Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Akt17.03 -Patch noty
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Scena LF2 » Alladyn projects
 Drukuj temat
Akt17.03 -Patch noty
Alladyn
Ogólnie żeby coś ruszyć na scenie to przedstawiłem wczoraj już dwa pomysły z Indiańskiej Trójki czyli ranking elo i cykliczny event grania na graczy z podobną rangą. Dzisiaj przedstawiam dalszą część planu trzecią jego odnogę.

Innowacja dotyczy właśnie cyklicznego eventu. Myślałem aby można byłoby grać na 2 zestawach zasad. Jeśli obaj gracze byliby old schoolowcami i chcieliby sobie grać na zwykłych zasadach to nie ma problemu. Drugim zestawem zasad byłyby Apczowe patch noty. Alternatywna wersja zasad gdzie co tydzień lub dwa brałbym pod uwagę wasze głosy które mają większość i balansować je na bieżąco. Kto chciałby być na bieżąco pomagać w rozwoju i ponownym balansie to mógłby sobie na nich grać w tym evencie a jeśli byłoby się zainteresowanym zwykłą cotygodniową grą można by rozgrywać swoje mecze za zgodą obu graczy na zwykłych zasadach. Proponuje wyjść z zasad chińskich z moją autorską modyfikacją pod naszą scenę wypiszę u dołu jakie one miałyby być. Oczywiście jest to tylko szkic, zarys. Opinia każdego gracza w tym temacie będzie wartościowa i brana pod uwagę przy zmianach. Zapraszam poniżej do dyskusji o właśnie kształcie zasad i samym pomyśle. Ja myślę że byłby to świeży pomysł bo ciągłe zmiany balansu wprowadzą nowe ciekawe rozwiązania w grze oraz skoro regulamin będzie się zmieniać trudno będzie od razu wymyślać sposoby do naciągania na wszelkie strony. Moja propozycja Apczowych patch notów pod pierwszą kolejkę ELO Cup wygląda tak (oczywiście zostanie zmieniona jeszcze przed kolejką pod kształt waszych opinii. Proponuje potraktować te rozwiązania nie jako OSTATECZNE ROZWIĄZANIE NA WIEKI tylko test nowych rzeczy zasad do których można się dostosować:

1. Brak picia, postaci z kodów, brak DoP (oczywistości)

2. Przedłużanie kiwania tylko do 2 ciosów lub kulek ( tak jak u nas)

3. Ograniczenia postaci

a) Davis: 3DP ( Buff)

cool Wood:4TD (buff )

c) Freeze Firen Deep bez ograniczeń (jak u nas)

d) Dennis (największy rebuild zasad)
zakaz kręciołka po złapaniu
pomiędzy złapaniem a multikopnięciem zakaz bicia zwykłych kopów
jedna kulka samonaprowadzająca jednocześnie

e) Louis
Bez ograniczeń

f) John (buff)
Bez ograniczeń

g) Dystansowe postacie = ban

4. PP redefinicja- każdy będzie miał prawo zgłosić repa z PP w osobnym temacie i głosujemy (głos mają użytkownicy którzy mają 50+ postów na forum). Może tak wytępimy PePiarstwo.
Edytowane przez Alladyn dnia 17-03-2021 16:36:47
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
Com
To ja siÄ™ jako pierwszy wypowiem :D

Ogólnie to spoko pomysł żeby potestowac sobie jakieś śmieszne zasady, które w normalnym turnieju by nie znalazły miejsca. Jak najbardziej jestem za czymś takim.

Co do samych reguł to się wstrzymam, bo nie uważam że w tym przypadku to jakaś ważna rzecz. Wydaje mi się że samo pogranie sobie na trochę innych zasadach niż zwykle odświeży trochę rozgrywkę i wprowadzi więcej funu do gry.

Czekam aż będę mógł zagrać na tych zasadach :P
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Shade
tarcza samonaprowadzajÄ…ca


mój terapeuta: Tarcza samonaprowadzająca Johna nie istnieje, nie może cie skrzywdzić
tarcza samonaprowadzajÄ…ca:

i.makeagif.com/media/3-15-2021/-FKIsK.gif
x1 x1
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Alladyn
Shade napisał(a):

tarcza samonaprowadzajÄ…ca


mój terapeuta: Tarcza samonaprowadzająca Johna nie istnieje, nie może cie skrzywdzić
tarcza samonaprowadzajÄ…ca:

[img]https://im3.ezgif.com/tmp/ezgif-3-0b25a143b2aa.gif[/img] is not a valid Image.


