Lf2 Defender
|
Gad |
Dodany dnia 14-03-2014 17:08:13
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
No cześć. Znowu ja.
Lecę do przodu z programowaniem. Poprzednia gierka weszła tylko do fazy 'grywalności', potem niestety siłą rozwoju musiałem ją opuścić, bo kod był napisany dość banalnie i niechlujnie. Nie wspominam już o błędach itp... Jako, że gra była mało ambitna i raczej średnio wciągająca podszedłem do tematu od trochę innej strony. Mam zamiar połączyć dwa typy gier - rogue i tower defence. Po drodze miałem już różne doświadczenia w związku z pisaniem gier w AS3 (technologia Flash) i teraz już wiem na co mogę sobie pozwolić tym razem.
Lf2 Defender to właśnia taka hybryda. Będziemy mieli do wyboru kilka postaci (które będą się odblokowywać po spełnieniu określonych warunków). W grze będzie wiele map, które będą przyporządkowane losowo, a na każdej z nich zawsze spotkacie innych (mniej lub więcej) przeciwników. Nadchodzące fale będą generowane losowo, podobnie jak pojawiające się itemy i bonusy.
Gra nie wymaga od gracza zbyt dużo umiejętności. Jedyne co musicie robić to zasuwać po mapie rozwalając wrogów, czasem unikając ich pocisków; stawiać 'turrety' - w tym przypadku postacie wyssane z lf'a, które będą pełnić konkretne funkcje; a także zbierać itemy i bonusy, które pozwolą Wam rozwalać większe ilości przeciwników w krótszym czasie.
Obecny postęp można obserwować na forum LFE pod linkiem : Zarejestruj/Zaloguj się, aby zobaczyć link..
Idę szybko do przodu. Czekam na sugestie i słowa otuchy.
|
|
|
|
sztach |
Dodany dnia 14-03-2014 17:29:28
|
Level 3
Postów: 61
Data rejestracji: 12-01-2010
|
Ee tam, po co to?
Dobra, żart. Swego czasu mnóstwo grywałem w gierki typu tower defence, więc pozostaje mi tylko czekać z zaciśniętymi kciukami na wyjście LF2 Defender. No i oczywiście życzę powodzenia! |
|
|
|
Litmash |
Dodany dnia 14-03-2014 18:31:02
|
Level 8
Postów: 534
Data rejestracji: 09-09-2012
|
Życzę powodzenia. |
|
|
|
Riki |
Dodany dnia 14-03-2014 18:42:33
|
Level 7
Postów: 388
Data rejestracji: 10-10-2011
|
Przydała by się pauza.
Jak działa critical hit, jest na procenty? Można by zrobić, że każdy hit, który nie jest critem daje więcej % w następnym. np.
1. - 10%
2. - 15%
3. - 20%
CRITICAL HIT
1. - 10%
2. - 15%
.... itd. |
|
|
|
Kuba4ful aka Senpai |
Dodany dnia 14-03-2014 20:43:38
|
Level 9
Postów: 798
Data rejestracji: 09-07-2012
|
LF2 Defender?!
Człowieku ja marzyłem o grze tower defence z lf2!
Ja uwielbiam gry tower defence.
To jedna z moich ulubionych gatunków gier a jest ich 3.
Gra nawet fajnie zrobiona ale nie da się sprzedawać jednostek (wiem że to beta i to poprawisz ale chciałem to napisać ).
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 14-03-2014 23:15:18
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Wstawilem nowy update na forum lfe.
Dodam pauze w nastepnym updacie
Critical hit działa normalnie - po prostu jest szansa x% na to ze go walniesz. Mozesz ja zwiekszyc zbierajac boosty. Tak zostanie, szczegolnie ze po kilku wygranych mapach bedzie mozna miec na prawde duzo % na kryta.
