Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Regulamin LF PC - zmiany, opinie, poprawki, niedociągnięcia #2
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Scena LF2 » Zasady gry LF PC
 Drukuj temat
Regulamin LF PC - zmiany, opinie, poprawki, niedociągnięcia #2
bleeq
W związku z ostatnią dyskusją, w której przewijał się temat według kilku osób dziurawego, przestarzałego i nieprecyzyjnego regulaminu LF PC, postanowiliśmy założyć ten temat aby podjąć rozmowę o zmianach - koniecznych lub nie. Tak więc każdy, kto widzi potrzebę modyfikacji regulaminu może napisać o tym tutaj. Możecie żądać dodania ograniczeń albo ich zniesienia. Równie dobrze możemy pogadać o zmianach kosmetycznych, które po prostu będą zapobiegać pewnych sporów na przyszłość. Burza mózgów panowie!

Ważne tylko, żeby wypowiedź każdego rewolucjonisty zawierała powód - czemu uważa się daną zasadę za wartą dodania/zmodyfikowania oraz wyczerpujące uzasadnienie (!) - odpowiedzi w stylu "tak chcę więc tak będzie lepiej" nie są mile widziane.

Obecny wyglÄ…d zasady gry LF PC:

1. ZASADY OGÓLNE:
1.1. Gry odbywajÄ… siÄ™ w LF2 2.0 lub 2.0a.
1.2. Gry odbywajÄ… siÄ™ w trybie VS Mode.
1.3. Gry odbywajÄ… siÄ™ na mapie HK Coliseum.
1.4. Rozgrywa siÄ™ 5 walk.

2. OGRANICZENIA:
2.1. Zezwala się grać tylko następującymi postaciami:
- Davis;
- Deep;
- Dennis;
- Firen;
- Freeze;
- John;
- Louis;
- Woody.
2.2. Ograniczenia ataków na walkę:
- Woody: 4 razy Tiger Dash (D>J);
- Davis: 2 razy Dragon Punch (D^A);
- Dennis: 3 razy Chasing Blast (D^A), Whirlwind Kick (D>J) podczas trzymania przeciwnika jest zabroniony;
- John: 3 razy Energy Disk (D^A) i 2 Heal (DvJ lub D^J);
- Louis: transformacja w Louisa Ex (D+J+A) jest zabroniona.
2.3. PP (passive playing, czyli unikanie walki), które wykracza grubo ponad normę jest zabronione.
2.4. DoP (dance of pain, czyli atak, który zabiera przeciwnikowi więcej niż [250] punktów życia (połowa), nie pozwalając przy tym na zblokowanie lub będący praktycznie nie do zablokowania), jest zabroniony.
2.5. Spam (spamowanie, czyli nadużywanie jednego typu ataku specjalnego w niewielkich odstępach czasu), wykraczające grubo ponad normę jest zabronione.
2.6. Przedłużanie stanu oszołomienia ("kiwania się") u przeciwnika więcej, niż dwoma ciosami (pięściami, kulkami etc.) jest zabronione.
2.7. Picie mleka i piwa jest zabronione.
2.8. Używanie kodów jest zabronione.
2.9. Używanie klawiszy od F2 do F9 podczas gry jest zabronione.
2.10. Używanie klawisza F1 (pauza) podczas wykonywania ataku jest zabronione.
* Złamanie przez zawodnika któregokolwiek z punktów 2.2-2.10 regulaminu oznacza punkt dla jego rywala w walce, w której nastąpiło wykroczenie.

3. POWTARZANIE WALK:
3.1. W wyjątkowych sytuacjach stosuje się powtórzenie walki:
- Gdy rezultatem walki jest śmierć obu postaci (np. w wyniku zderzenia);
- Przerwanie gry przez Å‚Ä…cze internetowe;
- Problemy techniczne z grÄ…;
- Śmierć spowodowana spadającą skrzynią lub kamieniem, ale tylko w przypadku, gdy przeciwnik ma mniej niż 1/4 HP.

4. SYSTEMY PUNKTACJI:
4.1. Jeśli gracze będą posiadali tyle samo punktów, brane pod uwagę będą w kolejności:
- Duże punkty;
- Bilans małych punktów (=wygrane-przegrane);
- Wynik w bezpośrednim starciu graczy posiadających jednakowy bilans.
* Jeśli w dalszym przypadku będzie remis należy rozegrać dogrywkę składającą się z 5 walk.