Co do ***** xDD

już poprawiam na dysk
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
Shade
Nieco poważniejszy take:

Mam kilka uwag do tych zasad.
1. Buff dla Woody'ego - dlaczego? Zeszliśmy do 2 TD właśnie żeby osłabić Wooda, który z 4TD dominował scenę. Nie ma potrzeby buffować, aktualnie jest wystarczająco zbalansowany.
2. Dennis - nie mam problemu.
3. No ta, Louis bez przemiany taki mocny;) no ale spoko, chociaż jeśli chcemy się na coś takiego decydować może wprowadźmy jakieś własne urozmaicenie, typu - przemienić się można tylko wtedy kiedy zabijemy przeciwnika tą przemianą:P
4. Nerf Johna bo? dalej nikt go nie wybiera xD niemniej limit 1 dysku nie robi dla mnie różnicy i może być.
5. Zmiana cd. Rudolfa całkiem przyzwoita, więc nie mam uwag. Osobiście dorzuciłbym jeszcze takie ot nieszkodliwe urozmaicenie, aby pozwolić Rudolfowi przemieniać się... w Rudolfa. Chodzi o to, żeby w walkach Rudolf vs Rudolf była taka możliwość.
6. Buff Henry'ego? 2 pełne sonaty = najłatwiejsze w grze ~160HP praktycznie za darmo. To by zabiło grę. W ogóle buff dla tej postaci jest przecież baardzo potrzebny xD
7. PP - idk, z jednej strony sam uważam, że najlepiej ukarać za PP może przeciwnik takiego gracza i usunięcie tego usunęło by ten margines subiektywności przy rozstrzyganiu. Z drugiej strony zawsze dobrze jest mieć taki bezpiecznik w zasadach, bo a co jeśli takim wycofaniem z regulaminu tej zasady ośmielimy nieznanych dotąd pepiorzy i uwolnimy niewiarygodne poziomy pepiorstwa, na które nie będzie kontry? Byc może ta zasada trzyma jednak pewne zapędy w ryzach:P Ale generalnie dla mnie raczej bez znaczenia i zmiana byłaby jednak raczej na plus niż na minus.


vvv Nie. Wszystko co powiedziałem, mówiłem ze świadomością, że chodzi o zasady do nowego turnieju.
To że ma to być nowa wariacja nie oznacza że mogą w niej być byle jakie zasady. Stąd moja krytyka.
No i nie powiedziałem nic o Exie, zasugerowałem, że Louis bez przemiany jest słaby. Ale tym się raczej nikt nie zdaje przejmować..
Edytowane przez Shade dnia 15-03-2021 18:01:39
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Com
Ja się odniose do tego co napisał Shade.

Nie zgadzam się z tobą w paru miejscach (jak na przykład usunięcie Louisa Exa, bo gość jest zdecydowanie zbyt op), ale nie będę tego punktował, bo według mnie to po prostu nie zrozumiałeś idei samego turnieju.

Tu nie chodzi o to że ktoś chce zmienić normalny regulamin. Być może się pojawia dzięki temu jakieś pomysły które zostaną do niego wprowadzone, ale nie to jest celem. To ma być regulamin do jednego turnieju w którym będziemy sobie po prostu testować nowe rzeczy i się dobrze bawić przy tym. Dlatego wydaje mi się że nawet nie ma sensu dyskutować o tym regulaminie.

