Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Lf2 Defender
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Little Fighter 2 » Projekty
 Drukuj temat
Lf2 Defender
Walsemore
Szczerze mówiąc już nie wiem Gad, jakich Ty się uwag spodziewasz. Uwag typu "OMG, świetna GRA, OMG OMG OMG !!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111 one one one" czy czego?
Powiem jeszcze, że nieważne ile przeciwników się przepuści, i tak gra nie ulega przerwaniu.
Prawdę rzecz biorąc spodziewałem się, że napiszesz coś w tym rodzaju, że balansowanie odbywa się na sam koniec. Choć nie miałem styczności z tworzeniem jakiejkolwiek gry, to miałem przeczucie, iż takie rzeczy to dopiero uwieńczenie konstrukcji, ale chcę zwrócić uwagę na jedną rzecz.
Kiedy planujesz wydać ostateczną wersję? Za pół roku? Rok? Dwa lata? Zakładając, że nie rzucisz projektu w połowie. W moim mniemaniu przynajmniej raz na jakiś czas powinno wyjść coś w rodzaju "gry zbalansowanej".
Podsunę Ci pewien pomysł, albo znów odniosę się do mojego odczucia. Otóż można postarać się zbalansować grę na poziomie pięciu fal przeciwników, a dalszy jej rozwój przewidzieć na fale następne. Mam nadzieję, iż wiesz, o co mi chodzi.
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
 
http://www.lf2.pl
Gad
Walsemore napisał(a):
Szczerze mówiąc już nie wiem Gad, jakich Ty się uwag spodziewasz. Uwag typu "OMG, świetna GRA, OMG OMG OMG !!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111 one one one" czy czego?
Powiem jeszcze, że nieważne ile przeciwników się przepuści, i tak gra nie ulega przerwaniu.
Prawdę rzecz biorąc spodziewałem się, że napiszesz coś w tym rodzaju, że balansowanie odbywa się na sam koniec. Choć nie miałem styczności z tworzeniem jakiejkolwiek gry, to miałem przeczucie, iż takie rzeczy to dopiero uwieńczenie konstrukcji...

Nie czekam na opinie lecz sensowne sugestie. Chętnie też przyjmę posty, które poruszają jakiś problem i wzbudzają zastanawiającą dyskusję. Stwierdzenie, że gry nie da się przejść to nic nowego, bo sam pisałem na forum LFE, że w obecnej wersji najwyższy wynik jaki osiągnąłem jest ujemny.
Jeżeli ktoś już próbuje coś krytykować lub zarzucać temu projektowi to raczej skupiłbym się na opisaniu błędów mechaniki gry, a nie tego, że na razie nie da się wygrać, bo jest za trudna. Wielokrotnie komuś udało się znaleźć buga albo jakąś dziurę w samym silniku, co wyłowywało dyskusje na forum. Wielokrotnie podkreślałem, że trudność gry to rzecz, która ulegnie zmianie jeszcze jakieś 10 razy zanim gra będzie tak na prawdę grywalna.
Walsemore napisał(a):Kiedy planujesz wydać ostateczną wersję? Za pół roku? Rok? Dwa lata? Zakładając, że nie rzucisz projektu w połowie. W moim mniemaniu przynajmniej raz na jakiś czas powinno wyjść coś w rodzaju "gry zbalansowanej".

Nie wiem kiedy uda mi się to ukończyć. Kiedy mam tylko czas to pracuję nad kodem i grafikami. Nie jest to jednak łatwe zadanie. Projekt różni się od wszystkich poprzednich, którymi się zajmowałem, tym, że w zasadzie jest wykonany w 100% przeze mnie od 0. Wcześniej robiłem tylko różnego rodzaju modyfikacje do LF'a, co w zasadzie ograniczało moją robotę - działałem na określonych zasadach. Teraz nic mnie nie ogranicza (poza tym, że flash strasznie muli jak jest za dużo grafiki renderowanej), jeśli uda mi się to skończyć, będę mógł się pochwalić, że zrobiłem w swoim życiu całkiem rozbudowaną grę.
Walsemore napisał(a):Podsunę Ci pewien pomysł, albo znów odniosę się do mojego odczucia. Otóż można postarać się zbalansować grę na poziomie pięciu fal przeciwników, a dalszy jej rozwój przewidzieć na fale następne. Mam nadzieję, iż wiesz, o co mi chodzi.

W ogóle nie rozumiem o co chodzi.
 
Gad
Ok Ok.
Dawno żadnych wieści nie było.

Przyszły wakacje, nudzi mi się jak cholera (poza tym, że pracuję mam trochę wolnego czasu). Postanowiłem wrócić do gry.

Wcześniej strasznie demotywowała i spowolniała mnie masa grafiki, którą musiałem robić, a także powtarzanie sekwencji tworzenia nowych przeciwników i obiektów.

Postanowiłem obrócić pomysł o 180 stopni.
Porzucam dotychczasowe prace, bo zanim bym to skończył zeszło by kilka miesięcy żmudnej roboty.

Zbudowałem nowy silnik, który pozwoli wczytywać postacie, tak jak w LF2. Silnik stoi, muszę skonfigurować jeszcze trochę parametrów, ale w tej chwili można już wczytać postać 'przeciwnika', który reaguje na takie bodźce jak ataki z zewnątrz itp.