5. SYTUACJE SPORNE:
5.1. W sytuacjach spornych o wyniku decyduje administracja na podstawie replayów lub wszelkich innych materiałów dowodowych, opierając się na zasadach uczciwości.
Jeśli gracz oskarża przeciwnika o złamanie regulaminu (np. PP, DoP czy spam), gracz jest zobligowany zapewnić materiał dowodowy. W przypadku braku jakichkolwiek dowodów oskarżenie nie zostanie rozpatrzone, chyba że materiał dowodowy w sposób podstępny (np. wciśnięcie F4) został zniszczony.
5.2. Jeśli strona żąda przyznania walkowera, musi swoje żądanie niezwłocznie przedstawić w temacie, gdzie zgłaszane są wyniki walk, wraz z materiałem dowodowym. Administracja decyduje o przyznaniu walkowera na podstawie materiałów dowodowych, zasad słuszności i własnego uznania.
5.3. Walkower daje stronie duże punkty. W turniejach indywidualnych walkower nie daje stronie małych punktów. W turniejach drużynowych walkower daje stronie małe punkty.

* Jeśli zasady danego turnieju stoją w sprzeczności z regulaminem LF PC, stosuje się w zagadnieniach sprzecznych regulamin turnieju. Pozostałe zasady LF PC pozostają nienaruszone. Little Fighter Polish Center zastrzega możliwość zmiany regulaminu w każdym momencie. Zmiany regulaminu wchodzą w życie w dniu ich ogłoszenia. Zmiany regulaminu nie dotyczą turniejów już trwających. W razie niejasności przepisów administracja LF2 PC przedstawia swoją interpretację przepisów. Interpretacja ta jest powszechnie obowiązująca. W sprawach przez regulamin nieprzewidzianych administracja LF2 PC rozstrzyga według zasad słuszności i uczciwości.
 
ybnn
Za jakiś czas wrzucimy z Bleeqiem filmik, w którym przedstawimy ewentualne zmiany wprowadzone w regulaminie, więc jeśli faktycznie coś wam nie pasuje, chcielibyście coś ulepszyć to piszcie tutaj, a na pewno wspomnimy o tym w filmiku - dlaczego się zgadzamy lub dlaczego się nie zgadzamy.
 
Com
Jak już mówiłem wcześniej.
Według mnie regulamin jest wystarczająco dobry i nie trzeba w nim wiele zmieniać. Można ewentualnie lekko rozpisać istniejące już zasady w których nie ma dużo szczegółów (np. Napisać jak bardzo pp można grać, ponieważ "Wykraczające poza normę" można różnie interpretować)
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Walsemore
O zdefiniowaniu PP gada się od kilku lat. Jeśli ktoś w końcu zdefiniuje w sposób jednoznaczny, czym jest PP, temu wyślę tort z gratulacjami. Takie bezcelowe pitu pitu. Kaszanka wyborcza.
Moją chyba jedyną sugestią byłaby legalizacja transformaccji w LouisExa.
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
 
http://www.lf2.pl
Com
Może i masz trochę racji, ale spójrz na to tak.
Na scenę przychodzi nowy gracz i dopiero dowiaduje się co to pp. Jako, że nie ma doświadczenia, to może pomyśleć, że pp zaczyna się od uciekania przez całą walkę i rzucania kulek w stronę przeciwnika. Ewentualnie odwrotnie, że w ogóle nie można uciekać od walki. Nie chodzi mi tu o dokładnie wyjaśnienie czym jest pp, ale mniej więcej wypisanie tej granicy.

Co do exa, to jestem za. Tak naprawdę po przemianie Louis traci zbroję, co bardzo go osłabia (nie wspominając o niskim hp potrzebnym do przemiany) i ex wcale nie byłby silniejszy od innych postaci.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Alladyn
Ja wnioskuję o to co panowie po wyżej + poproszę o bardziej dopracowaną definicję lub całkowite usunięcie zapisu o spamie skillami. Bo mam wrażenie że nikt nie bierze tego punktu na poważnie.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
PlackozordxRecoome
SirApczu napisał(a):
poproszę o bardziej dopracowaną definicję lub całkowite usunięcie zapisu o spamie skillami. Bo mam wrażenie że nikt nie bierze tego punktu na poważnie.

Dokłanie, to jest mega wkurwiające, gdy przeciwnik jest już na przysłowiowego "hita", ale zaczyna uciekać i spamić kulkami. Zdarza się to bardzo często, ale rzadko słyszy się o jakimś unieważnieniu walki. Może to trochę wina graczy, że nie zgłaszają tego, ale mimo wszystko scena jest mała, panuje tutaj koleżeńska(na swój sposócool atmosfera i nikt nie chce "donosić"xD Dlatego może warto, żeby ktoś(Dark xDDD) zajął się replayami.