Niech sobie jest na razie taki jaki jest, apczu będzie wprowadzał jakieś nowości do regulaminu co jakiś czas (mam taką nadzieję przynajmniej) i w sumie tyle.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Alladyn
Shade napisał(a):

Nieco poważniejszy take:

Mam kilka uwag do tych zasad.
1. Buff dla Woody'ego - dlaczego? Zeszliśmy do 2 TD właśnie żeby osłabić Wooda, który z 4TD dominował scenę. Nie ma potrzeby buffować, aktualnie jest wystarczająco zbalansowany.
2. Dennis - nie mam problemu.
3. No ta, Louis bez przemiany taki mocny;) no ale spoko, chociaż jeśli chcemy się na coś takiego decydować może wprowadźmy jakieś własne urozmaicenie, typu - przemienić się można tylko wtedy kiedy zabijemy przeciwnika tą przemianą:P
4. Nerf Johna bo? dalej nikt go nie wybiera xD niemniej limit 1 dysku nie robi dla mnie różnicy i może być.
5. Zmiana cd. Rudolfa całkiem przyzwoita, więc nie mam uwag. Osobiście dorzuciłbym jeszcze takie ot nieszkodliwe urozmaicenie, aby pozwolić Rudolfowi przemieniać się... w Rudolfa. Chodzi o to, żeby w walkach Rudolf vs Rudolf była taka możliwość.
6. Buff Henry'ego? 2 pełne sonaty = najłatwiejsze w grze ~160HP praktycznie za darmo. To by zabiło grę. W ogóle buff dla tej postaci jest przecież baardzo potrzebny xD
7. PP - idk, z jednej strony sam uważam, że najlepiej ukarać za PP może przeciwnik takiego gracza i usunięcie tego usunęło by ten margines subiektywności przy rozstrzyganiu. Z drugiej strony zawsze dobrze jest mieć taki bezpiecznik w zasadach, bo a co jeśli takim wycofaniem z regulaminu tej zasady ośmielimy nieznanych dotąd pepiorzy i uwolnimy niewiarygodne poziomy pepiorstwa, na które nie będzie kontry? Byc może ta zasada trzyma jednak pewne zapędy w ryzach:P Ale generalnie dla mnie raczej bez znaczenia i zmiana byłaby jednak raczej na plus niż na minus.


Już się odnoszę tak na krótko. Ale tak jak mówi Bjori to tylko taki regulamin do próbowania różnych rzeczy. Nie będę tu mówił objawionej prawdy po prostu moja opinia po moich meczach na tym regulaminie:

1. Fajnie się lata tymi 4 TD gra jest szybka TD nie zabierają dużo a wprowadzają fajna dynamikę. Naprawdę jak grałem z Bjorim to był niezły fun z latania kolanem.

3. Cool pomysł tylko i sam nawet nad tym myślałem ale czy ktoś będzie tego używał? Risky zagranie strasznie ale.. tu miałem spory dylemat czy to w ogóle testować aby nie odstraszyć graczy Louisa. Będą jakieś opinie jeszcze w tym kierunku to go uwolnimy i na tych zasadach.

4. Nikt tego nie gra i tak ale w obecnym regulaminie nie ma punktu o spamie wystarczy stać i rzucać dyski i PPić. Nikt nie gra tego bo nikt nie chce zbudować tak żałośnie zasad ale zawsze można się zabezpieczyć.

5. Szczerze ja bym nawet ogólnie pozwolił na test zmieniania się Rudolfa bo jestem ciekawy. Ale chciałbym poznać opinie sceny.

6. Buff stąd że tym nikt nie gra. Bo i sama postać ma ograniczone możliwości taki Rudolf po wylewie. Jedynie kto kiedykolwiek grał tym z finezją to Pudzian więc może po 2 sonatach ktoś się skusi. Jeśli masz jakieś pomysły na buff aby nie grał nim 1% to słucham. Jest to mocno toporny buff tak jak mówisz bo wymaga 0 skilla od grającego hmm...

7. To wywalenie PP jest dosyć nieprzewidywalne przyznaję rację. Jak będą jeszcze takie głosy to na razie to wywalimy aby nie było za dużo zmian na raz.

W każdym razie chciałem jeszcze dodać że po małym teście z Bjorim regulamin nie rozwala całkowicie gry xD to jakiś sukces. Jest kilka ideii do testów jeśli twierdzicie że jest coś jeszcze wartego sprawdzenia to zapraszam. Szczególnie weteranów LFa to to raczej oni grali na innych regulaminach niż obecny. W pierwszej kolejce możemy wypróbować taki rebalans jak proponuje dystansowych a w drugiej dla kontrastu możemy je wywalić aby sprawdzić jak to będzie wyglądać.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
Pudzian
Ja podpisujÄ™ siÄ™ pod opiniÄ… Shade'a.
Co do PP to sam byłbym za tym aby je usunąć, ale gdyby w grze nie było mechaniki regeneracji HP. Wtedy zwykłe unikanie walki nie miałoby sensu. A teraz ma, bo hp się regeneruje.
A może ktoś jest na tyle biegły aby zmodyfikować nieco grę, aby wyeliminować regenerację hp? Nie mówię, aby taką modyfikacją zastąpić oryginalnego LF2. Ale żeby na potrzeby tych eksperymentalnych zasad tego spróbować.
 
