jak opisałem wcześniej TANK jeśli ktoś gra Control należy stosować to co napisałem w tym poście.
 
As098
Kolejne pytanie do Darka
Czy jak postacie biją się jednocześnie da się użyć podbicia by odrzucić przeciwnika czy to działa tylko z Dennisem ?
Jak grałem raz Deep vs Depp to jak tylko pozwoliłem prowadzić grę przeciwnikowi do dostawałem aurą miecza albo wyskok i atak mieczem. Nie lepiej wtedy przejąć inicjatywe i szukać walkiw zwarciu ?
Edytowane przez As098 dnia 11-09-2015 23:29:15
 
Dark SoR
Odpowiadam As :) Denisem się nie da podbić chyba chodziło ci o Deepa, w tym samym momencie da się podbić rywala tak abyście obaj pali na ziemie

Gdy oddajesz inicjatywę gry rywalowi musisz być nastawiony na nawyk ciągłego bloku oraz dobrego chodzenia i zapamiętywania schematów ataku rywala, polecam przeczytać mój poradnik jeszcze raz ale dokładnie punkt po punkcie, jak grasz TANKIEM to inicjatye przejmujesz wtedy gdy masz ponad 50 % przewagi HP nad twoim rywalem + szukanie zwarcia i czasem tylko przemyślane dashe.
 
KINGAdijanko
mam bardzo fajne pytanie, mam bardzo fajne pytanie! jak tam rapsy?
天道, Tendō
修羅道, Shuradō
人間道, Ningendō
畜生道, Chikushōdo
餓鬼道, Gakidō
地獄道, Jigokudō

"Jesteśmy Pain, jesteśmy Bogiem"
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018