Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Regulamin LF PC - zmiany, opinie, poprawki, niedociągnięcia #2
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Scena LF2 » Zasady gry LF PC
 Drukuj temat
Regulamin LF PC - zmiany, opinie, poprawki, niedociągnięcia #2
Com
Właściwie to Fear ma trochę racji, my teraz nawet nie próbujemy poprawić regulaminu, tylko kłócimy się jak idioci o to kto ma rację. Po prostu twój przykład jest zbyt trudny do wykonaniaa, ponieważ często ktoś odbiega od przeciwnika i rzuca kulkami i dotąd to nie było pp, więc granica musi być gdzieś wyżej. Tyle w temacie, skończ już gadać.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Shade
Ok, fakt przesadzamy. Kończmy to ;p Po prostu miałeś zastrzeżenia do moich propozycji to odpowiadałem :D
 
http://supremesquad.forumpolish.com
As098
Może ja spróbuje zdefiniować PP.
Jeśli jest brak możliwości nawiązania walki w zwarciu, np. ktoś ucieka i atakuje czarami.
Drugi rodzaj pp jeśli ktoś ciągle blokuje cios i wykonuje jakiegoś skila. Np. podbicie z obrony u Deepa i gra tak przez całą grę. [ Może repki dla przykładu]
 
Com
To mi się bardziej podoba, bo nie jest tak dokładne jak w przypadku puba, natomiast dalej brakuje dokładnego opisu w granicy tego uciekania (sam dalej staram się to wymyślić).
Co do podbitki deepa, to nie jest raczej pp, ponieważ tutaj prowokujesz przeciwnika do walki wręcz, czyli uzyskujesz odwrotny skutek.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Com
Chyba udało mi się wymyślić coś co będzie w miarę poprawne dla aktualnych standardów.
Zabronione jest używanie PP (passive playing, czyli unikanie walki) wykraczające grubo ponad normę. Jako PP określa się:
a. Wszelakie zbyt długie uciekanie przed walką (Około 15-20 sekund, lub dłużej) nadmiernie (Nie robienie praktycznie nic poza tym i unikanie walki za wszelką cenę) wspomagając się umiejętnościami postaci, przedmiotami i tym podobnymi.
b. Używanie w sposób pasywny umiejętności wspomagających zatrzymywanie walki wręcz (lub wszelkie próby rozpoczęcia walki wręcz), w sposób przekraczający przeciętną częstotliwość używania umiejętności (Spamowania (czyt. punkt 2.5)). Przykładem jest bardzo częste używanie tarczy Johna, lub tornada Freeza w celu nie pozwolenia przeciwnikowi na zainicjowanie konfrontacji bezpośredniej.
c. Wszelakie inne sposoby na unikanie przeciwnika w celu zwiększenia swojej ilości zdrowia wykraczające mocno ponad normę, lub ze zbyt dużą częstotliwością.


Być może nie jest to idealna reguła, ale dobrze jest od tego zacząć. Będę jeszcze edytował ten post zmieniając poszczególne rzeczy. Tak samo postaram się rozpisać bardziej szczegółowo inne punkty regulaminu.
Edytowane przez Com dnia 23-09-2015 19:39:15
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Shade
To jest nawet spoko, ale nie zgodzę się z punktem A, bo to co tam opisałeś to walka na dystans (unikanie samej walki na pięści lecz to dalej walka) co wg mnie nie powinno być zabronione.
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Com
Zależy jak to interpretujesz, bo ja to widzę tak, że nawet w walce na dystans czasami trzeba podejść, ale jeśli ktoś ucieka przez całą walkę i tylko używa piłek i kulek, to coś już jest nie tak.
Postaram się jeszcze to poprawić.

EDIT: Poprawiłem już ten punkt. Myślę, że teraz jest ok.
Edytowane przez Com dnia 23-09-2015 19:40:31
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Pudzian
Oczopląsu można dostać od tych Waszych mrygających awatarów.

Próbujecie zdefiniować grę pasywną jako unikanie walki przez określony czas. Padło tu 10 sekund i chyba jakaś większa wartość. No dobra. Ale co z grą na lagach? Będziemy używać frapsa, aby sprawdzić ilość klatek i wyliczyć ile razy tempo jest wolniejsze, a następnie przeliczyć ile sekund na wolnym tempie to 10 sekund na normalnym?

Spam jako ten sam czar użyty 6 razy... hmm.. Dajmy na to kulka Davisa. 6 Razy pod rząd to normalna ilość. Bo pierwsze 3 można wziąć na obronę, dopiero kolejne 3 trafiają. A co jeśli ktoś chce przedłużyć stan kiwania (co jest dozwolone w regulaminie o 2 razy), albo niechcący puści siódmą kulkę? Co z innymi postaciami? Kulka Davisa nierówna kulce Freeza. Będziemy rozpisywać wszystkie dostępne ataki w grze i nadawać im ograniczenia ilościowe?