Alladyn
Mam wersję LFa chińską i tam są fajne modyfikacje pod grę turniejową np. picie z butelki przypadkowo nie dodaje HP. I myślałem czy by się w ten sposób nie pobawić spróbuję ale czy starczy mi zapału i skilla to nie mam pojęcia.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
bleeq
Propozycje ode mnie:
-John - bez ograniczeń (obecnie jest 3x leczenie)
-Henry - bez ograniczeń (obecnie 2x sonata krótka lub 1x długa)
-Davis - 3x DP (obecnie 2x)
-DoP = 200HP (propozycja Darka)
-usunięcie punktu "przedłużanie kiwania się 2x" (tylko w przypadku zabronionego Rudolfa)
 
Alladyn
John ciekawa propozycja choć mam obawę o spam dyskami ale do wypróbowania. DP davisa również.

Co do 3 pozostałych mam problem nie że nie chciałbym tego wprowadzić bardziej jak to rozwiązać bo :

Henry z nieskończoną ilością sonat jest broken nawet nie da się podejść

DoP 200 HP brzmi to dobrze w wątku gdzie było pisane zgadzałem się z argumentami tylko mam jedną zagwozdkę. 200hp nie jest widoczne na pasku tak łatwo jak 250 i przez zmianę granicy każdy musiałby sobie zacząć liczyć osobno które combo może zrobić a jakie nie. Może to wymagać sporo zaangażowania aby tego przestrzegać.

Przedłużanie kiwania ma swoje dobre strony ale z drugiej strony zabiłoby wszystkie combo.i znacząco uprościło grę. Nie jestem przeciw ale chciałbym usłyszeć opinie jeszcze kogoś o tym.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
bleeq
Zacznę od tego, że niektóre propozycje które podałem nie muszą wprost wynikać z mojej chęci ich wprowadzenia. Natomiast Twój pomysł na testowanie rozwiązań wykorzystałem do nieco nieszablonowego podejścia do tematu, spojrzenia nieco spoza pudełka, które ewentualnie może przynieść jakieś nieoczywiste, lecz finalnie dobre rozwiązania.

Przykłady:
-przez wiele lat nie było możliwości zmiany w Louisa Ex. Każdy uznawał to za oczywistość. Nie tak wcale dawno zostało to zniesione i w mojej opinii była to bardzo dobra zmiana.
-przez wiele lat graliśmy "5 walk". był to kanon, którego nikt nie podważał. w ostatnich tygodniach zaproponowaliśmy system "do 5 wygranych" i również bardzo dobrze to się sprawdza.
-również jeszcze za dawnych czasów przez dłuższy czas Woody nie był w żaden sposób ograniczony, a był postacią zdecydowanie najczęściej wybieraną. mimo początkowych oporów, w końcu jednak ograniczono mu Tiger Dashe, najpierw do 4, finalnie do 2. spowodowało to zwiększenie różnorodności postaci.

Także przez pryzmat tego co powyżej napisałem, odniosę się do komentarzy:


Przedłużanie kiwania ma swoje dobre strony ale z drugiej strony zabiłoby wszystkie combo.i znacząco uprościło grę. Nie jestem przeciw ale chciałbym usłyszeć opinie jeszcze kogoś o tym.

W praktyce przedłużanie stanu kiwania dotyczy 3 postaci - Dennis, Davis, Rudolf (kulki, shurikeny). Jeśli chodzi o 2 pierwsze postacie, to posiadają one w swoim arsenale inne, potężniejsze ataki, którymi mogą zabrać ~250HP. Dla nich używanie kulek może wręcz stanowić ryzyko, bo jak coś nie wyjdzie to zrobią mniejszy dmg. Rudolfa bym po prostu zakazał. ;P
Dla innych postaci, takich jak John czy Deep jest to szansa na lepsze comba, postacie staną się groźniejsze, powstanie szersza gama możliwości combosów.