Nie mam zamiaru wprowadzac sprzedawania jednostek, moze ew. wprowadze usuwanie .
|
|
|
|
Walsemore |
Dodany dnia 15-03-2014 19:23:10
|
Level 7
Postów: 449
Data rejestracji: 18-05-2007
|
Heh,m pomysł całkiem fajny, ale raczej to dopiero faza projektu, a ne hitu, który podbija serca milionów graczy.
Gram sobie gram, ale natrafiam na sporo błędów. Cóż, chyba tylko samego siebie mogę winić za to, że nie wpadłem, iż postać steruje się WSADem
Ja mam dwa problemy: po dłuższym czasie gra zaczyna strasznie powoli chodzić. Po drugie, po którejś fali nie nadchodzi anstępna - nic się nie dzieje.
Acha, i pomyślałbym też o jakimś dźwięku
W każdym razie pomysł nawet fajny, czekam na kolejne etapy prac
Edyt: Acha, po iluś falach gra się po prostu kończy Radziłbym wobec tego dodać jakiś napis "koniec gry" czy cokolwiek, co zasugerowałoby koniec gry
Edytowane przez Walsemore dnia 16-03-2014 10:10:24
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
|
|
|
|
Destroyer |
Dodany dnia 16-03-2014 23:24:18
|
Head Admin
Postów: 91
Data rejestracji: 20-02-2000
|
Czy sam jesteÅ› sobie grafikiem?
lf2.pl
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 16-03-2014 23:58:25
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Walsiu, walsiu... Ja nie wiem, czy Ty tak serio? Przecież rzeczy, o których wspomniałeś nic nie wnoszą. Wiadomo, że to wersja testowa i na razie nie bawiłem się w dodawanie tysiąca fal przeciwników itp. Najpierw trzeba zbudować działający silnik, potem będę zajmował się warunkami przegranej.
Póki co tak, i chyba tak zostanie, bo nikogo nie znalazłem, a potem konwertować te wszystkie grafiki na nowe to będzie dużo roboty. Nie mówiąc już o tym, że ktoś by je musiał narysować.
Gui jest mocno wstępne i na pewno ulegnie zmianom i przeróbkom.
Na forum LFE kolejny link do porzÄ…dnego updejta.
|
|
|
|
Walsemore |
Dodany dnia 17-03-2014 09:21:29
|
Level 7
Postów: 449
Data rejestracji: 18-05-2007
|
Wnoszą przynajmniej tyle, że z jakiejś przyczyny gra po dłuższej chwili strasznie tnie w obecnej wersji również
W poprzedniej wersji (nie wiem jak w tej) możliwe było ubijanie potworków, które doszły już do mety (były poza planszą)
Acha, i obecnie jest gra niezbalansowana - po krótkim czasie Deep staje się na tyle mocny, że każdego przeciwnika pozbawia życia w pierwszym strzale
Pomysł z udoskonaleniem tego menu po prawej jest słuszny, ale ta kreska (czy jak to określić) brzydko wygląda, obyłoby się bez niej.
Nie wiem, czy znów uznasz, że mój post nic nie wnosi - możliwe, no ale po prostu chcę wskazać rzeczy, które wg mnie należałoby naprawiić w następnej wersji
Powodzenia w dalszej pracy!
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
|
|
|
|
Zakuba |
Dodany dnia 21-03-2014 16:42:02
|
Level 10
Postów: 1234
Data rejestracji: 09-10-2010
|
Fajna gra. Czekam na nowe update'y
Sorry, ale dopiero dzisiaj miałem okazję zagrać.
Hey there, hater...
Hey there, hater!
|
|
|
|
Kuba4ful aka Senpai |
Dodany dnia 22-03-2014 13:09:08
|
Level 9
Postów: 798
Data rejestracji: 09-07-2012
|
Coś długo nie ma 7 updata.
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 23-03-2014 20:08:19
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Niestety, ale póki co muszę przepisać znaczy część kodu gry, ze względu na kilka popełnionych błędów związanych z działaniem samego flasha. Więcej o problemie i jego rozwiązywaniu na forum lfe.