Jednak co oznacza "norma"? :)
 
Shade
Moje "postulaty":

1. Sprecyzowanie defincji "PP" - np. Jeżeli przeciwnik przez więcej niż 10 sekund ucieka lub unika walki, a jedyna rzecz, którą robi poza tym jest spam czarami jest to PP.
Wg mnie jest to dobre sprecyzowanie i Å‚atwe do sprawdzenia.
2. Sprecyzowanie terminu "spam" - np. Jeżeli przeciwnik używa 6 razy z rzędu tego samego czaru w bliskim odstępie czasowym jest to spam.
3. Sprecyzowanie wyrażenia "chlał mleko/piwo!" - np. Jeżeli przeciwnik pije butelkę mleka/piwa przez ponad sekundę lub napije się krótko ale więcej niż 2 razy punkt z walki wędruje do rywala.
4. Jeżeli przeciwnik kliknie F4 w celu usunięcia replaya więcej niż 2 razy zostanie ukarany odpowiednio do rangi turnieju np. Ranga 1 - jedna oddana walka dla rywala, Ranga 2 - oddane tyle walk ile razy kliknął F4, Ranga 3 - w/o dla rywala (pewnie uważacie, że prawie jakieś herezje, ale to tylko przykład).
5. Gracz ma prawo do zapytania o możliwość gry w innym terminie, jeżeli warunki są mocno niesprzyjające.

A teraz: dlaczego? A dlatego, że terminy te są różnie rozumiane, przez co pojawia się więcej sytuacji spornych.
Według mnie to usprawni rozgrywkę.

+ Zmiany w ograniczeniach postaci (to już mniej ważne, niektórzy mogą się nie zgadzać):

1. Dozwolona zmiana w Louis'a Ex, a dla niego max. 2 odepchnięcia pod rząd i zakaz atakowania samym biegiem.
2. Freeze max. 4x Wicher, 3x lodowy miecz (dlatego, że kiedy niektórzy gracze Freeze'a mają mało HP zaczynają używać wichru jakby to była ulepszona tarcza Johna)
3. Deep max. 4x szarża (dlatego, że kiedy mecz jest grany na potwornych lagach czasem nawet ucieczka przed szarżą nie przynosi porządanych efektów i nadziewamy się na nią w głupi sposób ).

Chyba tyle :P
 
http://supremesquad.forumpolish.com
PlackozordxRecoome
Pub napisał(a):
3. Deep max. 4x szarża (dlatego, że kiedy mecz jest grany na potwornych lagach czasem nawet ucieczka przed szarżą nie przynosi porządanych efektów i nadziewamy się na nią w głupi sposób ).

Mnie u Deepa bardziej irytuje podrzut podczas walki wręcz, to powinno być bardziej ograniczone, a nie szarża. Za każdym razem gdy gram przeciw Deepowi walka wręcz jest prawie niemożliwa, bo zawsze użyje podrzutu.
 
Com
2. Freeze max. 4x Wicher, 3x lodowy miecz (dlatego, że kiedy niektórzy gracze Freeze'a mają mało HP zaczynają używać wichru jakby to była ulepszona tarcza Johna)
3. Deep max. 4x szarża (dlatego, że kiedy mecz jest grany na potwornych lagach czasem nawet ucieczka przed szarżą nie przynosi porządanych efektów i nadziewamy się na nią w głupi sposób ).


Jestem przeciwko tym dwóm punktom. Uważam, że strasznie zepsułyby rozgrywkę tymi postaciami i mało kto by nimi grał (co jest raczej nie pożądane).
Tornado Freeza może i jest silne, a kiedy mamy mało zdrowia można używać tego często, ale pamiętaj, że używanie tego jest strasznie dłuuuuuugie i przeciwnik ma szansę nas uderzyć, lub po prostu uciec.
Co do szarży, to nie widzę sensu jej ograniczać. Po pierwsze w mało której sytuacji szarża jest używana poza trzymaniem przeciwnika. Po drugie da się jej bardzo łatwo uniknąć, a nawet skontrować. Po trzecie to że sam skaczesz prosto w szarżę, to nie powód, żeby ją ograniczać.
Według mnie te dwie postacie byłyby zbyt słabe w porównaniu do innych z takimi ograniczeniami.

EDIT:
Właściwie nie podoba mi się też ten punkt.
1. Sprecyzowanie defincji "PP" - np. Jeżeli przeciwnik przez więcej niż 10 sekund ucieka lub unika walki, a jedyna rzecz, którą robi poza tym jest spam czarami jest to PP.