I teraz wracając do tego co pisałem we wstępie, propozycję rozpatruję w kontekście szans i ryzyk.
Ryzyka: tak jak piszesz, jest ryzyko że "zabiłoby wszystkie combo.i znacząco uprościło grę"
Szanse: zmniejszenie ograniczeń i punktów regulaminu (czytaj - zmniejszenie biurokracji), urozmaicenie rozgrywki, zwiększenie siły głównie słabszych postaci



DoP 200 HP brzmi to dobrze w wątku gdzie było pisane zgadzałem się z argumentami tylko mam jedną zagwozdkę. 200hp nie jest widoczne na pasku tak łatwo jak 250 i przez zmianę granicy każdy musiałby sobie zacząć liczyć osobno które combo może zrobić a jakie nie. Może to wymagać sporo zaangażowania aby tego przestrzegać.

Umówmy się - 250 HP (połowa) może i jest łatwo widoczna ale tylko na początku gry gdy pasek jest pełen. W dalszej części gry wizualnie nie jesteśmy precyzyjnie w stanie określić ile paska ubyło.
Pozostaje więc temat nauki ile HP combosy zabierają. Jak jednak już kiedyś wspominałem, combosów używanych "na co dzień" które zabierają ponad 200HP jest bardzo niewiele i dotyczą właściwie tylko Dennisa i Davisa. Wystarczy zapamiętać, że po złapaniu za fraki jak chcemy zrobić DP lub Shrafe, możemy uderzyć 2 a nie 5 razy. Na początek tyle wystarczy.

I ponownie. Nie forsuje tej zmiany dla zmiany, tylko w kontekście eksperymentów które zaproponowałeś, widzę w niej potencjał, szanse że może coś z tego ciekawego wyjść (albo i nie):
Ryzyka: potencjalna trudność obliczeń combosów
Szanse: wyrównanie poziomu postaci, zmniejszenie dysproporcji sił walki "na pięści"



John ciekawa propozycja choć mam obawę o spam dyskami ale do wypróbowania. DP davisa również.

Obecnie nie ma w regulaminie ograniczeń co do dysków, więc tu nie ma żadnej zmiany.
Jest tylko ograniczenie leczenia do 3 razy, co i tak w większości przypadków nie jest wykorzystywane, więc zniesienie go całkowicie nie wiele powinno zmienić. Także nawet ciężko traktować to w kategoriach ryzyk, po prostu można dać szansę sprawdzić jak będzie bez ograniczenia. Należy też pamiętać o tym, że leczenie działa tylko w obrębie ciemnoczerwonego paska, który równie dobrze można zregenerować zwykłym uciekaniem przez kilka chwil. I w przeciwieństwie do leczenia taka metoda nie kosztuje 70% many.

Pomysł na zwiększenie DP Davisa o 1 zasugerowany na podstawie wyników częstości wybierania postaci w turniejach. Davis ostatnio był dość nisko, co by mogło oznaczać, że jednak nawet 2 silne DP nie rekompensują innych słabych stron tej postaci.



Henry z nieskończoną ilością sonat jest broken nawet nie da się podejść

Nie zgodzÄ™ siÄ™.
Oczywiście, podałem zupełnie skrajne podejście bez ograniczeń, ale zrobiłem to nieco z premedytacją. Po prostu zamiast zezwalać dodatkowo na 1 sonatę więcej i sprawdzać co się stanie, sugeruję znieść to całkowicie aby sprawdzić czy ta droga ma sens.
Co do samego ataku, personalnie nie jestem ultrasem postaci dystansowych, natomiast nigdy nie rozumiałem fenomenu sonaty "tylko do maksymalnej wysokości". Ten atak traktowany jest jak coś zupełnie OP, a rzeczywistość według mnie jest trochę bardziej przyziemna. Sonata "do maksymalnej wysokości" to zadane ~40HP. Tyle samo zabiera pojedyncza strzała z łuku. Tyle że strzała z łuku zabiera również 1% many, a sonata aż 70%, dodatkowo strzała wprowadza w stan kiwania i pozwala na dalszy atak, podczas gdy sonata praktycznie nie pozwala na stworzenie jakiegoś comba. Ograniczenie tego ataku, tylko dlatego że jest "praktycznie nie do uniknięcia" jest dla mnie działaniem nieco na wyrost.
Nawet jeśli spojrzymy na sonatę pełną to wychodzi ~80HP zabranego - tyle samo zbierają 2 uderzenia strzałą. I znowu - tylko że 2 uderzenie strzałą zabierają 2% many, natomiast sonata aż 70%. To jest mało jak na coś co zabiera 70% many.
Dla lepszego porównania inne postacie potrafią wykonywać comba pod 250HP (gdzie np. DP Davisa również jest bardzo trudne do uniknięcia).

