Little Fighter Polish Center - Forum dyskusyjne: Lf2 Defender
Facebook
Youtube
 Zobacz temat
Little Fighter Polish Center » Little Fighter 2 » Projekty
 Drukuj temat
Lf2 Defender
Gad
No cześć. Znowu ja.
Lecę do przodu z programowaniem. Poprzednia gierka weszła tylko do fazy 'grywalności', potem niestety siłą rozwoju musiałem ją opuścić, bo kod był napisany dość banalnie i niechlujnie. Nie wspominam już o błędach itp... Jako, że gra była mało ambitna i raczej średnio wciągająca podszedłem do tematu od trochę innej strony. Mam zamiar połączyć dwa typy gier - rogue i tower defence. Po drodze miałem już różne doświadczenia w związku z pisaniem gier w AS3 (technologia Flash) i teraz już wiem na co mogę sobie pozwolić tym razem.
Lf2 Defender to właśnia taka hybryda. Będziemy mieli do wyboru kilka postaci (które będą się odblokowywać po spełnieniu określonych warunków). W grze będzie wiele map, które będą przyporządkowane losowo, a na każdej z nich zawsze spotkacie innych (mniej lub więcej) przeciwników. Nadchodzące fale będą generowane losowo, podobnie jak pojawiające się itemy i bonusy.

Gra nie wymaga od gracza zbyt dużo umiejętności. Jedyne co musicie robić to zasuwać po mapie rozwalając wrogów, czasem unikając ich pocisków; stawiać 'turrety' - w tym przypadku postacie wyssane z lf'a, które będą pełnić konkretne funkcje; a także zbierać itemy i bonusy, które pozwolą Wam rozwalać większe ilości przeciwników w krótszym czasie.

Obecny postęp można obserwować na forum LFE pod linkiem : Zarejestruj/Zaloguj się, aby zobaczyć link..
Idę szybko do przodu. Czekam na sugestie i słowa otuchy.
 
sztach
Ee tam, po co to?




Dobra, żart. Swego czasu mnóstwo grywałem w gierki typu tower defence, więc pozostaje mi tylko czekać z zaciśniętymi kciukami na wyjście LF2 Defender. :P No i oczywiście życzę powodzenia!
 
Litmash
Życzę powodzenia.:)
 
Riki
Przydała by się pauza. :D
Jak działa critical hit, jest na procenty? Można by zrobić, że każdy hit, który nie jest critem daje więcej % w następnym. np.
1. - 10%
2. - 15%
3. - 20%
CRITICAL HIT
1. - 10%
2. - 15%
.... itd.
 
Kuba4ful aka Senpai
LF2 Defender?!
Człowieku ja marzyłem o grze tower defence z lf2!
Ja uwielbiam gry tower defence.
To jedna z moich ulubionych gatunków gier a jest ich 3.
Gra nawet fajnie zrobiona ale nie da się sprzedawać jednostek xD (wiem że to beta i to poprawisz ale chciałem to napisać :D).
 
Gad
Wstawilem nowy update na forum lfe.

Dodam pauze w nastepnym updacie

Critical hit działa normalnie - po prostu jest szansa x% na to ze go walniesz. Mozesz ja zwiekszyc zbierajac boosty. Tak zostanie, szczegolnie ze po kilku wygranych mapach bedzie mozna miec na prawde duzo % na kryta.

Nie mam zamiaru wprowadzac sprzedawania jednostek, moze ew. wprowadze usuwanie ;).
 
Walsemore
Heh,m pomysł całkiem fajny, ale raczej to dopiero faza projektu, a ne hitu, który podbija serca milionów graczy.
Gram sobie gram, ale natrafiam na sporo błędów. Cóż, chyba tylko samego siebie mogę winić za to, że nie wpadłem, iż postać steruje się WSADem :D
Ja mam dwa problemy: po dłuższym czasie gra zaczyna strasznie powoli chodzić. Po drugie, po którejś fali nie nadchodzi anstępna - nic się nie dzieje.
Acha, i pomyślałbym też o jakimś dźwięku :)
W każdym razie pomysł nawet fajny, czekam na kolejne etapy prac :)

Edyt: Acha, po iluś falach gra się po prostu kończy :P Radziłbym wobec tego dodać jakiś napis "koniec gry" czy cokolwiek, co zasugerowałoby koniec gry :P
Edytowane przez Walsemore dnia 16-03-2014 10:10:24
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
 
http://www.lf2.pl
Destroyer
Czy sam jesteÅ› sobie grafikiem?
lf2.pl
 
https://lf2.pl
Gad
Walsiu, walsiu... Ja nie wiem, czy Ty tak serio? Przecież rzeczy, o których wspomniałeś nic nie wnoszą. Wiadomo, że to wersja testowa i na razie nie bawiłem się w dodawanie tysiąca fal przeciwników itp. Najpierw trzeba zbudować działający silnik, potem będę zajmował się warunkami przegranej.