Mam zamiar zbudować grę, która będzie opierała się na wczytywaniu zewnętrznych skryptów dotyczących map, tak jak w oryginalnym lf2. Gracze będą mogli sami dodawać nowe poziomy, przeciwników, turrety i postacie grywalne.
Dlaczego tak? Proste - zamiast wykonywać dziesiątki oskryptowanych obiektów zrobią to inni fani. Skryptowanie jest mniej-więcej tak złożone jak Data-changing w lf2, z tym, że trochę uproszczone i pełne 'domyślnych' wartości.

Nie będę dużo więcej pisał, bo i tak połowa nie wie jak się uprawia 'data changing', więc nic nie zrozumieją.

Póki co możecie poczęstować się zwykłym pliczkiem testowym. Można porzucać banditem na lewo i prawo przy pomocy myszki. Podkreślam, że bandit jest wczytywany do gry za każdym razem, więc można go trochę pozmieniać, podmienić grafikę itp ;D.
https://www.sendspace.com/file/hhomyn
Edytowane przez Gad dnia 13-07-2014 14:05:46
x1 x1
 
hari
O ile niezbyt byłem zainteresowany poprzednią wersją tego projektu, to tym razem moje wrażenie jest jak najbardziej pozytywne.
Używanie oryginalnych grafik brzmi dość "tanio", ale jeśli możemy dodawać nową zawartość do gry i to niemalże w ten sam sposób jak w zwykłym LFie - absolutnie nie mam zastrzeżeń.
Pisałeś na 13th Zone, że gra ma być podobna do PvZ?? Toż to moja ulubiona gra na smartfony. A to rzucanie banditem, przypomniało mi inną grę, z którą ostatnio miałem styczność chyba w gimbazjum: http://www.agame.com/game/slammings ale wciąż pamiętam, że radochy miałem z niej sporo.

Tak wiec mam na co czekać.
 
Gad
Ok, skoro ktoś zainteresowany się odezwał to wstawiam linkacza do angielskiej specyfikacji możliwości 'customizacji' każdej klatki, jakie wprowadziłem:

Zarejestruj/Zaloguj się, aby zobaczyć link.

Czekam na sugestie, czego jeszcze brakowało przy tworzeniu postaci/daty do LF'a.

W tej chwili kod obsługuje wszystkie te tagi, ale część nie ma praktycznego zastosowania jeszcze, bo silnik nie obsługuje np wykrywania obrażeń. W to jeszcze się nie bawiłem.
 
Gad
Ok. Czas ruszać do przodu.
Projekt nie idzie pełną parą, bo pracuję (obecnie w etacie 6 godzin, a potem w 8 i 9, więc będzie jeszcze wolniej).

Czasami po pracy po prostu mi się nie chce siadać i skryptować, ale staram się to robić w wolnych chwilach.

Troszkę dobudowałem do silnika. Można sobie pobrać najnowszą wersję stąd:
https://www.sendspace.com/file/fvagch

Za dużo nie ma, można kliknąć lewym i prawym przyciskiem myszy i popatrzeć sobie na bandity.

Jakbyście wpadli na jakiegoś buga - dawać znać. Ja zaobserwowałem na razie błędy związane z segregacją postaci (index Z -> przód tył), czasem sprity dziwnie migają. Mam nadzieję, że to uda się zwalczyć.
 
hari
Super.
Żadnych innych bugów, poza wspomnianymi przez Ciebie nie znalazłem. Choć nie jestem pewien, czy zrozumiałem "indeks z - przód, tył". Chodzi o ruch banditów w osi z, czy to, że niektórzy z nich po powrocie na miejsca zaczynają migać i poruszać do przodu i do tyłu.
A jeszcze i ślizgają się delikatnie przy zatrzymywaniu.

Nie pomogę z pomysłami co jeszcze dodać do klatek postaci, bo dawno nie bawiłem się z dc, a i tak nigdy nie było to nic zaawansowanego, na pewno koderzy z LFE będą tu mieli coś do powiedzenia.

Taka uwaga na późniejsze wersje - cienie nie powinny wychodzić poza planszę.
 
Gad
Trochę tutaj ucichło, bo LFE znowu żyje :D.

Ok, żeby Was uświadomić - dalej pracuję.
Sporo do przodu już poszedłem, dużo nie zostało.
Trochę mam do dupy godziny pracy, w związku z czym ciężko mi się zabrać, żeby usiąść i coś konkretnego napisać.

Więcej lekturki - co wprowadzono i co będzie w najbliższym czasie na LFE:
LINKACZ
 
Gad
Ok, chłopaczki!

Można już troszkę poklikać myszką i popatrzeć jak gra wygląda.
NOWY UPDATE

W tej chwili całkiem sporo nowości. Generalnie gra ma już bardzo blisko do grywalnej postaci.
Teraz przydałaby mi się pomoc kogoś, kto trochę zna się na kodowaniu w LF2 (data changing). Samemu zajmie mi sporo czasu, zanim wykoduję wszystkie postaci, a w momencie, kiedy kilka osób by mi pomogło z takimi pierdołkami, to zaoszczędzę sporo na czasie.

Jakby ktoś był zainteresowany drobną pomocą przy DC to facebook (facebook.com/gadzislaw), skype (gazio_bart) albo na PW prosze dawać znać.
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018