Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Problem z ilością wpisów w data
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Little Fighter 2 » Dyskusje
 Drukuj temat
Problem z ilością wpisów w data
Marieka
Kiedyś na XP grałem sobie w LF2 i mogłem dopisywać w pliku data nieskończoną ilość postaci, teraz mając Win7 64 mam tak jakby limit wpisywania postaci, nie wiem od czego to zależy, jak wpiszę za dużo postaci do pliku data, to przy uruchamianiu LF2 występuje błąd, mimo iż wszystko jest wpisane dobrze, a nie ma tego problemu na XP, mimo iż tą samą wersję odpalam. Problem wygląda tak, że błąd pojawia się przy którymś wpisie, ale wszystko z tym wpisem jest w porządku, obrazki są i są na miejscu, data prawidłowo wpisany, id'y też, wszystko po prostu jest dobrze, na drugim kompie z XP się odpala, a na Win7 nie. W takim przypadku po prostu wywalam z data.txt nieokreśloną za każdym razem ilość wpisów i działa, ale limit nie jest dokładny, bo nieraz wystarczy wywalić jeden wpis, a nieraz parę, raz to w ogóle miałem dobry data, przy którym gra się uruchamiała, a po paru miesiącach, bez zmieniania czegokolwiek w nim, nagle przestaje działać i muszę wywalić jakąś postać by zadziałało. Podam przykład takiego błędu: gra się ładuję, w którymś momencie ładowanie zatrzymuje się na wpisie np. sprite\efects\efects.dat (który to jest w katalogu data) i wyskakuje błąd sprite\efects\shock.bmp i poniżej Couldn't create art surface, podczas gdy ten plik też jest i wszystko z nimi jest poprawnie, ale gdy wyrzucę ileś innych linijek z data.txt (nie ma znaczenia których, za każdym razem mogę inne), to już nie ma problemu z tymi efects i tak samo jest z innymi elementami, ten sam błąd. Nieraz jak wywalę za mało linijek, to błąd się pojawi, ale już z innym wpisem, bliżej końca ładowania, aż nie wywalę tyle linijek, że już wszystko się załaduje dobrze. Doszło do tego, że muszę mieć oddzielnie w katalogu parę plików data.txt i naprzemiennie używać jak chcę te postacie, lub takie bronie. Ktoś wie jak sobie z tym poradzić?
 
Pudzian
Umieść proszę spakowany katalog z grą, która wyświetla błąd.
Mam maszynę wirtualną z windowsem XP. Dzięki temu będę w stanie sprawdzić czy są różnice w działaniu na windows XP 32-bit, a windows 10 64-bit.

Tak odbiegając o tematu, to widzę, że jesteś na etapie fascynacji postaciami zmodyfikowanymi, uważając, że standardowe są zbyt słabe i nudne. Też przez to przechodziłem. Mam nadzieję, że dojdziesz do takiego etapu, jak większość osób tutaj, czyli, że oryginalna, niemodyfikowana gra jest najlepiej grywalna. Postaci są najlepiej zbalansowane, a żeby pokonać przeciwnika nie wystarczy użyć jednego super ataku, a trzeba pomyśleć i się napracować.
x2
 
Verleo
Na win7 i nowszych czasem pojawia się błąd 'Couldn't create art surface' mimo, że wszystko jest w porządku. Bardzo możliwe, że znam rozwiązanie, ale tak jak to Pudzian napisał: spakuj cały folder z grą i gdzieś wrzuć to się sprawdzi co jest nie tak. Wątpię żeby błąd dotyczył jakiegokolwiek limitu.
"Patrz Verleo, tak ich łoimy, że nie wiedzą w którą stronę robić PP." ~Fioletix
Dobry podpis.
 
Marieka
Pudzian, Mam XP na drugim kompie, różnice są w działaniu i podałem je powyżej, nic więcej innego nie wyskakuje, a Win10 raczej nie różni się w tym przypadku wiele od Win7
Co do drugiego akapitu, nawet nie skomentujÄ™.