Oznacza to, że jeśli przez 10 sekund stoję z dala od przeciwnika (Unikam walki) i rzucam w niego kulkami to to jest pp? Bardziej gra na dystans według mnie.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Shade
To tylko przykład, chodzi o sam pomysł sprecyzowania PP.
Mimo to uważam, że sprecyzowałem to dobrze - jeśli spamisz czarami w jednym końcu mapy z dala od przeciwnika przez więcej niż 10 sekund to jest to PP.
A gra na dystans do co innego, gra na dystans jest kiedy dashujesz przeciwnika, wykonujesz pojedyncze, podwójne czary, rzucasz przedmiotami i inne rzeczy z dystansu, robisz te rzeczy na zmianę, ale cały czas podejmujesz otwartą walkę (najlepszym przykładem takiej taktyki jest Sirrah).
A jak uciekasz lub notorycznie unikasz walki i co najwyżej robisz zamek z sopli i armie z kulek jest to PP.
Przynajmniej według mnie.
Edytowane przez Shade dnia 23-09-2015 16:10:00
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Com
Nie do końca. Gra o której mówisz może być uznawana za lekkie pp, ale dalej jest to bardziej gra na dystans.
Co do czarów na zmianę to ok. Używaj shrafe i dp na zmianę z grając na dystans, powietrze dostanie tony obrażeń.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Shade
1. Tak, stanie w miejscu i robienie zamku z sopli to PP.
2. Poza czarami są jeszcze przedmioty i dashe. Sirrah gra właśnie taką taktyką i jak widzisz potrafi ugrać dobry mecz, a aktualnie jest 4 w lidze.
3. Nikt nie powiedział, że Davis jest dobrą postacią na dystans.
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Com
1. Tylko ja nie mówię, że zamki z sopli to nie pp. Powiedziałem, że samo puszczanie kulek w stronę przeciwnika to nie pp.
2. Owszem są, ale w twoim punkcie regulaminu była mowa tylko o skillach.
3. Nikt nie powiedział, że ja tak mówię.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Shade
1. Jeśli z tych kulek robisz armie jakby to były hordy goblinów to jest to PP.
2. Teraz zupełnie odbiegasz od tematu, ja w moim "postulacie" pisałem o PP, a nie o grze na dystans.
3. Taki był cel Twojej wypowiedzi.
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Com
1. Nie, to jest spam. Sam mylisz pojęcia.
2. Natomiast ja wziąłem twój punkt regulaminu dosłownie, tak jak to może zrobić każdy. Napisałeś:
jedyna rzecz, którą robi poza tym jest spam czarami jest to PP.
Jako że nie było tu nic o przedmiotach rozumiem, że nie są zaliczane i nie mogę używać na zmianę przedmiotów i kulek, bo to dalej pp.
3. Nie, moim celem było zwrócić ci uwagę na to jak dosłownie można wziąć regulamin i użyć go na własną korzyść.
[ Twitch ] [ Youtube ]
 
Fear
Boże, ogarnijcie się, co to za offtop. Każdy ma swoje pojęcie słów PP i Spam, więc nie da się jednoznacznie tego określić.
Załóżmy, że ja biegam przez 40 sekund po mapie, i dla mnie to jest fajne i tak ma być.
A taki Grzany jak to widzi, to po 10 sekundach stwierdza, że to PP.
Za to Pub czeka aż minie 60 sekund, żeby móc mnie oskarżyć.
Drugie
miejsce wEasy Cup'ie #13
__________________________________________
Drugie miejsce turnieju Easy Cup 2vs2.
Razem z Shiftem

_________________________________________

Statuetka w kategorii "Najbardziej lubiany gracz" i kategorii Najlepszy avatar
 
Shade
1. To jest spam, ale jeśli nic poza właśnie tym spamem nie robisz to jest to PP.
2. Co? Jeśli używasz przedmiotów do ataku, ale unikasz walki w zwarciu to nie jest to PP tylko walka na dystans.
3. Co ty chcesz wykorzystywać na własną korzyść? Jeśli nie jest to tylko ucieczka i spam czarami to nie jest to PP. To ty piszesz jakieś herezje, bo nie rozumiesz co napisałem i plączesz się w tym co piszesz.

@Fear,
1. xD
2. Naszym celem jest właśnie ujednoznacznienie tego :P
 
http://supremesquad.forumpolish.com
Alladyn
Ja wnioskuję również o możliwość zmiany tła z HK na dowolne inne pod warunkiem że obie strony się na to zgodzą bo nie będzie tak monotonnie. Poluzowanie ograniczeń ataków bo niektóre są naprawdę zbędne. I zablokowanie możliwości wybierania kontry tj. wybieranie na raz w ciągu 5 sekund aby jeden nie brał postaci kiedy zobaczy jaką sobie wybrał ten 1-wszy bo to daje dużą przewagę w walce.
-----------------------------------------
"Ja pierdole odchodzę z tego gówna w po spowiedzi jestem w wielki piątek się wkurwiłem co za jebana gra elo"~ Pub 2k17
 
PlackozordxRecoome
Nie kłóćcie się, po to jest ten temat, żeby każdy wylał swoje żale i dopiero admini powiedzą czy się zgadzają! Wy po prostu macie rzucić jakieś propozycje, a nie się o nie kłócić. Czytajcie co mój kolega Banan napisał. Kłócić się będziecie dopiero wtedy, gdy Banan z Bleeqiem zaakceptują jakiś głupi pomysł.
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018