Ryzyka: postać OP
Szanse: postać częściej wybierana



Skoro już padł temat combosów, to nieco poza tematem, według mnie analizowanie ich tylko w kontekście potencjalnej możliwości zadania HP jest w mojej opinii sporym uproszczeniem (np. twierdzenie że każda postać potrafi zadać 250HP i dlatego np. nie ma co zmieniać DoP do 200HP).
Tak jak w rankingu graczy do wyznaczenia ELO brane jest kilka wskaźników, tak siłę combosów powinno się oceniać w kontekście przynajmniej takich czynników jak -
1. ilość zadanego HP
2. ilość many potrzebnej do wykonania combosa
3. trudności wykonania combosa

Przykład 2 comb które zabierają 250HP.
-combo Dennisa (kopniaki, shrafe) 1.zabiera pod 250HP, 2. kosztuje zaledwie 15% many, 3. potrafi je wykonać ktoś kto pierwszy raz odpalił LFa
-combo Freeza (pięści, kulka, tornado) 1.zabiera pod 250HP, 2. kosztuje 80% many (20% kulka, 60% tornado), 3. wymaga nieco wprawy oraz dobrego ustawienia.
W praktycznej walce więc combo Dennisem można wykonać dajmy na to w 95% przypadków, natomiast Freezen w 30% przypadków.

(była skala lagów Zakuby i system rankingu ELO Alladyna, to może czas na skalę comb bleeq'a?)


Pozdrawiam :)
 
Alladyn
Dzięki bleequ rozjaśniłeś mocno swój punkt widzenia bardzo wyczerpująca i ciekawa wypowiedź. Henrego wolałbym jeśli już najpierw sprawdzić trochę bardziej stopniowo żeby przypadkiem nie odwalić MoC Henrego xD reszta jest wstępnie godna sprawdzenia.

Tak sobie teraz myślę że fajna byłaby jakaś debata discord może to ogarnę na weekend. Jeszcze mam taką ideę żeby początkowo wersja na pierwszą kolejkę była jak najmniej ograniczona bo łatwiej się łata widoczne na meczach rzeczy do połatania niż otwiera się jakieś możliwości.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
Com
Ja się odniosę do tego co bleeq napisał, bo jest tam pare rzeczy sprzecznych z prawdą albo niedopowiedzianych, a to moze kogos wprowadzac w blad.

W praktyce przedłużanie stanu kiwania dotyczy 3 postaci - Dennis, Davis, Rudolf


No właśnie nie do końca. John i Deep też mogą skillami przedłużać kiwanie. Tak poza tym, to każda postać może to robić zwykłym uderzeniem co wbrew pozorom nie jest takie trudne. Pomimo tego, uważam że można tego spróbować w tym turnieju, na pewno nie zaszkodzi.

Umówmy się - 250 HP (połowa) może i jest łatwo widoczna ale tylko na początku gry gdy pasek jest pełen. W dalszej części gry wizualnie nie jesteśmy precyzyjnie w stanie określić ile paska ubyło.


No właśnie nie bardzo. Załóżmy, że jest sytuacja gdzie jasno masz powyżej połowy hp, ale nie pełne. Ktoś robi combo które cie zabija. Wtedy jasno można powiedzieć bez liczenia, że to dop. Tak samo jeśli ktoś ma poniżej połowy hp i umrze, to wiadomo, że dopa nie było. Jest to o wiele bardziej widoczne niż 200 hp.