Verleo, skoro możliwe, że znasz rozwiązanie, to mógłbyś je przedstawić (chyba, że jest zbyt skomplikowane, by je opisywać) sam bym spróbował...
Też wątpię, że dotyczy to limitu, jeszcze dodam iż próbowałem paru możliwości, np. ponowne zapisywanie pliku bmp, uruchamianie zgodności i
jako administrator, wyłączanie "Use Hardware Acceleration" w Direct Draw przy pomocy DirectX.cpl, ale przypomniało mi się, że kiedyś próbowałem
uruchamiać grę na Win7 z głębią kolorów 16-bit i chodziło, sprawdziłem teraz i fakt, śmiga bez błędów, ale oczywiście są dziwne kolorki w grze,
wolałbym żeby uruchamiało się bez błędów na 32-bit, więc spróbowałem zapisać bmp z 24-bit na 32-bity, ale to też nie pomaga, ale ta głębia
kolorów może być jakimś tropem.
 
Verleo
Bardzo łatwe rozwiązanie które często pomaga, to edycja pliku ze spritami którego dotyczy błąd, zaznaczenie wszystkiego, skopiowanie, wklejenie i zapisanie pliku. Wiem, że brzmi to nielogicznie i wręcz śmiesznie, ale często właśnie takie rozwiązanie pomaga. Nie pytaj mnie dlaczego, bo nie wiem. xD
"Patrz Verleo, tak ich łoimy, że nie wiedzą w którą stronę robić PP." ~Fioletix
Dobry podpis.
 
Marieka
No i właśnie pisząc w drugim poście, że "ponowne zapisywanie pliku bmp" miałem na myśli to co teraz napisałeś i też nie pomogło, spróbuję jeszcze raz... jednak nic z tego. Pozostaje mi chyba tylko wrzucić tą wersję tutaj, rozumiem, że muszę to uploadować na jakąś stronkę i załączyć link (?) Jaką stronę polecacie?
 
Pudzian
Pierwsze co napisałem to to żebyś spakował i wysłał, a Ty stajesz kantem i wysłać chcesz tylko w ostateczności. Nie rozumiem postawy. Albo chcesz żeby Ci pomóc albo nie.
Dyskutować w teorii można w nieskończoność. A mając pliki niedziałające u siebie dopiero można rozwiązać problem.

Czemu nie skomentujesz drugiego akapitu?

Wrzuć gdziekolwiek. Google drive, Dropbox, darmowy hosting.
 
Marieka
https://drive.google.com/file/d/0B2AO0fNfalDqcTFxDkUzWlpvaUk/view?usp=sharing ("ix de" zamist tej buźki)

To prawda, chciałem wysłać w ostateczności, ale wiedziałem od początku, że prędzej czy później i tak będę musiał.

Nie skomentowałem drugiego akapitu, ponieważ to co napisałeś nie jest adekwatne do mojej osoby. Nieładnie jest pisać o kimś coś, co nie jest prawdą, może masz podobne doświadczenia z innymi, ale zapewniam cię w moim przypadku jest inaczej.

Jak rozpakujecie archiwum, to w katalogu data już jest ten data.txt który powoduje błędy, wczoraj wyskakiwał błąd z Brolym, a dzisiaj z jakimś bmp z katalogu effects (??). Są też tam inne data.txt w katalogu "pliki data", wśród nich są też te, które nie powodują błędu (te mniejsze wagowo).
Mam nadzieję, że dobrze uploadowałem archiwum, nigdy wcześniej tego nie robiłem (nie było potrzeby), miłego sprawdzania :)
 
Pudzian
Link nie działa. Pisząc odpowiedź masz klika ikonek pod miejscem na wpisywanie tekstu. Jedną z nich możesz wstawić link- wstawia znaczniki html, w które wklejasz link.