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 24-03-2014 22:47:55
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Ok, znalazłem dziurę w kodzie i lecę do przodu, znowu .
Silnik samej gry już napisany, więc pozostaje dodać kilkanaście jednostek, dziesiątki itemów i ich efekty. Do tego takie rzeczy jak dźwięki i muzyka, GUI, może jakieś filmiki, żeby dodać do tego fabułę, kto wie. W każdym razie dużo pracy przede mną.
|
|
|
|
Kuba4ful aka Senpai |
Dodany dnia 25-03-2014 13:32:19
|
Level 9
Postów: 798
Data rejestracji: 09-07-2012
|
Dlaczego wersja 0.7 jest zamkniętą betą? Tak właściwie które wersje to była alfa?
|
|
|
|
Walsemore |
Dodany dnia 28-03-2014 17:59:06
|
Level 7
Postów: 449
Data rejestracji: 18-05-2007
|
Czekamy na otwarcie jakiejkolwiek wersji . Gad nie zawiedź milionów miłośników na terenie całej Polski
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 28-03-2014 18:33:46
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Po prostu chcę zrobić masę rzeczy, które będą graczy w jakimś stopniu zaskakiwać, kiedy je zobaczy po raz pierwszy. Będę dawał raczej małe sneak-peaki. Chciałbym, żeby gracz dowiadywał się o grze w miarę, jak będzie w nią grał. Dlatego pojawiać się będą opisy co dodałem i ew. screeny w przypadku, gdy będę chciał coś pokazać.
Niestety idzie mi dość mozolnie, bo muszę grafikę do wszystkiego wykonywać sam , a mam też inne zajęcia.
|
|
|
|
Walsemore |
Dodany dnia 03-04-2014 09:06:58
|
Level 7
Postów: 449
Data rejestracji: 18-05-2007
|
Niedobry Gad! Wrzucił nową wersję, a nie powiedział tutaj ani słowa!
Jaka jest moja recenzja? Bardzo cieszę się, że gra jest urozmaicana, jednakże...
Jedna rzecz mnie tutaj nie zadowala. Zbalansowanie gry. W poprzedniej wersji, w którą grałem, nie było najmniejszych trudności, było wręcz za łatwo - wszędzie leciało dużo hajsu i ulepszeń.
Teraz zaś... Cóż, może jestem jakimś debilem, ale według mnie nie da się tego przejść. Większego marka łoję od czasu kiedy wszedł tym wejściem bardziej na prawo, nie da się go zabić.
Jakie są moje sugestie? Albo więcej złota/ulepszeń powinno lecieć z potworków, albo powinny być słabsze.
Co więcej, jeszcze dwie sugestie. Za dużo pieniędzy za sorka, za mało za banditty i marki. I w sumie w grze to nie jacki biegają szybciej, tylko marki
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
|
|
|
|
Gad |
Dodany dnia 06-04-2014 10:08:04
|
Level 7
Postów: 421
Data rejestracji: 05-07-2006
|
Całkowicie niesłuszne uwagi. Balansowanie gry to jeden z ostatnich elementów, z jakimi powinien się zmagać każdy twórca. Jak mam zbalansować przeciwników skoro jeszcze nawet nie ma wszystkich elementow ktore skladaja sie na trudnosc gry? Bez sensu. Będę balansował kolejne mapy jak już zrobię sklepik z itemami i wszystkie rodzaje wrogów.
|
|
|
|
Riki |
Dodany dnia 06-04-2014 11:00:44
|
Level 7
Postów: 388
Data rejestracji: 10-10-2011
|
Walsemore znowu mówi o rzeczach oczywistych, ale to przez to, że nie miał styczności z tworzeniem gry. Dlatego nie wie w jakiej kolejności się robi dane rzeczy. |
|
|