Pozostaje więc temat nauki ile HP combosy zabierają. Jak jednak już kiedyś wspominałem, combosów używanych "na co dzień" które zabierają ponad 200HP jest bardzo niewiele i dotyczą właściwie tylko Dennisa i Davisa. Wystarczy zapamiętać, że po złapaniu za fraki jak chcemy zrobić DP lub Shrafe, możemy uderzyć 2 a nie 5 razy. Na początek tyle wystarczy.


To jest nieprawda. Praktycznie każda postać ma combosa który zabiera 200hp. Dla przykładu weźmy firena. Jego podstawowe combo to 3 uderzenia, inferno + dash.
60 + 85 + 70 = 215
To już byłby DoP, można też zrobić 4 kulki i dasha przy ścianie. Też jeden z prostszych combo firenem a także byłby to DoP. Tak samo paroma innymi postaciami da się zrobić z łatwością DoPa.

Według mnie to jest jedyna rzecz, której bym nie ruszał nawet w tym turnieju. Coś takiego zmieniłoby całkowicie grę na gorsze, wprowadziło dużo kwestii spornych i ograniczyło dużą część combosów.

Nie zgodzÄ™ siÄ™.
Oczywiście, podałem zupełnie skrajne podejście bez ograniczeń, ale zrobiłem to nieco z premedytacją. Po prostu zamiast zezwalać dodatkowo na 1 sonatę więcej i sprawdzać co się stanie, sugeruję znieść to całkowicie aby sprawdzić czy ta droga ma sens.
Co do samego ataku, personalnie nie jestem ultrasem postaci dystansowych, natomiast nigdy nie rozumiałem fenomenu sonaty "tylko do maksymalnej wysokości". Ten atak traktowany jest jak coś zupełnie OP, a rzeczywistość według mnie jest trochę bardziej przyziemna. Sonata "do maksymalnej wysokości" to zadane ~40HP. Tyle samo zabiera pojedyncza strzała z łuku. Tyle że strzała z łuku zabiera również 1% many, a sonata aż 70%, dodatkowo strzała wprowadza w stan kiwania i pozwala na dalszy atak, podczas gdy sonata praktycznie nie pozwala na stworzenie jakiegoś comba. Ograniczenie tego ataku, tylko dlatego że jest "praktycznie nie do uniknięcia" jest dla mnie działaniem nieco na wyrost.
Nawet jeśli spojrzymy na sonatę pełną to wychodzi ~80HP zabranego - tyle samo zbierają 2 uderzenia strzałą. I znowu - tylko że 2 uderzenie strzałą zabierają 2% many, natomiast sonata aż 70%. To jest mało jak na coś co zabiera 70% many.
Dla lepszego porównania inne postacie potrafią wykonywać comba pod 250HP (gdzie np. DP Davisa również jest bardzo trudne do uniknięcia).


Problem w sonacie jest taki, że ten skill ma chory zasięg i aktywuje się natychmiastowo. Jeśli ktoś mógłby sobie bez ograniczeń spamić sonatą będąc na niskim hp, to prawdopodobnie nie dałoby się nawet do niego podejść. Postać byłaby okropnie OP.
Oczywiście w tym turnieju możemy tego spróbować, ale nie wiem czy jest sens, bo raczej to co napisałem jest oczywiste dla większości graczy.

Przykład 2 comb które zabierają 250HP.
-combo Dennisa (kopniaki, shrafe) 1.zabiera pod 250HP, 2. kosztuje zaledwie 15% many, 3. potrafi je wykonać ktoś kto pierwszy raz odpalił LFa
-combo Freeza (pięści, kulka, tornado) 1.zabiera pod 250HP, 2. kosztuje 80% many (20% kulka, 60% tornado), 3. wymaga nieco wprawy oraz dobrego ustawienia.
W praktycznej walce więc combo Dennisem można wykonać dajmy na to w 95% przypadków, natomiast Freezen w 30% przypadków.


Tutaj też się nie zgodzę. Fakt, combo Dennisa jest minimalnie łatwiejsze do wykonania. Problem w tym, że combo Dennisa też ma minusy, których nie wymieniłeś. Jednym z nich jest to, że aby móc wykonać to combo, to trzeba przeciwnika złapać. To oznacza, że trzeba po prostu umieć grać na pięści bardzo dobrze, w inny sposób raczej nie dasz rady sprowadzić przeciwnika do kiwania. Freezem natomiast jest o wiele prościej, każdy jego skill zamraża, można spamić kulkami aż ktoś się nadzieje na jedną i wtedy robić combo. Nie trzeba się bić na pięści nawet. Jak sobie weźmiemy pod uwagę tą jedną rzecz, to te combosy okazują się być równie łatwe.