Póki co tak, i chyba tak zostanie, bo nikogo nie znalazłem, a potem konwertować te wszystkie grafiki na nowe to będzie dużo roboty. Nie mówiąc już o tym, że ktoś by je musiał narysować.
Gui jest mocno wstępne i na pewno ulegnie zmianom i przeróbkom.

Na forum LFE kolejny link do porzÄ…dnego updejta.
 
Walsemore
Wnoszą przynajmniej tyle, że z jakiejś przyczyny gra po dłuższej chwili strasznie tnie :P w obecnej wersji również xD
W poprzedniej wersji (nie wiem jak w tej) możliwe było ubijanie potworków, które doszły już do mety (były poza planszą)
Acha, i obecnie jest gra niezbalansowana - po krótkim czasie Deep staje się na tyle mocny, że każdego przeciwnika pozbawia życia w pierwszym strzale :P
Pomysł z udoskonaleniem tego menu po prawej jest słuszny, ale ta kreska (czy jak to określić) brzydko wygląda, obyłoby się bez niej.

Nie wiem, czy znów uznasz, że mój post nic nie wnosi - możliwe, no ale po prostu chcę wskazać rzeczy, które wg mnie należałoby naprawiić w następnej wersji :)
Powodzenia w dalszej pracy!
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
 
http://www.lf2.pl
Zakuba
Fajna gra. Czekam na nowe update'y ;)
Sorry, ale dopiero dzisiaj miałem okazję zagrać.
Hey there, hater...
Hey there, hater!
 
http://lf2.tnb.pl
Kuba4ful aka Senpai
Coś długo nie ma 7 updata. :(
 
Gad
Niestety, ale póki co muszę przepisać znaczy część kodu gry, ze względu na kilka popełnionych błędów związanych z działaniem samego flasha. Więcej o problemie i jego rozwiązywaniu na forum lfe.
 
Gad
Ok, znalazłem dziurę w kodzie i lecę do przodu, znowu :D.
Silnik samej gry już napisany, więc pozostaje dodać kilkanaście jednostek, dziesiątki itemów i ich efekty. Do tego takie rzeczy jak dźwięki i muzyka, GUI, może jakieś filmiki, żeby dodać do tego fabułę, kto wie. :D W każdym razie dużo pracy przede mną.
 
Kuba4ful aka Senpai
Dlaczego wersja 0.7 jest zamkniętą betą? Tak właściwie które wersje to była alfa? :D
 
Walsemore
Czekamy na otwarcie jakiejkolwiek wersji :P. Gad nie zawiedź milionów miłośników na terenie całej Polski :D
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
 
http://www.lf2.pl
Gad
Po prostu chcę zrobić masę rzeczy, które będą graczy w jakimś stopniu zaskakiwać, kiedy je zobaczy po raz pierwszy. Będę dawał raczej małe sneak-peaki. Chciałbym, żeby gracz dowiadywał się o grze w miarę, jak będzie w nią grał. Dlatego pojawiać się będą opisy co dodałem i ew. screeny w przypadku, gdy będę chciał coś pokazać.
Niestety idzie mi dość mozolnie, bo muszę grafikę do wszystkiego wykonywać sam :D, a mam też inne zajęcia.
 
Walsemore
Niedobry Gad! Wrzucił nową wersję, a nie powiedział tutaj ani słowa!
Jaka jest moja recenzja? Bardzo cieszę się, że gra jest urozmaicana, jednakże...
Jedna rzecz mnie tutaj nie zadowala. Zbalansowanie gry. W poprzedniej wersji, w którą grałem, nie było najmniejszych trudności, było wręcz za łatwo - wszędzie leciało dużo hajsu i ulepszeń.
Teraz zaś... Cóż, może jestem jakimś debilem, ale według mnie nie da się tego przejść. Większego marka łoję od czasu kiedy wszedł tym wejściem bardziej na prawo, nie da się go zabić.
Jakie są moje sugestie? Albo więcej złota/ulepszeń powinno lecieć z potworków, albo powinny być słabsze.
Co więcej, jeszcze dwie sugestie. Za dużo pieniędzy za sorka, za mało za banditty i marki. I w sumie w grze to nie jacki biegają szybciej, tylko marki :D
Freeze bez miecza jest jak Freeze z mieczem, tylko że bez miecza.
 
http://www.lf2.pl
Gad
Całkowicie niesłuszne uwagi. Balansowanie gry to jeden z ostatnich elementów, z jakimi powinien się zmagać każdy twórca. Jak mam zbalansować przeciwników skoro jeszcze nawet nie ma wszystkich elementow ktore skladaja sie na trudnosc gry? Bez sensu. Będę balansował kolejne mapy jak już zrobię sklepik z itemami i wszystkie rodzaje wrogów.
 
Riki
Walsemore znowu mówi o rzeczach oczywistych, ale to przez to, że nie miał styczności z tworzeniem gry. Dlatego nie wie w jakiej kolejności się robi dane rzeczy. :)
 
Przejdź do forum:
Copyright © LF2 PC 2003-2018