Punkty, które mi się podobają:

5. Gracz ma prawo do zapytania o możliwość gry w innym terminie, jeżeli warunki są mocno niesprzyjające.


I było coś jeszcze o piciu mleka. Ja bym dał, że jedno krótkie napicie się mleka przez przypadek (czyli podczas zazwyczaj pięciu walk) jest dopuszczone. Czasami można niechcący się napić i głupio stracić punkt.

To jeszcze skomentuję regulamin Grzanego, z 3 punktów.

a. Wszelakie zbyt długie uciekanie przed walką (Około 15-20 sekund, lub dłużej) wspomagając się umiejętnościami postaci, przedmiotami i tym podobnymi.

Do tego tak naprawdę odniosłem się już wyżej

b. Używanie w sposób pasywny umiejętności wspomagających zatrzymywanie walki wręcz (lub wszelkie próby rozpoczęcia walki wręcz), w sposób przekraczający przeciętną częstotliwość używania umiejętności (Spamowania (czyt. punkt 2.5)). Przykładem jest bardzo częste używanie tarczy Johna, lub tornada Freeza w celu nie pozwolenia przeciwnikowi na zainicjowanie konfrontacji bezpośredniej.


Z tym absolutnie się nie zgadzam. To jest twierdzenie, że tylko walka na pięści jest jedyną słuszną. A tak nie jest. Sposobów na walkę jest mnóstwo. Są dashe, jest rzucanie przedmiotami, jest zastawianie pułapek i gra defensywna (to nie to samo co pasywna), czyli czekanie na błąd przeciwnika. Jeśli mielibyśmy grać tylko na pięści, to zróbmy turnieje tempatem i będzie po sprawie.
Odnośnie używania tornada freeza: kto powiedział, że można go używać tylko kiedy mamy zamrożonego przeciwnika? Nie można użyć tego zaskakując przeciwnika, który próbuje podejść? To może zabrońmy też wybuchu Firena... Zastosowanie to samo, a dmg większy. To może podbitkę Deepa też, bo przerywa próbę podjęcia walki wręcz.

Jak dla mnie każda postać jest różnoraka, aby każdy wybrał coś dla siebie i grał tak jak lubi. A nie ograniczać tylko do walki w zwarciu, a więc głównie na pięści. Niektórzy są mocni na pięści, a inni mniej. Dlaczego ci słabsi na pięści mają grać pod tych lepszych na pięści? Niech wygrają sposobem, myśleniem, a nie wyćwiczeniem gry na pięści.
 
Com
Próbujecie zdefiniować grę pasywną jako unikanie walki przez określony czas. Padło tu 10 sekund i chyba jakaś większa wartość. No dobra. Ale co z grą na lagach? Będziemy używać frapsa, aby sprawdzić ilość klatek i wyliczyć ile razy tempo jest wolniejsze, a następnie przeliczyć ile sekund na wolnym tempie to 10 sekund na normalnym?


Sekundy można zobaczyć przy oglądaniu replaya, a podczas gry można to robić tak jak dotąd się to robiło, czyli po prostu jeśli uważamy, że ktoś przegina z pp to sprawdzamy replaya i możemy te sekundy zobaczyć.

Z tym absolutnie się nie zgadzam. To jest twierdzenie, że tylko walka na pięści jest jedyną słuszną. A tak nie jest. Sposobów na walkę jest mnóstwo. Są dashe, jest rzucanie przedmiotami, jest zastawianie pułapek i gra defensywna (to nie to samo co pasywna), czyli czekanie na błąd przeciwnika. Jeśli mielibyśmy grać tylko na pięści, to zróbmy turnieje tempatem i będzie po sprawie.
Odnośnie używania tornada freeza: kto powiedział, że można go używać tylko kiedy mamy zamrożonego przeciwnika? Nie można użyć tego zaskakując przeciwnika, który próbuje podejść? To może zabrońmy też wybuchu Firena... Zastosowanie to samo, a dmg większy. To może podbitkę Deepa też, bo przerywa próbę podjęcia walki wręcz.

Ty to po prostu źle interpretujesz. Napisałem, że wykraczające poza normę. Nie mam nic do puszczenia tornada od czasu do czasu kiedy przeciwnik podejdzie, ale jeśli ktoś rzuca nim kiedy tylko ma manę, to jednak lekka przesada. Tak samo z innymi skillami pomagającymi w unikaniu walki wręcz. Nic nie mam do tarcz Johna, ale jeśli ktoś co chwilę jedną daję i siedzi w nich przez całą grę, to też nie jest raczej normalne. Po to napisałem
w sposób przekraczający przeciętną częstotliwość używania umiejętności (Spamowania (czyt. punkt 2.5))

[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Shade
Zgadzam się z Tobą Pudzian, że walka w zwarciu to nie jedyna walka co pisałem już wcześniej, bo jest kilka różnych taktyk na grę i można od nich odbiegać.
Tylko trudno czasem jest odróżnić grę pasywną od defensywnej i dystansowej, dlatego próbujemy z Grzanym ustalić coś co będzie miarą PP, żeby nie było kontrowersji kiedy jeden gracz będzie oskarżał o to drugiego.

