Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: LF2 przez Internet
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Artykuły » Poradniki
 Drukuj temat
LF2 przez Internet
bleeq
Little Fighter 2 umożliwia grę przez sieć poprzez połączenie dwóch (nie więcej) komputerów. Jak to zrobić? Dowiesz się tego w tym poradniku. Na początku musisz wiedzieć jedną rzecz: czy posiadasz IP wewnętrzne, czy zewnętrzne. Ale po kolei.

Czym jest IP?

To adres, numer identyfikujący każdego użytkownika sieci. Znając go, można połączyć się z drugim komputerem, aby np. wspólnie grać albo przesyłać dane.

Jak rozpoznać, jakie mam IP?


Nic prostszego. Zewnętrzne IP posiadasz wtedy, gdy jesteś podłączony bezpośrednio do Internetu (np. przez modem, który obsługuje tylko twój komputer), a twój numer wyświetlany w LF2 wygląda mniej więcej tak: 83.25.156.158, 89.44.145.123, 79.22.56.234, 68.12.123.123 lub podobnie.

Natomiast wewnętrzne IP masz, gdy jesteś podłączony do Internetu jako jeden z wielu komputerów, np. w LANie, sieci osiedlowej, akademickiej itp. lub przez router. Wtedy numer wyświetlany w LF2 wygląda mniej więcej tak: 192.168.0.1, 172.16.0.1, 10.5.23.42 (mogą się zmienić 2 ostatnie liczby).

Jak połączyć się z kolegą przez Internet?

Obie osoby muszą mieć taką samą wersję gry - najlepiej, żeby to był zwykły LF2 1.9 lub 2.0, ale może to też być mod, np. LF2 Kate, NTSD albo DBZ. W przypadku IP zewnętrznego sprawa jest prosta: osoba, która takie IP posiada musi wybrać "Network Game", a następnie "Waiting for Opponent" i czeka, aż jej rywal się połączy.

i26.tinypic.com/epmcgp.png

Musi także podać swojemu koledze numer IP, który wyświetla się w polu "Your IP Address". Druga osoba wybiera "Network Game", potem "Connect to Opponent". Wyświetla się napis "Please input opponent's IP address". Należy wpisać numer IP osoby waitującej (razem z kropkami).
[img]
http://i26.tinypic.com/ri7uph.jpg[/img]

Jeżeli wszystko się udało, gra powinna zacząć się normalnie ładować.

Problem pojawia się Wtedy kiedy obydwoje posiadacie wewnętrzne IP. Wtedy jedynym sposobem na rozegranie walki jest program Hamachi. Jest on również przydatny, gdy gracz z zewnętrznym IP ma jakieś problemy natury technicznej i z niewiadomych przyczyn nie można się do niego podłączyć. Hamachi można ściągnąć np. stąd. Program ten tworzy wirtualne sieci, na których możemy grać. Daje nam także nowe IP. ďż˝ciągamy go, instalujemy i włączamy. Przy pierwszym uruchomieniu odpala się samouczek, dzięki któremu dowiadujemy się, jak obsługiwać Hamachi.

Najkrócej:
Aby zagrać przez Hamachi, włączamy je (przycisk w lewym dolnym rogu), następnie klikamy na trójkąt i dołączamy do istniejącej sieci kolegi lub tworzymy własną i zapraszamy do niej partnera. Kiedy już jesteśmy w jednej sieci, sprawa wygląda tak samo, jak w wypadku posiadania zewnętrznego IP: jedna osoba podaje drugiej numer i waituje, a druga dołącza.

i25.tinypic.com/28k56kk.png
i30.tinypic.com/elci2h.png

Mimo wszystko, nie mogę się połączyć z kolegą!

Być może firewall blokuje dostęp. Należy zrobić wyjątek w zaporze sieciowej dla Little Fightera 2. Przydatna informacja: portem, który wykorzystuje LF2 jest 12345. Jeśli masz Windowsa XP, to spróbuj zrobić tak:
Wejdďż˝ w "Panel Sterowania" ----> "Zapora Systemu Windows". W zaporze kliknij na kartę o nazwie "Wyjątki". Potem kliknij:
- "Dodaj program" i wyszukaj plik .exe gry,
- "Dodaj port" i w nazwie portu wpisz "TCP LF2" a numer daj taki "12345".
Podobnie sprawa ma się z innymi firewallami. Inny błąd może wystąpić wtedy, gdy macie zainstalowane inne wersje LFa, lub do jednej dołączone są dodatkowe postacie, plansze, przedmioty.

Podczas gry z kolegą walka bardzo się spowalnia i/lub zacina się.

Niestety, tak to jest przy grze przez sieć. Występują tzw. lagi, czyli opóďż˝nienia przy przesyłaniu informacji przez grę. Aby ich uniknąć, podczas gry należy wyłączyć wszystkie niepotrzebne aplikacje i procesy, np. ściąganie plików albo odtwarzacz multimedialny. Niestety, czasami lagów nie da się uniknąć.
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018