Jeśli jest inaczej, to jak jest? Co trzyma Cię przy lf2 i powstrzymuje przed grą w multi?
 
Marieka
Działa, jak wkleję i zmienię D po TFx na małe d, ale jeszcze spróbuję tym sposobem co piszesz: Zarejestruj/Zaloguj się, aby zobaczyć link.

To miał być temat o tym problemie z błędami, a zaraz rozwlecze się na inny... No jak się tak upierasz... Przytaczając to co napisałeś:
"jesteś na etapie fascynacji postaciami zmodyfikowanymi" - to fakt, jestem już od dłuższego czasu na etapie fascynacji ale nie do końca prawda, bo nie zmodyfikowanymi, tylko nowymi, oryginalnymi, a nie przeróbkami Davisa, Woodyego itd. a tak to zrozumiałem
"uważając, że standardowe są zbyt słabe i nudne" - nie uważam tak, nadal chętnie gram podstawowymi postaciami, moja ulubiona to Davis, nie są one ani słabe, ani nudne, właśnie kwestia jest taka, że oprócz tych co są (i ewentualnych pakerów, ale takich porządnie zrobionych, oryginalnych, nie przeróbek, chociaż Julizen to już pewne nagięcie) to szukam im podobnych na podobnym poziomie, aby się trochę pomęczyć, a nie mieć wrogów na hita.
"Też przez to przechodziłem. Mam nadzieję, że dojdziesz do takiego etapu, jak większość osób tutaj, czyli, że oryginalna, niemodyfikowana gra jest najlepiej grywalna" - nie wiem jak ty to dokładnie przechodziłeś, ale to co napisałeś zrozumiałem to tak, jakbym od początku zetknięcia się z LF2 rzucił się na modyfikowanych pakerów. Nadal, tak jak na początku, uważam, że oryginalna wersja i postacie są najlepiej grywalne, jedynie dodaje do niej te postacie, które moim zdaniem zasługują na zainteresowanie, oraz przedmioty, szukam postaci w stylu Davisa, Henryego, Johna itd. ale zarazem od czasu do czasu lubię sobie pograć jakimś oryginalnie, ciekawie zrobionym pakerem i pobawić się pomiędzy ciężkimi, wymagającymi walkami przy pomocy średnich lub słabych postaci.
"Postaci są najlepiej zbalansowane, a żeby pokonać przeciwnika nie wystarczy użyć jednego super ataku, a trzeba pomyśleć i się napracować" - i pod tym się mogę podpisać, najlepiej gra się dobrze zbalansowanymi postaciami, nie za słabymi, nie za silnymi, i cała magia w LFie to te jak piszesz myślenie i napracowanie się, które to daje największą satysfakcję gdy np. na poziomie difficult przechodzi się takim Davisem, czy Dennisem :) po wielu kombinacjach, combosach, unikach, męczarniach. No ale zakładam, że dla was difficult, to już bułka z masłem :)

W ogóle w zamyśle miałem stworzyć taką wersję z oryginału, w której będą wszystkie ciekawe, oryginalne postacie i przedmioty, by można było sobie zagrać jakąkolwiek postacią, zależnie od upodobania, kiedyś coś takiego chciałem zrobić z Mugenem 2, ale już od dawna staram się to zrobić z najlepszą moim zdaniem nawalanką LF2.
I jeszcze na koniec, w czasach, że tak powiem, mojej świetności w tej grze, miałem krótki epizod turniejów/walk w internecie, ale z pewnych powodów zrezygnowałem, wtedy to dopiero zobaczyłem jak mało jeszcze umiem i jak ciężko jest walczyć z drugą osobą, zawsze to tylko z kumplem stage mod i jazda... A teraz można powiedzieć, że już głównie bawię się w tym LFie.
 
Marieka
I jak tam, udało się ściągnąć, coś tam patrzyliście?
 