Jak chcemy to mierzyć? Normalnie na repku jest zawsze czas i jak ktoś będzie uciekał 10 sekund można to po prostu wyliczyć.

No, może ze spamem nie pomyślałem, ale to jest temat równie śliski jak PP, ale myślę, że spamem można określić kiedy przeciwnik przez dłuższy czas używa tylko i wyłącznie 1 lub kilku czarów. Nie pokusi się o dasha, bicie, rzut przedmiotem tylko SPAMI, robi to z daleka i w krótkich odstępach czasowych.

Może być?
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Verleo
Uważam że określenie dasha atakiem z dystansu jest błędne. Dashujesz postacią, a nie skillem czy przedmiotem. Walka na dystans to walka polegająca na trzymaniu dystansu. Więc dashując zmniejszasz dystans praktycznie do 0. Więc uważam, że nazwanie dasha walką na dystans jest błędne. Jeśli źle wykonasz dasha, albo przeciwnik zrobi unik to może zaatakować Cię wręcz, więc z walką na dystans to nie ma totalnie nic wspólnego. Jeśli 'nie pokuszenie się o dasha' jest równoznaczne z PP to trzeba stwierdzić że gra tylko na dystans jest PP. Sądzę, że warto odróżnić te rzeczy.
"Patrz Verleo, tak ich łoimy, że nie wiedzą w którą stronę robić PP." ~Fioletix
Dobry podpis.
 
Alladyn
Proponuję oddzielić pojęcie PP od pojęcia walka na dystans.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
Shade
@Verleo, dash jest elementem gry dystansowej, trzeba tyko umieć dashować i robić to w odpowiednim momencie. Jak dashujesz byle jak, dajesz się brać pułapkę, robisz dashe na pałę to wtedy przybliżasz się niepotrzebnie. Dashe są elementem gry dystansowej. Pokaż mi kogoś kto gra na dystans i nie używa w ogóle dashy :P

Ale nie rozumiem Cię, nigdzie nie napisałem, że jak ktoś nie użyje dasha to jest to PP :P

@Apczu, właśnie to robimy, tylko to dość trudne :S
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Indiger
Tylko ja uważam że obecny regulamin jest ok?
Nikt nie pomyślał o tym że jak zaaktualizujemy to zacznie się fala hejtu
"kto to wymyślił, wy chyba gry pasywnej nie widzeliście" itd.
Stare przysłowie mówi jeśli coś jest dobre to tego nie naprawiaj bo możesz to jeszcze zepsuć.
Ja rozumiem że gdyby były updaty lfa itd. to zmiana byłaby potrzeba na bieżąco, ale lf od 8 lat się nie zmienił.
Skoro przez tyle lat obowiązywał ten regulamin to widocznie był ok.
Konserwatywny Indiger :>

Czekam na jakÄ…Å› trafnÄ… ripostÄ™ w moim kierunku
 
Walsemore
Jeśli coś jest dobre to tego nie naprawiaj - a co jeśli nie jest dobre?
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
x1
 
http://www.lf2.pl
Shade
Skoro było tyle kłótni i kontrowersji co do regulaminu na takiej małej społeczności na przestrzeni kilku lat to znaczy, że regulamin nie jest dobry.
Regulaminu nikt nie zmieniał, bo nikomu kto mógł to zrobić się nie chciało.
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Alladyn
@Pub

Lepsze wrogiem dobrego. Mam wrażeni że z definicją spamu i PP jest jak z demokracją. Jest zła ale nikt nie wymyślił póki co niczego lepszego. Jedna zmiana która póki co wszystkim się podoba i nikomu nie wadzi to przemiana Louisa w Louisa EX.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
Com
No i pozwoliłbym na Rudolfa i Henryego, ale i tak nikt się nie zgodzi.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Verleo
Co do Rudolfa i Henia - głosy jak zawsze będą podzielone mniej więcej 50/50.

Pub, mi nie chodzi o to jak kto wykonuje dashe. Chodzi mi tylko i włącznie o to, że nie można nazwać dasha grą na dystans. Czy wykonasz go kijowo i dostaniesz wpierdziel, czy wykonasz go dobrze i to przeciwnik oberwie to i tak jest to uderzenie wręcz i nie ma nic wspólnego z walką na dystans. :D Tak uważam. :D Więc nie można pozwolić na grę dystansową uznając brak dashów za PP.
"Patrz Verleo, tak ich łoimy, że nie wiedzą w którą stronę robić PP." ~Fioletix
Dobry podpis.
 
Skiba
Może tak Rudolf i Henryk będą dozwoleni w wyborze tylko po przez random? Bo widze ciągle te same argumenty i nikt nie szuka innego wyjścia z tej kłótni.
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018