Z resztÄ… rzeczy siÄ™ zgadzam.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Alladyn
Mam do was pytanie. Czy dobrym pomysłem jest dodanie jednej postaci do roasteru co 3-4 turnieje?

Znalazłem taką postać:

https://www.lf-empire.de/lfe-fileplanet/characters/853-jackass

Co mi siÄ™ podoba:
- że jest to odświeżony koncept postaci co wszyscy znamy
- że nie ma innego stylu wizualnego
- że skille są prawie że remixem skilli z podstawki i nie wydają się OP
- że nawet 1 postać może zmienić metę coś ożywić wprowadzić

Chętnie usłyszę za i przeciw. Oczywiście co do zasad również czekam dalej na wasze sugestie a te co już są wysłane próbuje złożyć w logiczną całość.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
Pudzian
Tak Apczu! To jest świetny pomysł.
Przyznam, że sam kiedyś proponowałem coś podobnego, ale zabrakło mi determinacji, a także zainteresowania użytkowników.

Co do zaproponowanej postaci, to mam wrażenie, że jest zbyt OP:
-Ma podbitkę którą można zakończyć dashem
-ma "cossack dance kick", który jest odpowiednikiem kręciołka Dennisa
-ma shrafe, które jest odpowiednikiem shrafe Davisa.
-może wystrzelić z 5 kulek pod rząd
-może przerywać atak przed końcem i przechodzić do innego
-ma ogromny potencjał pod kilka comb pod DoP

Podsumowując to jest to połączenie wszystkich postaci ulicznych: Woodego, Dennisa i Davisa. Nie mniej wciąż uważam pomysł za świetny i warto zrobić pilotażowy turniej aby sprawdzić czy postać w praktyce mocno odstaje od postaci podstawowych czy nie.
Albo znaleźć inną postać.
 
bleeq
@Com

Gdybyśmy wszyscy zgadzali się ze wszystkim to dyskusje przestały by mieć jakikolwiek sens. A tak przynajmniej jest o czym dywagować.

Tak jak wspominałem, pomysły tutaj przedstawione są raczej jako propozycje do przetestowania, a nie ściśle jako panel do dyskusji, także odniosę się tylko pokrótce.

Generalnie piszesz m.in., że przedłużanie stanu kiwania pięściami nie jest takie trudne, że przykładowe comba Firenem o których wspominasz są proste do wykonania (np. 4 kulku przy ścianie), że jest dużo łatwych combosów ponad 200HP, że sonata jest OP, że comba Dennisem są minimalnie łatwiejsze do wykonania niż Freeza itp. Może i to prawda. Takie są Twoje doświadczenia z walk i tak to widzisz. Natomiast ja mam inne doświadczenia z rozgrywanych walk. Ja praktycznie nigdy nie spotykam przedłużania stanu kiwania pięściami, comba Firenem widzę dużo rzadziej niż Dennisem, a Henrego nie widzę nadmiernie wybieranego w meczach. Także moje propozycje wynikają z moich obserwacji.

(ps. co do comba Firenem przy ścianie to w sumie może to być kolejny punkt do mojego algorytmu obliczania trudności comba tzn.
4. Odpowiednie umiejscowienie na mapie)


@Alladyn

Co do dodania nowej postaci do gry, to tak jak inne pomysły które wymagają w jakiś sposób modyfikacji gry (np. usunięcie regeneracji życia/many), należy chyba rozpatrywać w nieco innej kategorii.
Nałożenie zasad do istniejącej gry jest stosunkowo łatwe do wdrożenia i przetestowania, natomiast jej modyfikacje wymagają aby inne osoby pobrały dokładnie taki sam egzemplarz gry, co może być kłopotliwe w ogólnodostępnym zastosowaniu, dlatego do testów by musiało się skrzyknąć kilka chętnych osób do takiego działania.
 
Alladyn
Zaktualizowałem zasady pod mój turniej. Takie będą.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018