Kuba4ful aka Senpai
Ja tylko taką radę dam przy wklejaniu linków
puu.sh/tYRRw/8d8e9effd8.png
[img]https://puu.sh/tYRSa/cda813bb0b.png[/img] is not a valid Image.
 
Marieka
Nie wiem, czy coś ze mną jest nie tak, ale ja tu żadnej rady nie widzę.
 
Kuba4ful aka Senpai
Wkleiłem zdjęcie, na którym jest przybliżona opcja "Wyłącz uśmieszki". Jak jej użyjesz, to wtedy nie będzie emotek w linku i ogólnie w całym poście.
 
Marieka
No właśnie, tak myślałem że do zdjęcia brakuje jakiegoś komentarza, trzeba było tak od razu napisać nawet bez zdjęcia... W każdym razie jak problem był tak jest.
 
Kuba4ful aka Senpai
Wiem, że stare, ale wpadłem ostatnio na pomysł.
Miałem problem z odpaleniem LFO, z powodu błędu przy starcie. Naprawiłem to w ten sposób: zainstalowałem virtual machine z systemem Windows XP i na nim uruchomiłem LFO. To zadziałało. Polecam Ci tak samo zrobić, powinno pomóc.
 
Marieka
Już Pudzian w pierwszym poście pisał o wirtualnym xp, pewnie i pomoże, na razie nie chce się w to bawić, nie wiem czy coś się nie popieprzy, póki co męczę się na win7 :)
Jakiś czas temu zacząłem grać na 16-bitach, kolorki są może nie za ładne, ale przynajmniej od tego czasu mogłem wpisać więcej postaci do LFa i błąd się nie pokazywał... do czasu, kiedy powpisywałem sporo postaci i już myślałem, że ominąłem ten błąd przy pomocy zmiany na 16-bit, to po którymś wpisie postaci limit powrócił, wpisałem o jedną dodatkową postać więcej (postać Magic - taki niebieski sorcerer) i błąd, nawet usunięcie ponad dwudziestu linijek przedmiotów nie pomogło, musiałem wyrzucić tą postać, którą wpisałem. Jak wyrzucałem inne postacie zostawiając Magica, to musiałem ich więcej wyrzucić aby gra zadziałała, a jak wyrzuciłem Magica, to chodziło i wtedy wpisałem dwie inne, mniej zajmujące postacie (mniej plików dat i bmp) i po nich znowu nie mogłem wpisywać żadnej, bo jaką bym nie wpisał to błąd. Trochę tak jakby ten limit nie był stały, za każdym razem inną ilość postaci (i ich technik) muszę usunąć jak inną ilość postaci wpiszę. Chyba napisałem to na tyle zrozumiale na ile mogłem... A jeżeli chodzi o tego Magica, to tak, wszystko dobrze wpisywałem po parę razy i sprawdzałem tak jak każdą inną postać czy jest dobrze wpisana... Więc mam taki obraz sprawy, przy 32-bitach jest limit do iluś postaci, przy 16-bitach można wpisać więcej, ale też w którymś momencie jest limit, tak więc wniosek z tego, że... nadal nie wiem co powoduje te limity :) Już się zastanawiałem czy czasem nie ilość pamięci wirtualnej jest problemem w tym przypadku, bo może przy 32 nie wytrzymuje z wczytaniem tylu dat, a przy 16 jest lżej, ale do momentu gdy znowu ich jest za dużo. Nie wiem tylko jak przydzielić tą pamięć, mam zaznaczone automatyczne przydzielanie, a niżej minimum: 16 mb, zalecane: 6142 mb, aktualnie przydzielono: 4095 i nie wiem czy i jak to ruszać. Na jednej ze stron różne są opinie, co post to opinia że lepiej więcej, lepiej mniej, lepiej tyle, albo tyle, lepiej automat itp. I tak już nawet poza LF'em, to pytanie jak najlepiej przydzielić tą pamięć, jak sądzicie?
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018